1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Autista gyermekek óvodai integrációjának megvalósulása

Szakdolgozat

Szerző
Budapest
Kiadó: ELTE Eötvös Kiadó-Takács Etel Pedagógiai Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 102 oldal
Sorozatcím: TEPA könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-615-8016-70-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Takács Etel Pedagógiai Alapítvány kuratóriuma 2015-ben kiadványsorozatot indított azzal a céllal, hogy értékes doktori disszertációkat és szakdolgozatokat hozzáférhetővé tegyen a szélesebb szakmai közösség, illetve az érdeklődő olvasók számára. A megjelentetésre ajánlott értekezések - tisztelegve az alapítvány névadója előtt, akit munkássága két szakterülethez kötött - a nevelés-, illetve a nyelvtudomány területéhez kapcsolódnak. Publikált változatuk (esetleges vitatható részleteikkel, tévedéseikkel együtt) lényegében megegyezik a tudományos fokozathoz vagy egyetemi diplomához vezető értékelési folyamatban szereplő dolgozattal. Minőségüket a doktori iskolák, a képzőhelyek szakemberei fémjelzik. A TEPA reméli, hogy kezdeményezésével hozzájárul a szakmai diskurzusok élénkítéséhez, új kutatógenerációk megismertetéséhez.
Névjegy
Wittner Rita 2009-ben fejezte be óvodapedagógusi tanulmányait, 2014 nyarán az ELTE PPK neveléstudományi mesterképzésén szerezte meg második diplomáját.... Tovább

Fülszöveg

A Takács Etel Pedagógiai Alapítvány kuratóriuma 2015-ben kiadványsorozatot indított azzal a céllal, hogy értékes doktori disszertációkat és szakdolgozatokat hozzáférhetővé tegyen a szélesebb szakmai közösség, illetve az érdeklődő olvasók számára. A megjelentetésre ajánlott értekezések - tisztelegve az alapítvány névadója előtt, akit munkássága két szakterülethez kötött - a nevelés-, illetve a nyelvtudomány területéhez kapcsolódnak. Publikált változatuk (esetleges vitatható részleteikkel, tévedéseikkel együtt) lényegében megegyezik a tudományos fokozathoz vagy egyetemi diplomához vezető értékelési folyamatban szereplő dolgozattal. Minőségüket a doktori iskolák, a képzőhelyek szakemberei fémjelzik. A TEPA reméli, hogy kezdeményezésével hozzájárul a szakmai diskurzusok élénkítéséhez, új kutatógenerációk megismertetéséhez.
Névjegy
Wittner Rita 2009-ben fejezte be óvodapedagógusi tanulmányait, 2014 nyarán az ELTE PPK neveléstudományi mesterképzésén szerezte meg második diplomáját. Óvodapedagógusi munkája kezdetén találkozott először az autizmussal. A kora gyermekkor pedagógiája mesterképzési szakirányon szakdolgozatát már az autista gyermekek óvodai integrációjának megvalósulásáról írta. Tanulmányai és tapasztalatai alapján mind önmagával, mind pályatársaival szemben alapvető elvárása az eredményes integrációra való felkészültség.
Ajánlás
A könyv egy pályakezdő óvónő neveléstudományi mesterképzésének lezárásaként készített szakdolgozata. A dolgozatot a szokványos munkák közül kiemeli a szerző probléma iránti szenvedélyes érdeklődése, elkötelezettsége, a téma elméleti hátterének és a gyakorlatnak az egymásra vonatkoztatása, szinte összeolvasztása, s az a szövegen átütő törekvés, hogy saját, illetve pedagógustársai munkáját segítse. Wittner Rita lényegében egy sikeres pedagógiai folyamat átvilágításán keresztül mutatja be az integráció, jelesül egy autista gyermek sikeres óvodai integrációjának feltételeit, módszereit. Vissza

Tartalom

I. BEVEZETŐ 7
II. TÉNYEK AZ AUTIZMUSRÓL 11
II.1. Az autizmus meghatározása 11
11.2. Az autizmus történeti háttere 12
11.3. Autista gyermekek típusai 14
11.4. Az autizmus tünetei óvodáskorban 14
11.5. Diagnózis 17
III. AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK INTÉZMÉNYES NEVELÉSE 19
III.1. Szegregáció-integráció 19
III.2. Az intézményi integráció céljai, elengedhetetlen feltételei 21
III.3. Miről árulkodnak a kutatási adatok? 23
IV. A KUTATÁS MÓDSZERTANI HÁTTERE 25
IV.1. A kikérdezés módszerei 26
IV.2. Az esettanulmány módszerei 28
IV.3. Kutatási módszerek, mintavételi eljárások, a mintavétel módja 29
V. A KUTATÁSI EREDMÉNYEK BEMUTATÁSA 31
V.1. A kérdőíves kutatás eredményei 31
V.1.1. Autista gyermekre vonatkozó eredmények 38
V.1.2. Az óvodai integráció 39
V.1.3. Autista gyermeket nevelő családra vonatkozó adatok 61
V.2. Az interjú eredményeinek összegzése 69
V.3. Az esettanulmány eredményeinek bemutatása 72
V.3.1. Az autista gyermek bemutatása 72
V.3.2. Anamnézis 74
V.3.3. Az óvoda választása 75
V.3.4. Kezdeti lépések - hídfő építése 1. integrációs év 76
V.3.5. Kezdeti lépések folytatása - 2. integrációs év 76
V.3.6. Újabb hídpillér - 3. integrációs év 77
V.3.7. További pillérek 78
V.3.8. Miben rejlik az integrációs siker titka? 79
V.3.9. Következtetések 81
VI. BEFEJEZÉS 83
VII. FELHASZNÁLT IRODALOM 85
VIII. MELLÉKLETEK 87
VIII.1. Kérdőívek 87

Wittner Rita

Wittner Rita műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Wittner Rita könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem