kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kávé Kiadó-Delphoi Consulting |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 324 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9169-41-2 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 9 |
Fiáth Titanilla: A magyarországi roma népesség általános iskolai oktatása | 11 |
Bevezetés | 11 |
Ki a cigány? | 11 |
Az általános iskolai képzés értéke | 17 |
Cigány tanulók az általános iskolában | 20 |
A cigány tanulók sikertelenségeinek okai | 26 |
A családi szocializáció | 26 |
A család és az iskola kapcsolata | 28 |
Rossz szociális helyzet | 30 |
Nyelvi htrány | 31 |
Az óvodai képzés | 33 |
Az iskolák minősége | 34 |
Tanulási motiváció | 36 |
Előítéletesség és hátrányos megkülönböztetés | 36 |
A pedagógiai gyakorlat | 38 |
A sikertelenség következményei | 39 |
A hátrányos megkülönböztetés | 39 |
Az iskolarendszeren belüli szegregáció | 40 |
Az iskolán belüli szegregáció | 41 |
Lehetséges megoldások, javaslatok | 50 |
A családi szocializációból fakadó hátrányok kompenzálása | 51 |
A család és az iskola kapcsolatának javítása | 52 |
A rossz szociális helyzet felszámolása | 53 |
A nyelvi hátrány kiküszöbölése | 54 |
Az óvodai nevelés hatékonyabbá tétele | 55 |
Az iskolaminőségi mutatókról | 56 |
A tanulási motiváció növelése | 56 |
Az előítéletesség és a hátrányos megkülönböztetés felszámolása | 57 |
A közoktatási rendszer, a pedagógiai módszerek és a pedagógusképzés megváltoztatásáról | 58 |
A multikulturális nevelés | 59 |
Ami megvalósul: cigány oktatáspolitikák | 61 |
A kilencvenes évek cigány oktatáspolitikája | 63 |
Cigány kisebbségi programok | 66 |
Finanszírozás | 68 |
Összegzés | 69 |
Kovai Melinda - Zombory Máté: A magyarországi roma népesség foglalkoztatottsága | 71 |
A roma népesség demográfiai helyzete és jellemzői | 71 |
A roma népesség demográfiai helyzete és jellemzői | 71 |
A cigányság önreprodukciója | 72 |
A roma népesség területi megoszlása | 73 |
Lakásviszonyok | 75 |
Szegregáció | 76 |
A roma népesség előreszámítása - népességszám | 77 |
Foglalkoztatás és munkanélküliség | 78 |
A munkanélküliség mérőszámai | 78 |
A munkanélküliség alakulása a kilencvenes évektől Magyarországon | 80 |
Álláskeresési stratégiák | 104 |
Cigány háztartások jövedelmi viszonyai | 104 |
Jövedelempótló támogatások hatása az álláskeresési stratégiákra | 106 |
Megoldási kísérletek | 108 |
Helyi foglalkoztatási projektek | 108 |
Cselekvési programok | 112 |
Részmunkaidős foglalkoztatás | 119 |
Babusik Ferenc: Az ózdi régió cigány népessége | 122 |
Bevezetés | 122 |
A kutatás céljai | 122 |
A korcsoportok kiválasztása és a módszer | 123 |
A régió népességére vonatkozó becslések | 124 |
Társadalmi, gazdasági összefüggések | 124 |
Képzettség | 124 |
A háztartások mérete, gyermeknevelési terhek | 131 |
Gazdasági aktivitás | 137 |
A képzettséget, valamint a gazdasági aktivitást meghatározó fő tényezők | 148 |
Teljesítménymotiváció | 151 |
A háztartások jellemzői | 163 |
Társadalmi távolságok | 165 |
Záró megjegyzés: A képzés munkaerő-piaci kontextusa | 174 |
Babusik Ferenc: A roma gyerekeket képző általános iskolák | 177 |
Demográfiai összefüggések | 180 |
A roma tanulók iskolai arányainak változása 1993-1999 között | 180 |
Az iskolai arányok összefüggése a település méretével | 182 |
A roma tanulók arányainak alakulása az egyes évfolyamokon | 184 |
Az iskolák speciális képzési kínálata | 187 |
Cigány kisebbségi program szerinti oktatás | 187 |
Gyógypedagógiai és felzárkóztató képzés, a magántanulók kérdése | 190 |
Az iskolák gazdálkodásának egyes kérdései | 207 |
Az iskolák gazdálkodásának alapadatai | 207 |
Finanszírozás és speciális programok kapcsolata | 210 |
Az eredményesség kérdései | 216 |
Érdemjegyek | 216 |
Felvételi eredményesség | 219 |
Összegzés | 221 |
Babusik Ferenc: Az iskolai hatékonyság kulcstényezői a romák oktatásában | 224 |
A sikeresség kérdése, az iskolák mintája | 224 |
Intézmények | 227 |
Település, demográfia | 227 |
A tanulók elhelyezése, felszereltség | 227 |
Az iskolák programjai, kínálata | 229 |
Az iskola kapcsolatai | 231 |
Gazdálkodás | 233 |
Tanulók | 235 |
Óvodai háttér | 235 |
Mulasztások | 236 |
A pedagógusok attitűdjei | 237 |
A romológiai képzés hatása | 238 |
Csoportok és konfliktusok | 240 |
Pedagógiai szemléletmód | 247 |
Családi háttér és eredményesség | 248 |
A szülők iskolai végzettsége | 249 |
Nyelv(-váltás) és iskolai végzettség | 250 |
A szülők gazdasági aktivitása, anyagi helyzete | 254 |
A roma tanulók eredményessége - az iskolai hatékonyság fő tényezői | 261 |
Intézményi jellemzők | 262 |
A pedagógusok jellemzői | 262 |
A család hatása | 263 |
Javaslatok | 264 |
Babusik Ferenc - Dr. Adler Judit: Romákat foglalkoztató vállalkozások | 266 |
Romák által vezetett/tulajdonolt vállalkozások | 269 |
Szervezeti forma és a végzett tevékenység | 270 |
A gazdasági potenciál | 271 |
A gazdálkodási folyamatok értékelése | 276 |
Foglalkoztatási jellemzők | 279 |
Kereseti viszonyok | 283 |
Képzettségi jellemzők | 284 |
Romákat alkalmazó vállalkozások | 287 |
Szervezeti forma és a végzett tevékenység | 288 |
A gazdasági potenciál | 289 |
A gazdálkodási folyamatok értékelése | 293 |
Foglalkoztatási jellemzők | 295 |
Kereseti viszonyok | 299 |
Képzettségi jellemzők | 299 |
Roma vállalkozók képzettsége, jövedelmi viszonyai | 301 |
Záró megjegyzések, javaslatok | 307 |
Mellékletek | 313 |
A gazdasági környezet | 313 |
A vállalkozások felkutatása, az érintett minta | 317 |
A kutatás során figyelembe vett törvényi és egyéb jogszabályi rendelkezések | 320 |
Irodalom | 322 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.