kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 528 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat gyanánt. |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 9 |
Hogyan keletkezett ez a könyv? | 9 |
A hangosfilm irodalma | 11 |
A kutatási módszer | 25 |
A filmzene kialakulásának állomásai | 30 |
A film mint művészeti ág | 38 |
A hangosfilm a szintetikus művészet új ága | 38 |
A hangosfilm és többi művészeti ág | 42 |
A zene a hangosfilmben és a szintetikus művészetek más ágaiban | 59 |
A hangosfilm ontológikus szerkezete | 69 |
A képi szféra szerkezete a hangosfilmben | 70 |
A film hangszférájának szerkezete | 76 |
A képi- és hangszféra egyesítésének ontológikus alapjai | 95 |
A mozgás problémája a filmben | 95 |
A tér a filmben | 100 |
Az idő a filmben | 109 |
A zene és film kölcsönhatásának pszichológiai és genetikus alapjai | 121 |
A hang és kép funkcionális egyesítésének módszerei | 126 |
A funkcionális kapcsolatok fejlődése | 126 |
A zene és a kép kapcsolatának rendszerezése | 133 |
Az akusztikus sor funkciói a filmben | 147 |
A filmzene illusztrativitásának lényegéről | 147 |
Mozgást kiemelő zene | 153 |
A valós zajok zenei feldolgozása | 159 |
A zene mint az ábrázolt tér megjelenítője | 166 |
A zene mint az ábrázolt idő megjelenítője | 188 |
A hanganyag deformációja | 195 |
A zene mint kommentár | 202 |
A zene a saját természetes szerepében | 209 |
A zene mint az érzések kifejezésének eszköze | 222 |
A szereplő értékeléséről tájékoztató zene | 226 |
A zene mint az emlékek tükrözésének eszköze | 228 |
A szereplő képzeletét tükröző zene | 232 |
Az álmok tartalmát felfedő zene | 236 |
A zene mint a hallucinációk feltárásának eszköze | 240 |
A zene mint a szereplő érzéseinek kifejezése | 242 |
Az akarati tevékenységről tájékoztató zene | 247 |
A zene mint a beleélés alapja | 250 |
A zene mint jelkép | 261 |
A zene mint a cselekmény előrevetítésének eszköze | 271 |
A zene mint a kompozíció egységét megteremtő tényező | 277 |
A hangszféra polifunkcionális és többrétegű jellege | 289 |
Zörejhatások funkciója a filmben | 300 |
A beszéd funkciója a filmben | 309 |
A csend szerepe a filmben | 316 |
Az akusztikus és képi szférán nem funkcionális összekapcsolása a hangosfilmbe | 324 |
A filmzene formájának és stílusának kérdései | 339 |
A filmzene formája és architektonikája | 339 |
Az egyes elemek szerepe a filmzenében | 351 |
A vezérmotívum technikája a fimzenében | 362 |
A dal a hangosfilmben | 373 |
A filmzene hangszerelése | 379 |
Elektronikus és "konkrét" zene a filmben | 388 |
A filmzene stílusa | 398 |
Az idézetek a filmzenében | 410 |
A zene a film különböző műfajaiban | 417 |
Általánosságok | 417 |
Az opera és a balett a filmben | 422 |
A kísérleti film zenéje | 437 |
A rajz- és a trükkfilm zenéje | 452 |
A komikum a filmzenében | 459 |
A filmzene pszichológiai problémái | 471 |
A filmzene érzékelésének sajátosságai | 471 |
A filmzene alkotásának sajátosságai | 488 |
A hangosfilm társadalmi nevelő szerepe | 500 |
Befejezés | 505 |
A könyvben szereplő filmek jegyzéke | 510 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.