A Zseninek születtünk!-ben szereplő játékok és gyakorlatok | 9 |
Köszönetnyilvánítás | 11 |
Előszó: Michael Alexander, a Guggenheim Általános Iskola igazgatója | 13 |
A Zseninek születtünk! elmetérképe | 16 |
Bevezetés | 17 |
Hogyan használjuk ezt a könyvet? | |
Az integratív tanulás igérete | |
Sok mindent tudunk arról, hogyan tanulunk, és hogyan lennénk képesek tanulni. Ez az ismeretanyag lehetővé teszi, hogy jobban megfeleljünk ennek a sürgető igénynek, mint ahogy ezt jelenleg iskoláink teszik | |
A gyermeki elme végtelen lehetőségei | 21 |
Gyermeked jóval nagyobb képességgel rendelkezik, mint amit jelenlegi oktatási rendszerünk ki tud belőle hozni. Ideje, hogy segíts rajta! | |
Ahogy a természet rendje szerint tanulunk | 35 |
És ahogy eltérnek ettől a hagyományos tanítási módszerek | |
A tanulás építőkockái | 55 |
A tanulási folyamat három összetevője: bevitel, szintézis és válasz. Mi módon gyorsítja fel és teszi élvezetesebbé a tanulást Georgij Lozanov innovatív módszere? | |
Az integratív tanulás eredete és fejlődése | 68 |
Hogyan fejlesztették ki az integratív tanulást Lozanov és követői, valamint saját tapasztalataim ezek szélesebb körű alkalmazásával | |
Igazítsuk a tanulást az agyhoz! | 84 |
A modern agykutatás egyre jobban megismeri a tanulás folyamatát, és annak akadályait is | |
Integratív tanulás az iskolában | 97 |
Közvetlen bepillantás egy általános iskolába, ahol az integratív tanulás hatására megváltozik a tanulók és a tanárok élete | |
Felkészülés az integratív tanulásra | |
Hogyan alakítsunk ki olyan környezetet, amelyben a tanulók tudása és a tanulás hatékonysága egyarát gyarapodik? Ehhez a szülőknek, a tanároknak és minden felnőttnek meg kell egy kicsit változni. A gyermekek ebben remekül tudnak segíteni és a haszon azonnal jelentkezik | |
Hogyan találunk boldogságot a puritán munkaerkölcsben? | 109 |
Sokan hiszünk a munkában - saját magáért. Ez az elv kétségbevonható, ha a tanulásra is alkalmazzák. A tanulás annál hatásosabb, minél élvezetesebb | |
Határok között dolgozni | 118 |
A gyerekeknek szükségük van rendszerre, és meg kell tanítani nekik az alapokat. Akkor tanulnak a legjobban, ha segítik őket, hogy saját maguk fedezzék fel ezek mélyén az alapelveket | |
Alakítsd úgy az életedet, ahogy szeretnéd! | 130 |
Meghatározó viselkedésmintákat tanulunk és tanítunk, anélkül, hogy tudnánk róla. Ha felismerjük és befolyásoljuk ezeket a tudatunk mélyén rejtőző gondolatokat, elménket sokkal céltudatosabban és pozitívabban használhatjuk | |
Az érzelmekkel való bánás megtanulása | 137 |
Ahogy az érzelmeinkkel bánunk, ahogy felismerjük és kifejezzük azokat, úgy bánunk általában minden mással is. A negatív érzelmek elnyomhatják a gondolkodást és blokkolhatják a tanulást. A következőkben néhány tanácsot adunk, hogyan lehet érzelmeinket - visszahúzó hatás helyett - pozitív erővé változtatni | |
Az együttműködés örömei | 145 |
Másokkal közösségben együtt dolgozni: jobb családot, jobb osztályt, jobb világot jelent - és több sikeres embert | |
Szerelemben a tanulással | |
Olyan feladatok gyűjteménye, amely sok embert segített már hozzá, hogy felfedezze intelligenciája mély tartalékait, amiről legtöbben nem is tudjuk, hogy létezik. Ezek arra ösztönözhetnek gyermekeiddel együtt, hogy közösen kutassátok föl a bennetek élő zsenit | |
Sohasem hallgatták meg egy szavamat se | 157 |
A legtöbb embert sosem hallgatták meg rendesen. Aki megteszi, megtanul jobban gondolkodni | |
Örülök, hogy megszülettél, mert... | 163 |
Amikor jókat hallunk magunkról, okosabbak leszünk. Amikor mi mondunk másokról jókat, attól is okosabbak leszünk | |
A jegyzetekkel ellátott Muffet kis kisasszony | 170 |
A legcsodálatosabb kincset az emberek fejében rejtették el. Ha megtanulunk kapcsolatokat teremteni és a dolgok mélyére látni, kiáshatjuk ezt a kincset | |
Alapkoncepciók, amelyek strukturálják gondolkodásunkat | 188 |
Olyan alapfogalmak, mint sorrend és egyensúly, erőteljesen befolyásolják gondolkodásmódunkat. Ezek és az ehhez hasonló alapkoncepciók - testi tevékenységek útján - még kisgyerekek számára is megtapasztalhatók és megérthetők | |
Ez valóban te vagy? | 196 |
Egész eddigi életedet arra vesztegetted el, hogy mások programját valósítsd meg. Mért nem valósítod meg a sajátodat? | |
A memória és a kreativitás virágoskertje | 202 |
Megtanulunk megbízni saját kreativitásunkban és megtanuljuk felszabadítani a lépzelőerőnket, hogy azok megtalálják a maguk útját a gondolatok kifejezésében és a problémák megoldásában | |
Költőnek lenni | 217 |
A ihlet kútjára találni zenével és relaxációval: nem csak javítja az íráskészséget, de szórakoztat is | |
Csak a tehetetlenek nem kérnek segítséget | 222 |
A sikeres embereknek tehetségük van ahhoz, hogy a megfelelő időben segítséget kérjenek. Ám van olyan segítség, ami valójában káros, van olyan, ami megalázó és olyan is van, ami nyűg | |
A legmélyebb bensődben talált jelentés | 229 |
Fontos, hogy érzelmeinkkel kapcsolatban őszinték legyünk. Az érzelmek kifejezésének gyakorlása szórakoztató, és a család harmóniájához is hozzájárul | |
Most én jövök, de hogy csináljam? | 237 |
A család vagy a csoport, minden tagja megérdemli, hogy meghallgassák. A figyelmes meghallgatás jelzi, hogy mindenki véleménye számít. Íme néhány hasznos alapszabály | |
Intellektuális bűvészmutatvány | 243 |
Mindannyian újítók lehetünk. A feltalálói játék segít, hogy az ismert dolgokat más szemmel nézzük | |
Nem csak egy megoldás helyes | 249 |
Meglepő, hogy milyen sok jó választ adsz, ha nem rettegsz az esetleges rossz válaszod miatt! | |
A vizuális gondolkodással azonnal bekapcsolható memória | 255 |
Hogyan használható az elmetérkép, hogy gyorsan és könnyen elsajátíthassunk nagyobb mennyiségű tananyagot? | |
Függelék | 265 |
Remény az agykárosodást szenvedett gyermekek számára | |
Egy édesanya tapasztalata, amit agykárosodást szenvedett gyermekének felnevelése során szerzett, küzdelme, hogy normális életet tudjon élni, mindannyiunk számára tanulsággal szolgálhat | |
Függelék | 278 |
Az integratív tanulás alapelvei | |
A kulcsfogalmak összefoglalása, főként tanárok számára | |