kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Athenaeum 2000 Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 560 oldal |
Sorozatcím: | Atlasz |
Kötetszám: | 12 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 13 cm |
ISBN: | 978-963-9471-20-7 |
Megjegyzés: | Színes ábrákkal illusztrált. |
Előszó | 5 |
Jelkép- és rövidítésjegyzék | 8 |
Bevezetés | 11 |
Rendszeres rész | |
Zenetudomány | 12 |
Akusztika | |
Hullámtan, rezgésformák | 14 |
A hang paraméterei, hangzás | 16 |
A hallás fiziológiája | |
Hallószerv, hallás | 18 |
A hallás lélektana | |
Hallási jelenségek, hallásképességek | 20 |
Az emberi hang fiziológiája | |
Fiziológiai, akusztika | 22 |
Hangszerismeret | |
Bevezetés | 24 |
Idiofon hangszerek | |
I: összeütéssel megszólaltatott hangszerek, ütőpálcák | 26 |
II: ütőpálcák és -tányérok | 28 |
III: üreges ütőhangszerek, csörgők | 30 |
Membrafon hangszerek: üstdobok, dobok | 32 |
Húros hangszerek | |
I: Citerák | 34 |
II: Zongorák | 36 |
III: Fidulák, violák | 38 |
IV: Hegedűk | 40 |
V: Lantok, teorbák | 42 |
VI: Gitárok, hárfák | 44 |
Aerofon hangszerek | |
I/Rezek 1: általános tudnivalók | 46 |
II/Rezek 2: kürtök | 48 |
III/Rezek 3: trombiták, harsonák | 50 |
IV/Fafúvók 1: fuvolák | 52 |
V/Fafúvók 2. nádnyelves hangszerek | 54 |
VI. Orgona 1 | 56 |
VII: Orgona 2, harmonikafélék | 58 |
Elektrofon hangszerek | |
I: hangszedők, generátorok | 60 |
II: Elektromos orgona, szekunder egységek | 62 |
Zenekar: összeállítás, történet | 64 |
Zeneelmélet | |
Hangjegyírás | 66 |
Partitúra | 68 |
Rövidítések, jelek, előadási utasítások | 70 |
Előadói gyakorlat | 82 |
Hangrendszerek | |
I: Alapok, hangközök | 84 |
II: Hangsorok | 86 |
III. Elméletek | 88 |
IV. Történet | 90 |
Ellenpont | |
I: Alapok | 92 |
II. Formák | 94 |
Összhangzattan | |
I: hármashangzatok, kadenciák | 96 |
II: Alterációk, modulációk, elemzés | 98 |
Generálbasszus | 100 |
Tizenkét fokú technika | 102 |
Formák | |
I: zenei forma | 104 |
II. A tagolódás kategóriái | 106 |
III: Zenei formák | 108 |
Műfajok és formák | |
Ária | 110 |
Karakterdarab | 112 |
Korál | 114 |
Fúga | 116 |
Kánon | 118 |
Kantáta | 120 |
Versenymű | 122 |
Dal | 124 |
Madrigál | 126 |
Mise | 128 |
Motetta | 130 |
Opera | 132 |
Oratórium | 134 |
Nyitány | 136 |
Passió | 138 |
Preludium | 140 |
Programzene | 142 |
Recitativo | 144 |
Szerenád | 146 |
Szonáta | 148 |
Szvit | 150 |
Szimfónia | 152 |
Tánc | 154 |
Variáció | 156 |
Történeti rész | |
A zenetörténet kezdetei | 158 |
Ókori fejlett kultúrák | |
Mezopotámia | 160 |
Palesztina | 162 |
Egyiptom | 164 |
India | 166 |
Kína | 168 |
Görögország | |
I (Kr. e. 3. évezred - 7. sz.) | 170 |
II (7-3. sz.), hangszerek | 172 |
III: zeneelmélet, emlékek | 177 |
IV: hangrendszer | 176 |
Kései ókor és kora középkor | |
Róma, népvándorlás | 178 |
Az őskeresztény egyház zenéje | 180 |
Bizánc | 182 |
Középkor | |
Gregorián ének/Történet | 184 |
Kottaírás, neumák | 186 |
Hangrendszer | 188 |
Tropus és szekvencia | 190 |
