A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A kommunikáció alapfogalmai
Kommunikáció és társadalom
A markelingről röviden
1. Egy társadalom szervezettségének és fejlődési-megújulási képességének meghatározó tényezője a kommunikáció. E...
Tovább
Előszó
A kommunikáció alapfogalmai
Kommunikáció és társadalom
A markelingről röviden
1. Egy társadalom szervezettségének és fejlődési-megújulási képességének meghatározó tényezője a kommunikáció. E kifejezés tágabb értelemben közlést illetve tájékoztatást jelent. A közlés lehet akár egy gesztus vagy mimika (metakommunikáció) továbbá szóbeli, írásbeli, képi és hangalakú. A kommunikáció - eszközei alapján - nyomtatott, elektronikus, vagy más módon közvetített információ; lényege, hogy közöl valamit az egyes emberekkel és csoportokkal, vagyis kapcsolatot hoz létre.
Egy rendszer - politikai, gazdasági, pénzügyi, oktatási, kulturális, helyi, nemzeti, vagy nemzetközi szerveződés - minél nyitottabb, annál kommunikatívabb, vagyis közlékenyebb, míg a zárt rendszerek, például a diktatúrák, hírszerző szolgálatok, kutató-fejlesztő intézmények alig kommunikálnak, vagy dezinformálnak (megtévesztő adatokat tesznek közzé). Az emberi kapcsolatok és a megszerezhető tudás egyik alapvetése tehát a kommunikációs folyamat, mely egyre gyorsabb, hatékonyabb és szélesebb körű. Egy korszerű társadalomban beláthatatlan következményekkel jár, ha a kommunikációs gépezet elakad, mert az energiaszolgáltatástól a közlekedésig, a katasztrófaelhárítástól a művelődésig, a kulturális -és a sportéletig minden a hírközlésen, vagyis az információcserén alapul. A kommunikáció a siker egyik feltétele, mind a személyes kapcsolatok terén, (a felek értik, vagy nem értik egymást) mind az egyes csoportok, társadalmi rétegek, korosztályok, eladók és vevők, intézmények és vállalkozások, sőt országok között is.
Háborúk törtek ki a kommunikáció hiánya, vagy az információk félreértelmezése miatt, más esetben cégek mentek tönkre,vagy emberi kapcsolatok hullottak szét, mert nem sikerült egymással és a környezettel szót érteni.
Vissza
Tartalom
BEVEZETÉS
A kommunikáció alapfogalmai 5
Történeti előzmények 7
A kommunikáció eszközrendszere 9
A marketing 12
KOMMUNIKÁCIÓ, REKLÁM, PUBLIC RELATIONS
Történeti előzmények és összefüggések 15
Áttekintés az ókortól napjainkig 18
Kis magyar reklámtörténet 23
A PROFIZMUS ALAPJAI
A marketing és a marketingkommunikáció 26
A marketingkommunikáció főbb módszerei 26
A Public Relations (PR) 39
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ SAJÁTOS ALAPESZKÖZEI
A Sales Promotion 46
A VÁLLALATI IMAGE ÉS A GOODWILL
Az embléma és a védjegy 51
Az arculat funkciói és kreatív követelményei 56
Arculat és piaci megjelenési formák 59
Vállalati arculat, siker, totalitás 60
Az arculat megnyilvánulásai 61
A REKLÁM
Szabályozás 66
(Tömeg)kultúra formálás 67
Reklámeszközök és reklámhordozók 68
A média 69
Óriásplakát, járműreklám, kirakat, vásár, kiállítás 75
A csomagolás (röviden a Bauhausról) 83
A REKLÁM FAJTÁI
Csoportosítás 86
A közcélú reklám és a politikai marketing 87
Áru- és szolgáltatásreklám 90
Sportreklám 94
Piac- és motívumkutatás, hatás/hatékonyságvizsgálat 96
A REKLÁMKAMPÁNY (kommunikációs kampány)
Feltételek, célcsoport-meghatározás, költségképzés 99
Reklámeszköz- és médiaválasztás 104
Motívumválasztás és kreatív tervezés 107
Ütemezés, gyártás/közzététel/kihelyezés 113
Utólagos vizsgálatok 116
KOMPLEX KAMPÁNYÉRTÉKELÉS
Kérdőív-minta 117
A REKLÁMPIAC
Megbízók 119
Kommunikációs ügynökségek 120
Médiatulajdonosok 122
Reklámeszköz-tulajdonosok (indoor-outdoor) 124
Gyártók-kivitelezők-rendezvényszervezők 125
Kutató cégek 126
REKLÁMLÉLEKTAN (alkalmazott pszichológia)
A személyiség, személyiségtípusok 128
A fogyasztó meghatározó pszichológiai tényezői 130
MOTIVÁCIÓKUTATÁS
A cselekvés 134
A motívum (indíték) 135
A szexuális motívum 136
Különleges motívumok 138
AZ ÉRZELMEK
Alapérzelmek 140
Értelem és érzelem, félelem, szorongás, fóbia,
düh, harag, agresszió, empátia, szeretet, szerelem
PROBLÉMAMEGOLDÁS, KREATIVITÁS, INTELLIGENCIA
A problémamegoldó készség 143
A kreativitás 144
Az intelligencia 145
A FOGYASZTÓ, MINT BEFOGADÓ
A figyelem 147
A percepció (felismerés) 147
Emlékezés és felismerés 149
A hatás 150
RACIONÁLIS ÉS EMOCIONÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
A meggyőzés racionális rendszere 152
Az argumentáció, (érvelés) és a meggyőzés 153
A befolyásolás emocionális rendszere 154
Meggyőzés helyett demonstráció 156
A SZÍNEK SZEREPE A KOMMUNIKÁCIÓBAN
A színek rendszere és telítettsége 160
A kontraszt, a színhatás és a kommunikáció 161
A színek pszichológiai érvényesülése 162
A SZÖVEG SZEREPE A KOMMUNIKÁCIÓBAN
A stílus 163
A jelmondat és a vezérsor 165
LÁTSZAT ÉS VALÓSÁG (A média virtuális világa)
A médiavalóság (előnyök) 168
A médialátszat (hátrányok) 169
A valótlanság mint lelki igény 170
Az internet (szub)kultúrája 170
A GLOBÁLIS MÉDIA 172
A TUDATOS FOGYASZTÓ 174
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.