Zenei stílusok 1730-1830-ig | 5 |
Rokokó a zenében | 7 |
A korai romantika | 8 |
A hangszeres klasszicizmus | 9 |
A bécsi klasszicizmus első korszaka | 11 |
A klasszicizmus második korszaka | 12 |
A zenei műfajok története | 15 |
Az énekes zene műfajai | 18 |
Az olasz vígopera: az "opera buffa" | 18 |
A francia vígopera: az "opera comique" | 21 |
A német vígopera: a "Singspiel" (daljáték) | 23 |
A rokokó dal | 24 |
Az olasz nagyopera: az "opera seria" | 25 |
Gluck, az opera reformátora | 31 |
Az olasz-francia romantikus nagyopera kialakulásának előzményei | 35 |
A hangszeres muzsika | 39 |
A szonáta-forma kialakulása | 41 |
A szonáta, mint műfaj | 42 |
A szimfónia | 43 |
A kamarazene műfajai | 45 |
A versenymű (concerto) | 45 |
A klasszikus hangszeres muzsika úttörői | 46 |
Itália hangszeres művészete | 46 |
A bécsi iskola | 49 |
A mannheimi zenekar alkotóművészei | 50 |
Az északnémet korai romantika | 51 |
Párizs hangszeres művészete | 52 |
A bécsi klasszicizmus | 55 |
Bécs zenei élete | 57 |
Haydn | 59 |
Élete és művészetének fejlődése | 59 |
Gyermekkora, tanulóévei, első kompozíciói (-1759) | 59 |
A kísérletezés évei, a hangszeres klasszicizmus formáinak kialakítása, stílusának romantikus krízise (-1772) | 62 |
Operai nyelvezetének kialakulása, a hangszeres zenében "egyészen új és különleges" stílusának megszületése (-17849 | 65 |
"Reprezentatív stílusának kifejlődése" (-1790) | 67 |
A nagy alkotások kora, művészetének betetőzése | 68 |
Alkotásai műfajonként | 70 |
Művészetének zenetörténeti jelentősége | 75 |
Mozart | 79 |
A csodagyermek. Az első utazások (-1772) | 79 |
Az első remekművek (-1777) | 83 |
Mannheim - Párizs (-1778) | 84 |
Idomeneo. Szakítás az érsekkel (-1781) | 86 |
A szabad élet kezdete. Szöktetés a szerájból (-1782) | 87 |
A hangversenyezés időszaka (-1785) | 89 |
Figaró házassága, Don Juan (-1787) | 92 |
A Don Juantól a Varázsfuvoláig (-1790) | 96 |
Az utolsó év: Varázsfuvola, Requiem (-1791) | 99 |
Mozart művészetének összefoglaló jellemzése | 102 |
Beethoven | 107 |
Származása, gyermek- és ifjúkora. Az első kompozíciók. A bonni esztendők (1770-1792) | 107 |
Haydn és Mozart művészetének folytatója (1792-1803) | 112 |
Az első bécsi esztendők. A zongoravirtuóz. A zongoraszonáták első ciklusa, korai kamaramuzsikája | 112 |
Az első szerzői est. A heiligenstadti végrendelet. Újabb zongora-szonáták és kamaraművek. Az I. és II. szimfónia | 116 |
A "nagy" beethoveni stílus (1803-1816) | 122 |
Az új zenei nyelv keresése. A heroikus Beethoven. A III. szimfónia. A "Fidélio" története. A nagy nyitányok | 122 |
A lirikus Beethoven. A IV. szimfónia. A nagy vesenyművek | 126 |
A "nagy" stílus zongoraszonátái és kamarazenéje | 128 |
Az V. -, a VI. -, a VII. - és a VIII. - szimfónia | 131 |
Kudarcok és sikerek. Kis bepillantás mindennapi életébe. Találkozás Goethevel | 133 |
A "nagy" beethoveni stílus változásai. Az átmeneti évek alkotásai | 136 |
A zeneköltő késői stílusa (1816-) | 137 |
Az öregedő, beteges és magányos ember. Az utolsó zongoraszonáták. | 137 |
A IX. szimfónia és a "Missa Solemnis" | 140 |
Az utolsó vonósnégyesek. Beethoven halála és temetése | 142 |
Életrajzi adatok | 145 |
Olaszok | 147 |
Franciák | 153 |
Németek | 157 |
Forrásmunkák | 163 |