kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 902 oldal |
Sorozatcím: | Tanárképző főiskolai tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi számuk: 42194-42195. Melléklettel. |
I. kötet | |
Előszó | 3 |
Zenei alapismeretek - népdalelemzés | |
Zenei hang | 13 |
A hangmagasság | 13 |
Gyermekeink dallamvilága a zenei fejlődés tükrében | 16 |
Dallamok ütempárokból | 16 |
A bichord hangkészlet | 16 |
A dallamsor | 24 |
A mi-tetrachord | 24 |
Összetartozó dallamsorok | 36 |
A zene elemei | 42 |
A ritmus | 42 |
A dallam | 47 |
A forma | 76 |
A magyar nép dallamvilága | 82 |
A népdalelemzés célja | 82 |
Népdalaink ritmusa | 88 |
Szótagszám, metrika | 88 |
Népdalaink dallama | 105 |
A dallamszerkezet | 105 |
Népdalaink formája | 149 |
Kötetlen formák | 149 |
Népdalaink stílusrétegei | 167 |
A régi stílus | 167 |
Népies műdalaink | 192 |
Népdalstílus, műdalstílus | 192 |
A zenei alapfogalmak összefoglalása | 216 |
A ritmus jelzése | 216 |
Hangjegyértékek | 2106 |
A pentatónia | 221 |
Az ötfokú hangrendszer | 221 |
Hatfokú rendszerek | 228 |
Hangsorok pien-hangokkal | 228 |
A diatónia | 231 |
A hétfokú hangrendszer | 231 |
A dúr és moll hangnemek rendszere | 239 |
A dúr és moll tonalitás kialakulása | 239 |
A tizenkétfokú hangrendszer | 244 |
A módosított hangok | 244 |
A hangközök rendszere | 248 |
Elméleti jellegű hangközök | 253 |
Az akkordok | 257 |
A hármashangzatok | 257 |
A klasszikus vokálpolifónia, a XVI. század kórusművészete | |
Az európai többszólamú műzene kialakulása | 263 |
A heterofóniától a klasszikus vokálpolifóniáig | 263 |
Kétszólamúság | 286 |
Palestrina "Patrem omnipotentem" kezdeztű kétszólamú idézetének elemzése | 286 |
A palestrina-stílus dallamvilága | 294 |
Két szólam mozgásirányai | 302 |
Bevezetés az ellenponttanba | 307 |
A kétszólamú kadenciák | 334 |
Az imitáció | 361 |
Lassus: "A hajnal szárnyas hírnöke" bicínium elemzése | 398 |
Háromszólamúság | 403 |
Marenzio "Édes szép szemek" kezdetű háromszólamú madrigáljának elemzése | 403 |
A madrigál formai felépítése | 403 |
A palestrina-stílus akkordkészlete | 410 |
Konszonáns összhangzások a háromszólamúságban | 410 |
Háromszólamú kadenciák | 420 |
A harmadik szólam a kétszólamú kadencia alatt | 420 |
Imitáció háromszólamúságban | 442 |
Népies akkordfűzés a XVI. század többszólamú művészetében | |
Palestrina "Tremens factus sum ego" c. háromszólamú motettájának elemzése | 456 |
Négyszólamúság | 458 |
Lassus "Hogyha a férjem hazajő" kezdetű chansonjának elemzése | 458 |
A chanson formai felépítésének vázlata | 458 |
Alapállású hármashangzatok összefűzése négy szólamban | 474 |
Az alapállású hármashangzatok szólambeosztása | 474 |
Alapállású hármashangzatok szólamvezetési szabályai | 478 |
A négy szólam mozgása kvintfordulatokban | 478 |
A szextakkordok és az alapállású hármasok összefűzése négy szólamban | 497 |
A konszonáns szextakkordok | 497 |
Kadenciák négy szólamban | 502 |
A zárófordulat autentikus fő lépés | 502 |
Moduláció a palestrina-stílusban | 524 |
A négyszólamú imitáció | 529 |
Önálló elemzések | 534 |
Függelék | 539 |
Személyi lexikon | 541 |
Forrásmunkák | 545 |
II. kötet | |
Előszó | 3 |
A barokk zene | |
A drámai szólóének. A számozott basszus | 7 |
Alaphelyzetű hármashangzatok fűzése | 8 |
Háromtagúság. Főhármashangzatok | 20 |
Fő- és mellékhármashangzatok | 26 |
Etűdszerűség. Motívum, frázis, sorszerkezet. Terckésleltetés | 33 |
Realisztikus hangszerelés. Hangnemi kitérés. | 41 |
Téma, passacaqglia, chaconne, periódus, ritornell. Szeptimakkordok és fordításaik. Főhármasok szextfordításainak fűzése | 48 |
Az akkordok kadenciális sora | 57 |
A Korál mint cantus firmus | 60 |
Diatonikus és kromatikus moduláció | 60 |
Kobrált cantus firmus | 63 |
Melodikus figuráció | 68 |
A fúgaforma | 74 |
Keresztállás. Zárlati és orgonapontos kvartszextakkord | 81 |
A funkciók | 87 |
Funkcionális elemzés | 87 |
A hangszeres dallamosság | 97 |
Kis kéttagú forma. Alapállású szeptimakkordok fűzése | 97 |
A barokk rondóforma | 101 |
Kettős ellenpont. Szeptimakkord sorozat fűzése | 106 |
A variálás módjai. Háromtagúság. Nónakkord. Szeptimakkord-fordítások fűzése | 111 |
Kétszólamú invenció | 119 |
Háromszólamú invenció | 123 |
Zárlatok | 128 |
Átmeneti formák a motetta és a fúga közörtt | 132 |
A fugátó | 149 |
A barokk szonátaforma | 156 |
Ritornell, divertimento. Ritmikus és harmonikus figuráció, harmóniai kivonat | 159 |
Concerto grosso - Larghetto | 165 |
Békehimnusz | 170 |
A szvit mint ciklikus forma. Programszvit | 174 |
A barokk zene összefoglaló jellemzése | 192 |
Hangkészlet, hangnem | 192 |
Hangszerismertetés | |
A hangszerek felosztása | 223 |
Húros hangszerek | 227 |
Fúvós hangszerek | 259 |
Ütőhangszerek | 303 |
Elektromos hangszerek (Elektrofonok) | 325 |
Függelék | |
A zenekar története | 327 |
Zenekarfajták | 338 |
A szimfonikus zenekar hangszereinek hatnyelvű szótára | 342 |
Irodalom | 345 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.