1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

XI. Óbudai Közoktatási Konferencia

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
A XI. Óbudai Közoktatási Konferenciát Budapest, III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének támogatásával, a Pedagógiai Szolgáltató Intézet 2002. augusztus... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
A XI. Óbudai Közoktatási Konferenciát Budapest, III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének támogatásával, a Pedagógiai Szolgáltató Intézet 2002. augusztus 27-28-án rendezte meg.
A tanácskozás címe: A pedagógus szerepe a tanítás-tanulás folyamatában.
A megnyitó napján Tarlós István Polgármester Úr „A közoktatás fejlesztése és a helyi önkormányzati felelősség" kapcsolatáról tartott igen színvonalas előadást.
„Az önkormányzati irányítás lehetőségei a közoktatás fejlesztésében" című vitaindító tanulmányát elemezte Szabó Istvánné Oktatási és Kulturális Ügyosztályvezető Asszony.
A megnyitó nap ünnepélyes emelkedettségét csak fokozta a már szép hagyománnyá kerekedő kitüntetések átadása: a Polgármester Úr által alapított Karádi-díj és az Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat díjai: Címzetes Igazgató, Óbudai Pedagógiai Érdemekért Emléklap, Braunhaxler-díj.
Az óbudai hagyományt ápoló kitüntetéseket a jubileumi diplomák átadása-átvétele követte, melyet a Kis-Kincső együttes műsora foglalt keretbe.
A rendezvénysorozat lehetőséget biztosított az érdeklődők számára, hogy betekintést nyerjenek a nevelő-oktatómunka néhány, a konferencia alapgondolatában megfogalmazottakra.
Jelen kiadványunk az elhangzott előadások, szekcióülések anyagát tartalmazza. Vissza

Tartalom

Köszöntés
Bánlaky László: OB elnök 5
A közoktatás fejlesztése és a helyi önkormányzati felelősség
Tarlós István: polgármester 8
Az önkormányzati irányítás lehetűségei a közoktatás fejlesztésében
Szabó Istvánné: ügyosztályvezető 21
Üdvözlés, bevezető
Werenka Ödön: 35
Érettségi vizsgaszabályzat, tantárgyi követelményrendszer, a kétszintű érettségi rendje
Bánkuti Zsuzsa: 40
Önismereti tréning - vázlat
Benczéné Tímár Irén: 46
A nemzetközi érettségi elfogadottsága a világ felsőoktatásában
dr. Bognár Anikó: 48
A nemzetközi érettségi - összefoglaló
Muráné Fehér Pálma: 53
A beszédhanghallás mint az eredményes iskolakezdés fontos feltétele
Fazekasné dr. Fenyvesi Margit: 55
Csoportos tanulási módszerek
Felleginé Takács Anna: 66
Elkerülhető-e a kiégés a pedagógus munkájában?
dr. Kállainé Harangi Rita: 72
Eltérő képességű gyermekek kreativitásának és gondolkodásának fejlesztése az anyanyelv- és matematikaórákon
Laczka Istvánné: 76
Hiperaktivitás és figyelemzavar diagnosztizálása és kezelése
dr. Nemes Rozália: 88
Az OKÉV országos mérési rendszerének ismertetése az általános iskolai anyanyelv, matematika tantárgyakból
Az elmúlt év tapasztalatai, a 2002/2003. tanév feladatai
Pölöskei Gáborné 100
A tanulás tanítása a napközi otthonban
Schermann Éva: 106
A tanulók neveltségi szintjének felmérése a III. kerület iskoláinak 7. és 11. osztályaiban
Répás Ildikó - Werenka Ödön: 111
Tanítsuk meg tanítványainkat tanulni!
Motiválás az órai munkában - vázlat
Szép Károlyné 136
A tanulás eredményességét meghatározó tényezők a tanítási órán
Dr. Szilágyi Imréné: 144
Korszerű óvodai mozgásprogram a tanulási nehézségek megelőzésére
dr. Tóthszöllősyné Varga Tünde: 152
A társadalmi változások hatása a gyermekek mentális veszélyeztetettségére
dr. Kaszab Zita - Winkler Edit: 157
Jubileumi diplomák 161
Tartalomjegyzék 163
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
XI. Óbudai Közoktatási Konferencia

Az előszó lapján tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba