kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 227 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-330-226-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal és ábrákkal illusztrálva. Második kiadás. |
Bevezetés | 5 |
A zongora hangja és hangszínlehetőségei | 6 |
A lendítés | 17 |
Tekinthetjük-e a billentést a zongoratechnika legkisebb elemének? | 17 |
Lendítés vagy nyomás? | 17 |
A lendítés tényezői | 18 |
A lendítés kétféle módja | 18 |
Kontroll | 19 |
Súlyhatás | 20 |
A hangerő szabályozása | 21 |
Súlyhatás és kontroll aránya a dinamikai rajzban | 22 |
Összefoglaló és alkalmazkodó mozgások | 24 |
Az összefoglalás | 24 |
Alkalmazkodó mozgások | 25 |
Ülés, testhelyzet | 30 |
Legato és Staccato | 43 |
Legato | 44 |
A hangok közötti szünet | 44 |
Zörejek | 44 |
Hirtelen dinamikai változás | 44 |
A dinamikai rajz pontatlansága | 44 |
A legato törvényszerűsége | 45 |
Kantiléna | 47 |
Staccato | 47 |
A staccato törvényszerűségei | 48 |
A legato és staccato technikai megoldása | 49 |
Legato és staccato a különböző stílusokban | 49 |
A hangszerrel való kapcsolat megteremtése | 51 |
Tudatosság és átélés | 51 |
Az érzelmi tartalomról | 52 |
A zenei elképzelés | 53 |
A zenei elképzelés és az izommunka összefügése | 54 |
Célszerűség | 56 |
A zongorázás mint munkavégzés | 60 |
A mozgások módosítása a hangzás érdekében | 62 |
A természetes mozgások | 65 |
Légzés | 65 |
Az egész test részvétele a zongorázásban | 66 |
Milyen irányba nézzük játék közben? | 60 |
Az érzelmi tartalom hatása a test helyzetére | 70 |
Az akusztikai térreflex | 70 |
A mozgások természetességének megőrzése | 74 |
A gyakorlás | 76 |
Az ismétlés mint az új feltételes reflexek rögzítésének eszköze | 76 |
A figyelem | 78 |
Gyors játék lassú gyakorlása | 83 |
A gyorsaság fejlesztése | 84 |
A pergőjáték elemzése | 85 |
A lassú gyakorlás alkalmazása | 86 |
Ritmikus variánsok | 87 |
Összefoglalás a lassú gyakorlásban | 89 |
Alkalmazkodó mozgások a lassú gyakorlásban | 89 |
Az ízületek munkájának eloszlásáról | 92 |
A csípő | 93 |
A vállízület | 93 |
A felsőkar szerepe az összefoglalásban | 94 |
A felsőkar aktív lendítései | 95 |
A könyökízület | 97 |
A csukló | 100 |
Az ujjak | 102 |
Kézalkat és kézforma | 105 |
Kézalkat | 105 |
Kézforma | 110 |
Az alapvető játékformák és változataik | 113 |
Oktáv- és akkordtechnika | 115 |
A kéz egységes használata | 115 |
Az akkordok dinamikai formálása | 117 |
Az alsókar szerepe az oktávtechnikában | 118 |
Kiegészítő csuklómozgás | 120 |
Vibrato | 124 |
Az oktávok ujjrendje | 126 |
Az akkordgyakorlás előkészítése | 126 |
Akkordok gyakorlása | 127 |
Oktávok gyakorlása | 131 |
Akkordfelbontás | 133 |
Arpeggio | 133 |
Tremolo | 136 |
A tiszta alsókaros vagy sima tremolo | 136 |
A rázott tremolo | 137 |
A tremolo tanításának beosztása | 138 |
A tremolo gyakorlása | 138 |
Tört oktávok | 140 |
Ugrások | 142 |
Egyenletes mozgással végzett ugrás | 144 |
Előkészített ugrás | 146 |
Akkordugrások | 147 |
A karmozgás nagyságának csökkentése ujjrend segítségével | 147 |
Glissando | 150 |
Ujjtechnika | 152 |
Kell-e emelni az ujjakat? | 152 |
Pozitív koncentrálás | 152 |
Az ujjak anatómiai sajátosságai | 153 |
Az ízületek munkájának helyes elosztása | 154 |
A jó hangzás követelményei az ujjtechnikában | 155 |
Zörejek alkalmazása | 157 |
Az ujjak és az alsókar összetett munkája | 157 |
Gyakorlatok az ujjtechnika fejlesztésre | 158 |
A skálajáték | 159 |
A kar munkája a skálajátékban | 164 |
A kéz helyzetváltozásai a skálajátékban | 164 |
A hüvelykujj ütésének iránya | 165 |
A hüvelykujj ütésének előkészítése | 166 |
Gyors skála lassú gyakorlása | 168 |
Terc-skálák | 169 |
Futam | 172 |
A trilla | 177 |
Sima ujjtrilla | 180 |
Váltott ujjas trilla | 182 |
Tremolo trilla | 182 |
Trillák gyakorlása | 182 |
Repetíció | 184 |
Az etűdök játékáról | 187 |
Az ujjrend | 190 |
A hüvelyk- és kisujj különleges szerepe | 190 |
Alátevés, fölétevés | 191 |
Az ujjrend szerepe az összefoglalásban | 191 |
Áttevés | 192 |
Az ujjrend szerepe a súlypont áthelyezésében | 194 |
Alkalmazkodó mozgások az ujjrend segítségével | 195 |
Az ujjak sajátosságainak szerepe | 196 |
Oktávonkénti ismétlődés | 196 |
Szekvenciák ujjrendje | 196 |
Frazeálás | 197 |
Tremolo ujjrend | 197 |
Irány ujjrend | 198 |
A gyakorlást kiegészítő tornák | 202 |
Néhány tanács a tornák célszerű felhasználásához | 215 |
Megjegyzések a kezdőtanítás technikai feladataihoz | 217 |
Előképző | 217 |
A technikai munka előkészítése | 218 |
Legato | 220 |
Előjátszás | 221 |
Improvizálás | 221 |
Hangerő | 222 |
Szünet, számolás, technikai gyakorlatok | 223 |
A játékformák gyakorlása | 224 |
Pedálozás | 225 |
A zenei és a technikai fejlődés összekapcsolása | 226 |
Név-, kép- és kottaidézet-mutató | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.