Világi dalköltészet/Trubadurok és trouvére-ek I | 192 |
Trubadurok és trovuére-ek II | 194 |
Minnesang I | 195 |
Minnesang II, mesterdal | 196 |
Többszólamúság/Korai orgánum (9-11. sz.) | 198 |
St. Martial-korszak | 200 |
Notre-Dame-korszak I | 202 |
Notre-Dame korszak II | 204 |
Ars antiqua I: motetta | 206 |
Ars antiqua II: műfajok, elmélet | 208 |
Ars antiqua III: menzurálnotáció, források | 210 |
Periferiális többszólamúság a 13. sz.-ban | 212 |
Ars nova I: menzurálszisztéma, motetta | 214 |
Ars nova II: izoritmia, natiléna | 216 |
Ars nova III: miste, MACHAUT | 218 |
Trecento I (1330-1350) | 220 |
Trecento II (1350-1390) | 222 |
A 14. sz. vége, ars subtilior | 224 |
Hangszerek | 226 |
Reneszánsz | |
Általános ismertetés | 228 |
Fauxbourdon, letét, paródia | 230 |
Vokális műfajok,fehér menzurálnotáció | 232 |
Anglia a 15. sz.-ban | 234 |
Franko-flamand vokális zene | |
I/1 (1420-1460): kezdetek, Burgundia | 236 |
I/2 (1420-1460): DUFAY | 238 |
II (1460-1490); III/1 (1490-1520): OBRECHT | 240 |
III/2 (1490-1520): JOSQUIN | 242 |
IV (1520-1560): WILLAERT, GOMBERT | 244 |
V (1560-1600): LASSO | 246 |
Római iskola, PALESTRINA | 248 |
Velencei iskola | 250 |
Világi vokális zene Itáliában és Franciaországban I | 252 |
II | 254 |
Német vokális zene | 256 |
Vokális zene Spanyolországban és Angliában | 258 |
Orgona, csembaló- és lantzene | |
I: Németország, Itália | 260 |
II: Franciaország, Spanyolország, Anglia | 262 |
Vonósokra és hangszeregyüttesekre írt zene | 264 |
Barokk | |
Általános ismertetés | 266 |
A zene felfogása | 268 |
Zenei nyelv | 270 |
Zenei struktúrák | 272 |
Opera | |
I/Itália: kezdetek | 274 |
II/Itália: velencei operaiskola | 276 |
III/Itália: Velence, Róma, Nápoly | 278 |
IV/Itália: nápolyi operaiskola | 280 |
V/Franciaország | 282 |
VI/Anglia | 284 |
VII/Németország stb. | 286 |
Oratórium I | 288 |
II | 290 |
Katolikus egyházzene I | 292 |
II | 294 |
Evangélikus egyházzene I | 296 |
II | 298 |
Dal | 300 |
Monteverdi | 302 |
Schütz | 304 |
Orgona és csembaló | |
I/Itália, Hollandia, Franciaország | 306 |
II/Németország 17.sz. | 308 |
III/Németország 18. sz. | 310 |
IV/Bach | 312 |
Egyéb országokban 18. sz.; lantzene | 314 |
Vonósok | |
I/Hegedű | 316 |
II/ Fúvósok | 318 |
Zenekar | |
I/Kezdetek és áttekintés | 320 |
II/Műfajok; szvit, balett | 322 |
III/Concerto grosso | 324 |
IV/Szólóversenymű | 326 |
Bach | 328 |
Handel | 330 |
Klasszika | |
Általános ismertetés | 332 |
A zene felfogása | 334 |
Kompozíciós struktúrák | 336 |
Opera I/Opera seria: Leo, Hasse, Jommelli | 338 |
II/Opera buffa 1: Pergolesi, Paisiello | 340 |
III/Opera buffa 2: Mozart | 342 |
IV/Franciaország 1: Rousseau, Monsigny | 344 |
V/Franciaország 2: Gluck, Grétry | 346 |
VI/Németország 1: Mozart | 348 |
VII/Németország 2: Mozart, Beethoven | 350 |
Oratórium | 352 |
Egyházi zene | |
I | 354 |
II | 356 |
III | 358 |
Dal | 360 |
Zongora | |
I/Gáláns stílus és Empfindsamkeit | 362 |
