1.062.428

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar repülés története

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 22 cm
ISBN: 963-10-0630-1
Megjegyzés: 172 fekete-fehér ábrával, fekete-fehér fotókkal illusztrált. Tankönyvi szám: 41533.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A repülés, bár kevesek élethivatása, nagyon is kollektív hivatás. Hatása a keveseken keresztül is kiterjed szinte az egész emberiségre és a világot átfogó légijárataival nagy-nagy munkaközösséget,... Tovább

Előszó

A repülés, bár kevesek élethivatása, nagyon is kollektív hivatás. Hatása a keveseken keresztül is kiterjed szinte az egész emberiségre és a világot átfogó légijárataival nagy-nagy munkaközösséget, baráti kollektívát alkot. Bárhová repül az ember - Moszkva, New York, Kairó vagy Tokió - mindenütt féltő szemek követik útját, barátok várják a repülőtéren. A repülés csak nemzetközi méretekben tudja igazán az emberiség ügyét szolgálni! A repülés nem öncél, csak célhoz vezető eszköze lehet az emberiségnek.
A repülőgépnek és a légi forgalomnak az ember kényelmét és biztonságos repülését, munkájának könnyebbé tételét s boldogabb életének megvalósítását kell szolgálnia. Az országok, világrészek felett suhanó repülőgép szimbóluma a népek, fajok, emberi kultúrák békés egymás mellett élésének.
Nehéz és vérrel írott kísérletek állnak a mai, korszerű repülés mögött. fáradságos, kemény munka volt a szárazföld és a tengerek utána természet harmadik óriási birodalmát - a levegőt is meghódítani. Vissza

Tartalom

Előszó5
A magyar repülés történeti emlékei9
Hazai kísérletezések9
Elméleti kutatások11
A léggömbrepülés13
Schwarz Dávid kormányozható léghajója14
A magyar repülés kezdete17
Az első magyar szárnypróbálgatások17
Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre19
A rákosi hangárváros lakóinak munkái21
A szervezett repülőélet kialakulása Magyarországon35
Repülőbemutatók és -versenyek43
Repülőink az első világháborúban56
Az események leírása56
A fegyvertelen felderítések kora56
Olaszország hadbadlépése. Fegyver kerül a gépekre59
Az első légibombázások61
Magyar haditengerészeti repülők64
Megkezdődik a tömeges légi tevékenység66
Az első magyar vadászrepülők harcai70
A gyorsfelderítők küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen73
Az erdélyi repülőszázadok tevékenysége74
Súlyos légi helyzet az olasz fronton77
A repülőipar kialakulása 1914-18 között89
A légierők az első világháborúban93
A Tanácsköztársaság vörös repülőcsapata98
Szervezeti felépítés98
A repülőipar helyzete103
Nemzetközi repülőutak104
A két világháború között108
Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig108
A motoros repülési újjáéledése a békeszerződés után111
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) gépei113
Egyéni kísérletek a magyar repülőipar felélesztésére116
A FEIRO (Feigl és Rotter) Repülőgép-építő Vállalat repülőgép-építései (1923-1925)117
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927-1929)119
Bánhidi Antal repülőgépei (1928-1938)120
Repülőpbemutatók versenyek és rekordok123
Asbóth Oszkár helikopterkísérletei (1928-1930)124
Az első magyar óceánrepülés története (1930-1932)125
A Gerle nemzetközi sikerei130
A polgári repülőipar (1930-1944)143
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei (1934-1944)144
A repülés szervezetei a két világháború között146
A magyar vitorlázórepülés kialakulása147
A Karakán és teljesítmény-vitorlázógépeink155
Új utak - új eredmények158
Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig162
Katonai repülés a két világháború közöt171
Törekvések a hazai repülőipar újjáélesztése és a titkos légierő megteremtése (1921-1928)171
A katonai repülés rejtett szervezése a két világháború között175
Erőteljes nyílt légierő-szervezkedés (1938-1940)179
A hadbalépést megelőző időszak repülőipara183
A közforgalmi repülés kialakulása187
A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok187
Az első légiforgalmi vállalatok190
Hidroplánok a Balatonon és a Dunán192
Közforgalmi repülőgéptípusok196
A háború alatt utolsó eseményeki200
Repülés a második világháborúban201
Magyarország belesodródik a második világháborúba (1941)201
A szövetséges légierők tevékenysége Magyarország felett (1943-1945)204
A második világháború repülőipari termelése213
A fejlődés útján217
Vitorlázórepülés217
A felszabadulás után217
Új szervezet - új vezetés220
Az 1965-1969-es évek 228
Világbajnokságok, nemzetközi versenyek230
A motoros repülés232
Újjáépítés a háború után232
Motoros repülősport234
Műrepülő világbajnokságok, nemzetközi versenyek235
Versenyről-versenyre241
A repülés irányítószerveinek fejlődése a felszabadulás után245
A közforgalmi repülés245
A MASZOLVLET245
A MALÉV245
Munkarepülések248
Mezőgazdasági repülés248
Légi mentőszolgálat251
Vízügyi repülőszolgálat253
A repülés a rendőrség szolgálatában254
Katonai repülés255
A katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig255
Fiatalok a harci repülőgép kormányainál261
A Varsói Szerződés keretében265
A repülés irányítása268
Függelék273
Ausztria-Magyarország elsővilágháborús hadirepülőgépei273
Magyarországon használt repülőgépek jelzései (1921-1945)276
A magyar vitorlázó rekordok történeti fejlődése és az érvényben lévő magyar rekordok az 1976.december 31-i állás szerint280
Ezüst-arany-gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora283
Felhasznált irodalom285
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem