1.060.504

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kötődés és nevelés

Oktatási segédanyag

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Eötvös József Könyv- és Lapkiadó Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9316-15-6
Megjegyzés: 9 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A személyiség szociális viselkedését alapvetően meghatározzák a gyermekkorban létrejövő kötődési kapcsolatok. A családban kialakuló erős kötődések, s főként az anya-gyermek közti kötődés alapozza meg, hogy milyen lesz a gyermek szociális viselkedése a későbbiekben. A gyermeket anyjához kapcsoló kötelékeknek rendkívül erős hatása van a mentális egészségre s ezzel szoros összefüggésben a személyiség és a társkapcsolatok fejlődésére is. A fejletlen szociális készségek és képességek mögött leggyakrabban a családi kapcsolatok, leginkább a korai anya-gyermek közötti kötődés elégtelensége húzódik meg.
A kötődési háló gazdagsága, jellege és ereje nagymértékben befolyásolja a szociális viselkedést, ezért a pedagógiának kiemelt feladatává kell válnia, hogy megismerje a gyermekkor és serdülőkor kötődéseit és a kötődéseket befolyásoló tényezőket. A hazai pedagógiai kutatások azonban eddig még nem fordítottak kellő figyelmet a kötődések vizsgálatára, így a pedagógusok és a tanárjelöltek nagyon... Tovább

Fülszöveg

A személyiség szociális viselkedését alapvetően meghatározzák a gyermekkorban létrejövő kötődési kapcsolatok. A családban kialakuló erős kötődések, s főként az anya-gyermek közti kötődés alapozza meg, hogy milyen lesz a gyermek szociális viselkedése a későbbiekben. A gyermeket anyjához kapcsoló kötelékeknek rendkívül erős hatása van a mentális egészségre s ezzel szoros összefüggésben a személyiség és a társkapcsolatok fejlődésére is. A fejletlen szociális készségek és képességek mögött leggyakrabban a családi kapcsolatok, leginkább a korai anya-gyermek közötti kötődés elégtelensége húzódik meg.
A kötődési háló gazdagsága, jellege és ereje nagymértékben befolyásolja a szociális viselkedést, ezért a pedagógiának kiemelt feladatává kell válnia, hogy megismerje a gyermekkor és serdülőkor kötődéseit és a kötődéseket befolyásoló tényezőket. A hazai pedagógiai kutatások azonban eddig még nem fordítottak kellő figyelmet a kötődések vizsgálatára, így a pedagógusok és a tanárjelöltek nagyon kevés információval rendelkeznek erről a lényeges kérdéskörről.
E hiányt pótlandó született meg ez a könyv, amelynek célja, hogy a kötődéssel kapcsolatos kutatások minél szélesebb körét mutassa be a nemzetközi szakirodalom és a szerző saját empirikus kutatásai alapján.
A kötetet nagy haszonnal forgathatják mindazok, akik a pedagógia gyakorlati kérdései iránt érdeklődnek vagy e területen tevékenykednek (pszichológusok, tanárok, tanítók, óvónők, szociális munkások, csecsemőgondozók stb.), de helye van a felsőoktatási intézmények tanár-, tanító- és óvóképző kurzusai között is. Vissza

Tartalom

Előszó .......................................9
I. A kötődés filozófiai antropológiai megközelítése ....................................................11
1. A kötődés fogalma ......................................................................11
2. A kötődés természete ............................11
3. A kötődés tárgya ..................................................................................14
4. A kötődés motívumai ...................................................................17
5. A kötődés funkciói ........................................................................18
6. A kötődés iránya és ereje ..........................................................18
7. Összefoglalás .....................18
II. A kötődés vizsgálata az etológiában .....................................................20
1. Az imprinting és vizsgálata ....................................20
2. Kötődés az állatoknál ..................................................................21
3. Összefoglalás ...............................24
III. Az emberi kötődések vizsgálata ....................25
1. A kötődés eredetét, okát magyarázó pszichológiai elméletek ... 25
2. Az anya-gyermek között kialakult kötődés .................................26
A kötődés pszichobiológiai alapjai ........................26
A kötődési rendszerek (attachment organizations) jellemzése.. 27
3. Kötődések csecsemő- és kisgyermekkorban ...........................................29
4. A kötődések alakulása a kisgyermekkort követően ..............................32
Az óvodás- és kisiskoláskor kötődései ........................................................32
A serdülőkor kötődései .........................................................................34
A felnőttkor kötődései ...................................35
5. Összefoglalás .....................39
IV. Kötődési rendellenességek gyermekkorban .....................40
1. A szorongásos kötődés (anxious attachment) ..............................40
2. Túlzott függőség ............42
3. A gyermekkori kötődések alakulása az egyik szülő halála
esetén ...........................43
4. A kötődéssel ellentétes folyamat: az elkülönülés (detachment) ... 46
5. Összefoglalás .....................46
V. A kötődés szerepe a szocializáció folyamatában .....................................48
1. Kötődés és szociális kompetencia .............................................48
2. Kötődés és szocioemocionális fejlődés ..................................52
3. Kötődés és személyiség .............................................53
4. Összefoglalás ..............................54
VI. A kötődés pedagógiai szempontú megközelítése ......................56
1. A kötődést közvetve vizsgáló hazai pedagógiai
és pszichológiai kutatások .................................56
2. Kötődési háló ....................................................................................64
3. A pedagógiai kutatások lehetőségei és feladatai ........................................66
4. Összefoglalás ............................................67
Irodalom ....................................................................................................68
Névmutató .......................................74
Tárgymutató ..........................................76
Contents ...................................................78

Zsolnai Anikó

Zsolnai Anikó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsolnai Anikó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem