1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az olasz szobrászat három százada I.

A gotikus szobrászat/A gotikus szobrászat Olaszországban

Szerző
Grafikus
Budapest
Kiadó: Lampel R. Könyvkereskedése (Wodianer F. és fiai) Részvénytársaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím: Művészeti könyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyvet 42 fekete-fehér fotó illusztrálja. Franklin-Társulat nyomdája nyomása.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

BEVEZETÉS.

A középkori ábrázoló művészetek fejlődésének körülményei merőben eltérőek voltak azoktól a körülményektől, amelyek között az antik művészet fejlődött. Egyúttal kedvezőtlenebbek is.... Tovább

Előszó

BEVEZETÉS.

A középkori ábrázoló művészetek fejlődésének körülményei merőben eltérőek voltak azoktól a körülményektől, amelyek között az antik művészet fejlődött. Egyúttal kedvezőtlenebbek is. Míg az ókorban a görögöknél minden közrejátszott, hogy a művészet az élet diadalmas hirdetője lehessen, addig a középkor eltávolodott a természet kultuszától, az organikus szépségek értékelésétől. A görög felfogás a test és a lélek egyensúlyát teremtette meg, művészete is ennek az összhangnak volt a tükre. Nincsen eredendő bűn, a test nem megvetendő porhüvely, nem a lélek átmeneti börtöne, hanem az élet csodálatraméltó megvalósulása, melynek szépségével a természetben semmi sem versenyezhetik. Ezt szolgálja a művészet, ennek formatökélyét igyekszik minél hívebben kifejezni. Nincsen ebben a művészetben titokzatosság, csak azt törekszik visszaadni, amit az organizmus segítségével világosan elmondani képes. A formai értékeket nem szorítja háttérbe, illetőleg nem másítja meg a tartalom kedvéért, nem elégszik meg a jelképszerűséggel, a gondolati értékeknek nem alázatos szolgája, hanem öntudatos, egyenrangú hordozója.
A Krisztus utáni első századokban ez az egyensúly az egész vonalon felborult. A lélek került túlsúlyba, melynek a túlvilági boldogság számára való megmentése érdekében mindent, elsősorban a testet fel kell áldozni. A művészet is ennek megfelelően alakul át. A római birodalom hanyatlásával és bukásával az ó-görög lélekből fakadó és az emberi test szépségére, valóságára alapított művészet alkonya is megkezdődik. Ez az az átalakulás azonban nemcsak a világszemlélet gyökeres változásának, a keresztény vallás uralomra jutásának tudható be, hanem a Keletről ezzel egyidejűleg jövő és az antik felfogással ellentétes művészeti áramlatnak is. Kelet nemcsak barbár népeivel árasztotta el a Nyugatot, hanem magával hozta, sőt előre küldte elütő érzésvilágának megnyilatkozását, ellentétes művészeti felfogását is. Nem az organikus szépség, nem a valóság volt hitvallása, hanem a természettől eltérő, elvont formavilág. Mindazt az eredményt, amit az antik művészet az emberi test és a természet ábrázolásában eddig elért, megsemmisítette. Vissza

Tartalom

Névmutató5
Tárgymutató helység szerint7
A képek jegyzéke12
Bevezetés15
Nicola Pisano29
Fra Guglielo da Pisa és Arnolfo di Cambio46
Giovanni Pisano57
Nicola Pisano, Arnolfo di Cambio és Giovanni di Pisano követői. (A római és a sienai szobrászi iskola)72
Andrea Pisano84
Az orvietói székesegyház márványdomborművei92
Giovanni Balduccio103
A nápolyi szobrászat a trecento második felében109
Nino és Tommaso Pisano113
Andrea Orcegna és követői119
Firenze szobrászata a XIV. század végén125
A campionei mesterek137
Velence és Bologna szobrászata a trecentóban149
A képek jegyzéke
Márványdombormű a sienai székesegyház falában31
A salernói székesegyház szószéke33
Nicola Pisano: A pisai Battsitero szószéke35
Nicola Pisano: Dombormű a pisai Battistero szószékén36
Nicola Pisano: Dombormű a pisai Battistero szószékén37
Nicola Pisano: Dombormű a sienai székesegyház szószékén39
Nicola Pisano és Fra Guglielmo: Dombormű szt. Domonkos bolognai síremlékén41
A "Fontana maggiore" Perugiában43
Arnolfo di Cambio: de Braye bíboros síremléke az orvietói S. Domenicóban49
A sienai székesegyház homlokzata59
Giovanni Pisano: A betlehemi kisdedek gyilkolása. Dombormű a pistoiai S. Andrea szószékén61
Giovanni Pisano: Szibilla a pistoiai S. Andrea szószékén63
Giovanni Pisano: Dombormű a pisai székesegyház egykori szószékén64
Brunelleschi: Izsák föláldozása. Dombormű a firenzei Museo Nazionalé-ban65
A boldogságos Szűz. Páris, Notre-Dame, északi kapu66
Giovanni Pisano: Madonna-szobrocska (elefántcsont) a pisai székesegyház kincstárában67
Tino di Camaino: Petroni biboros síremléke a sienai székesegyházban79
Cellino di Nese (?): Cino di Sinibaldi síremléke a pistoiai székesegyházban81
Sienai domborműtöredék a budapesti Szépművészeti Múzeumban82
Andrea Pisano: Dombormű a firenzei Battistero bronzkapuján85
Andrea Pisano: Dombormű a firenzei Battistero bronzkapuján86
Andrea Pisano: Dombormű a firenzei Battistero bronzkapuján87
Andrea Pisano: A hajózás. Márványdombormű a firenzei Campanilén88
Andrea Pisano: A földmívelés89
Az orvietói székesegyház homlokzata93
Nicola di Nut: Fafeszület az orvietói székesegyházban95
A teremtés. Dombormű az orvietói székesegyház homlokzatán97
Az utolsó ítélet. Dombormű az orvietói székesegyház homlokzatán99
Az utolsó ítélet. Dombormű az orvietói székesegyház homlokzatán101
Giovanni Balduccio: Szt. Péter vértanu síremléke a milanói Sant Eustorgióban105
Pacio és Giovanni Bertini: Anjou Róbert király síremléke a nápolyi Santa chiarában110
Andrea da Firenze: Anjou László király síremléke a nápolyi San Giovanni a Carbonara templomban111
Nino Pisano: Madonna a budapesti Nemzeti Múzeumban117
Andrea Orcagna: A kis Jézus bemutatása a templomban. Márványdombormű. Firenze, Orsanmichele121
Andrea Orcagna: A firenzei123
Gábor arkangyal szobra a firenzei Museo dell'Operában130
Mária szobra a firenzei Museo dell'Operában131
Can Grande lovasszobra Veronában141
Bonino da Campione: Cansignorio síremléke Veronában143
Szt. Ágoston síremléke a páviai San Pietro in Ciel d'Oro templomban147
Jacobello és Pierpaolo Masegne: A bolognai San Francesco főoltára155
A velencei San Marco szentélykorlátja Pierpaolo és Jacobello Masegne szoborsorával157

Ybl Ervin

Ybl Ervin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ybl Ervin könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I.

Néhány lap és a borító foltosak. A kötet kötése javított.

Állapot: Közepes
3.890 Ft
1.550 ,-Ft 60
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I. Az olasz szobrászat három százada I.

A borító foltos, a könyv kötése megerősített.

Állapot:
3.890 ,-Ft
31 pont kapható
Kosárba