II/Haydn és Mozart kora | 364 |
III/Beethoven kora | 366 |
IV/Beethoven | 368 |
Kamarazene | |
I/Hegedű, gordonka | 370 |
II/Zongoratrio, zongoranégyes | 372 |
III/Vonóstrió, vonósnégyes 1 | 374 |
IV/Vonósnégyes 2, vonósötös | 376 |
V/Fúvósok stb. | 378 |
Zenekar | |
I/Korai szimfóniák | 380 |
II/Klasszikus szimfóniák: Haydn | 382 |
III/Klasszikus szimfóniák: Mozart, Beethoven | 384 |
IV/Beethoven szimfóniái | 386 |
V/Nyitány, balett stb. | 388 |
VI/Versenyművek 1: hegedű, zongora | 390 |
VII/Versenyművek 2: fúvósok, több szólistára írt versenyművek; előadói gyakorlat | 392 |
Haydn | 394 |
Mozart | 396 |
Beethoven | 398 |
19. század | |
Általános ismertetés | 400 |
A zene felfogása | 402 |
Zenei nyelv | 404 |
Opera | |
I/Itália: az énekes-központú opera | 406 |
II/Itália: verizmus | 408 |
III/Itália: Verdi | 410 |
IV/Franciaország: grand opéra, drame lyrique | 412 |
V/Franciaország: opéra comique, operett | 414 |
VI/Németország: romantikus opera, vígopera | 416 |
VII/Németország: zenedráma, meseopera | 418 |
VIII/Németország: Wagner | 420 |
IX/Egyéb | 422 |
Oratórium | 424 |
Egyházi zene | |
I | 426 |
II | 428 |
Dal | |
I/Schubert és mások | 430 |
II/Brahms és mások; kórusdal | 432 |
Schubert | 434 |
Zongora | |
I/Korai romantika | 436 |
II/Érett romantika | 438 |
III/Kései romantika | 440 |
Chopin | 442 |
Schumann | 444 |
Liszt | 446 |
Kamarazene | |
I/Szóló vonóshangszer | 448 |
II/Zongoratrió, zongoranégyes | 450 |
III/Vonósnégyes, vonósötös | 452 |
IV/Fúvósok | 454 |
Zenekar | |
I/Szimfónia 1: korai és érett romantika | 456 |
II/Szimfónia 2: kései romantika | 458 |
III/Szimfónia 3: Franciaország, Kelet-Európa | 460 |
IV/Programszimfónia, szimfonikus költemény 1 | 462 |
V/Szimfonikus költemény | 464 |
VI/Nyitány, szvit, balett | 466 |
VII/Zongoraverseny 1: Chopin, Schumann | 468 |
VIII/Zongoraverseny 2: Liszt, Brahms | 470 |
IX/Hegedűverseny, stb. | 472 |
Brahms | 474 |
Századforduló | |
I/Mahler, Reger | 476 |
II/Strauss, Busoni | 478 |
III/Impresszionizmus 1: Debussy, Ravel | 480 |
IV/Impresszionizmus 2: Ravel, Rahmanyinov és mások | 482 |
20. század | |
Általános ismertetés | 484 |
A zene felfogása | 486 |
Zenei formálás | 488 |
Schönberg | 490 |
Berg, Webern | 492 |
Bartók | 494 |
Stravinsky | 496 |
Neoklasszicizmus | |
I: Franciaország, Oroszország | 498 |
II: Oroszország stb., Németország | 500 |
III: Németország, USA | 502 |
Könnyűzene | |
I/Jazz 1: New Orleanstól Chicagóig | 504 |
II/Jazz 2: a swingtől az electricig | 506 |
III/Zenekar, filmzene, sláger | 508 |
IV/Médiumok, musical, rock | 510 |
Zene 1950 után | |
I: dodekafónia, modális kompozíció | 512 |
II: Musique concréte, véletlen, kollázs | 514 |
III: hangzáskompozíció, nyelv | 516 |
IV: szeriális zene, aleatorika | 518 |
V: elektronikus zene, tér, idő | 520 |
VI: opera, zenés színház | 522 |
VII: posztszeriális zene, minimal music. Újabb irányzatok | 524 |
Név- és tárgymutató | 526 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.