A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Elektromosságtani előismeretek

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5542-8
Megjegyzés: 76 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 52897.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Miért érzi sok gyerek úgy, hogy semmi újat nem tanult egyik-másik órán? Jogos-e ez az érzésük és mennyiben? Valóban figyelembe vesszük-e amit már tudnak?
E könyv írója - 1600 tanulóval végzett - több évi körültekintő és gondos vizsgálódással a következő kérdésekre keresett megbízható választ: rendelkeznek-e a gyerekek elektromosságtani előismeretekkel, mielőtt tantárgyszerűen is tanulni kezdenék a fizika egyes fejezeteit; milyenek ezek az előismeretek; mennyiben és hol lehet építeni rájuk.
A tudományos igényű helyzetfelmérés mellett a tanítási gyakorlathoz konkrét segítséget nyújt a szerző. E munkában körvonalazott kutatásoknak számos eredményét az új fizikatanterv hasznosította. Az ehhez készült tankönyvek - a kutatások eredményével összhangban és részben annak hatására - munkatankönyvek lettek.
A részletesen leírt oktatási kísérletek mintául szolgálhatnak tanároknak, munkaközösségeknek, hogy hogyan kell az ilyen jellegű munkát a tudományosság igényével végezni.
A szerző -... Tovább

Fülszöveg

Miért érzi sok gyerek úgy, hogy semmi újat nem tanult egyik-másik órán? Jogos-e ez az érzésük és mennyiben? Valóban figyelembe vesszük-e amit már tudnak?
E könyv írója - 1600 tanulóval végzett - több évi körültekintő és gondos vizsgálódással a következő kérdésekre keresett megbízható választ: rendelkeznek-e a gyerekek elektromosságtani előismeretekkel, mielőtt tantárgyszerűen is tanulni kezdenék a fizika egyes fejezeteit; milyenek ezek az előismeretek; mennyiben és hol lehet építeni rájuk.
A tudományos igényű helyzetfelmérés mellett a tanítási gyakorlathoz konkrét segítséget nyújt a szerző. E munkában körvonalazott kutatásoknak számos eredményét az új fizikatanterv hasznosította. Az ehhez készült tankönyvek - a kutatások eredményével összhangban és részben annak hatására - munkatankönyvek lettek.
A részletesen leírt oktatási kísérletek mintául szolgálhatnak tanároknak, munkaközösségeknek, hogy hogyan kell az ilyen jellegű munkát a tudományosság igényével végezni.
A szerző - Zátonyi Sándor - az Országos Pedagógiai Intézet főmunkatársa, több tankönyv, szakköri füzet, számos pedagógiai kiadvány írója értő kézzel nyúl a korszerű fizikaoktatás problémáihoz. Vissza

Tartalom

A vizsgálat célja és tartalma5
Az előismeretek vizsgálatának és felhasználásának pedagógiai és pszichológiai alapjai8
A tanulók elektromossági előismereteire vonatkozó vizsgálatok eredményei15
Az elektromosságtani előismeretek forrásai16
Elektromos játékok17
Könyvolvasás20
Folyóiratok, újságok olvasása23
A televízió nézése25
Beszélgetés26
Rádióépítés29
Az elektromosságtani előismeretek forrásainak differenciáltsága30
A tanulók elektromosságtani előismereteinek sajátosságai a vizsgált témakörökben43
Vezetők, szigetelők45
Az áramkör; a fogyasztók soros és párhuzamos kapcsolása54
Áramforrások és fogyasztók70
Elektromos mennyiségek, mértékegységek79
A hálózati áram tulajdonságai85
Differenciáltság az elektromosságtani előismeretekben93
Egyszerű elektromos kapcsolások összeállítása133
A környezeti feltételek és egyéb tényezők hatása az egyszerű elektromos kapcsolások összeállításában elért eredményekre152
Következtetések a vizsgálat tapasztalatai alapján162
A tapasztalatok hasznosítása a tananyag strukturálásában163
A tapasztalatok hasznosítása a tantervi anyag feldolgozásában, a módszerek megválasztásában165
Iskolán kívüli teendők170
A vizsgálat eredményeinek alkalmazása173
A vizsgálat eredményeinek alkalmazása a 8. osztályban174
A 8. osztályos tananyag megtervezése az elektromosságtani előismeretek figyelembevételével174
A tervezet kipróbálása184
Eredmények, tapasztalatok187
A vizsgálat eredményeinek alkalmazása az 5. osztályban209
Témajavaslat az 5. osztályos szakkörök számára209
A témajavaslat kipróbálása210
A kísérleti szakkör eredményei, tapasztalatai212
A vizsgálat eredményei és az új tanterv222
Az elektromosságtani ismeretek struktúrája az új tantervben222
A vizsgálat eredményei és az új tanterv módszertani alapelvei225
Irodalom229

Zátonyi Sándor

Zátonyi Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zátonyi Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem