Fülszöveg
Ajánlás
„A gyümölcs olyan amilyen a föld, a gyökér, A levegő és a levél - ezekből ered. Ezeket kell javítani, ha gazdagítani és biztosítani akarjuk a termést."
(Freinet: Máté mondásai)
A könyv, melyet az olvasó kezében tart, a Freinet-i gondolat jegyében íródott. A kisgyermek természettudatos magatartásának alakítását a nevelés zászlajára tűző, elkötelezett szerzőpáros hitvallása:
>- tudatosság a pedagógusok munkájában; tervszerűség;
a gyermekek érdeklődésének a természet felfedezése, megismerése felé irányítása;
a rácsodálkozás képességének kialakítása; a sokoldalú megtapasztalás biztosítása; a sokszínű tevékenység által történő fejlesztés.
Projektrendszerű életmódszervezés az a módszer, melyet nevelési ideológiájuk érvényesítése szempontjából hatékonynak, eredményesnek tekintenek. A nevelés tervezésének szövevényes irányzatai között e módszer világos, áttekinthető, a tudatosságot feltételező, megjelenítő nevelést eredményez.
Jól szerkesztett formában, az értelmezést...
Tovább
Fülszöveg
Ajánlás
„A gyümölcs olyan amilyen a föld, a gyökér, A levegő és a levél - ezekből ered. Ezeket kell javítani, ha gazdagítani és biztosítani akarjuk a termést."
(Freinet: Máté mondásai)
A könyv, melyet az olvasó kezében tart, a Freinet-i gondolat jegyében íródott. A kisgyermek természettudatos magatartásának alakítását a nevelés zászlajára tűző, elkötelezett szerzőpáros hitvallása:
>- tudatosság a pedagógusok munkájában; tervszerűség;
a gyermekek érdeklődésének a természet felfedezése, megismerése felé irányítása;
a rácsodálkozás képességének kialakítása; a sokoldalú megtapasztalás biztosítása; a sokszínű tevékenység által történő fejlesztés.
Projektrendszerű életmódszervezés az a módszer, melyet nevelési ideológiájuk érvényesítése szempontjából hatékonynak, eredményesnek tekintenek. A nevelés tervezésének szövevényes irányzatai között e módszer világos, áttekinthető, a tudatosságot feltételező, megjelenítő nevelést eredményez.
Jól szerkesztett formában, az értelmezést segítő jelmagyarázattal fogja át az óvodai környezeti nevelés tartalmát.
A növény, és az állatvilág komplex tevékenységekben történő megismerését segíti a kert, az udvar, az erdő, a liget.
Az erdei óvodai élet szervezése, a felfedezések sokféleségének tervezése eligazítást, segítséget nyújt a nagyszerű „mozgalom" híveinek.
Ajánlom a könyvet óvodapedagógusoknak, tanítóknak és pedagógusjelölteknek, akik a szerzők hitvallásával azonosulva értelmezik és kívánják megvalósítani a környezettudatos nevelést.
Figyelmébe ajánlom kisgyermekeket nevelő szülőknek, akik a családi hatásokat fontosnak, meghatározónak tekintik a természetet ismerő és szerető nemzedék nevelésében.
Szakács Mihályné dr. Főigazgató
Vissza