1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a kisegítő iskola pedagógiájába

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 235 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-0408-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53017.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A kisegítő iskola pedagógusaiban az iskola alapításától - mintegy háromnegyed évszázada - él a törekvés, hogy tevékenységük tudományosan indokolt magyarázatát a kor szintjén fogalmazzák meg, az iskola sajátos társadalmi-pedagógiai karakterét felmutassák. A könyv, melyet kezében tart az Olvasó, ugyanebből a szándékból született. Az enyhén értelmi fogyatékos népesség sajátos pedagógiájának elméleti alapkérdéseit tárgyalja a szocialista társadalom nevelési törekvései tükrében. A szerzők - két NDK-beli és egy szovjet professzor - neve és munkássága ismert már hazánkban, mint ahogy ők is személyesen megismerkedtek a magyar gyógypedagógiával és a kisegítő iskolával. így sokrétű és szoros az a szál, mely bennünket összeköt gondolkodásunk irányában, törekvéseinkben" - írja Hatos Gyula a magyar kiadást bevezető tanulmányában. „Nálunk kisegítő iskolai pedagógia nem jelent meg. Ennek a pedagógiai területnek magasigényű tudományossággal, a szocialista pedagógia talajából fakadó elméleti... Tovább

Fülszöveg

„A kisegítő iskola pedagógusaiban az iskola alapításától - mintegy háromnegyed évszázada - él a törekvés, hogy tevékenységük tudományosan indokolt magyarázatát a kor szintjén fogalmazzák meg, az iskola sajátos társadalmi-pedagógiai karakterét felmutassák. A könyv, melyet kezében tart az Olvasó, ugyanebből a szándékból született. Az enyhén értelmi fogyatékos népesség sajátos pedagógiájának elméleti alapkérdéseit tárgyalja a szocialista társadalom nevelési törekvései tükrében. A szerzők - két NDK-beli és egy szovjet professzor - neve és munkássága ismert már hazánkban, mint ahogy ők is személyesen megismerkedtek a magyar gyógypedagógiával és a kisegítő iskolával. így sokrétű és szoros az a szál, mely bennünket összeköt gondolkodásunk irányában, törekvéseinkben" - írja Hatos Gyula a magyar kiadást bevezető tanulmányában. „Nálunk kisegítő iskolai pedagógia nem jelent meg. Ennek a pedagógiai területnek magasigényű tudományossággal, a szocialista pedagógia talajából fakadó elméleti feldolgozása, összefoglalása hiányzik pedagógusaink könyvespolcáról. Baudisch, Bröse és Zamszkij professzorok könyvének kiadásával is iparkodik a kiadó a hiányt pótolni és ösztönzést adni hasonló hazai munka létrehozásához." Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz 5
Az értelmi fogyatékosok pedagógiájának tárgya és feladatai 13
Elméleti kiindulópontok és a tárgy meghatározása 13
Rövid áttekintés a kisegítő iskolai pedagógia történeti fejlődéséről 24
Az értelmi fogyatékosok népessége 31
Az „értelmi fogyatékosság" fogalmának tartalma 31
A népességen belüli megkülönböztetés 39
Az iskolában képezhető értelmi fogyatékos gyerek fenomenológiája | 55
A kisegítő iskolai felvételi eljárás 64
A kisegítő iskolai pedagógiai folyamat lényege 73
A szocialista pedagógia alapvető tételeinek érvényessége a kisegítő iskolai pedagógiában 73
Pedagógiai korrekció a kisegítő iskolai tanulók oktatásában és nevelésében 80
Lényegi szempontok a nevelés, az oktatás és a korrekció egységének kialakításához 100
A nevelés és az oktatás életközeli, gyakorlati orientációja 100
A megismerési folyamatoknak megfelelően felépített képzés és nevelés 107
A gyakorlási folyamatnak megfelelően felépített képzés és nevelés 110
A társas tulajdonságok és viselkedésmódok fejlesztésének sérülésspecifikus irányítása 116
Egységesség és differenciálás a pedagógiai folyamatban 122
A kommunista nevelés irányelvei és sérülésspecifikus megvalósításuk a debilis tanulók körében 132
Munkára nevelés 133
Állampolgári nevelés 138
Közösségi nevelés 144
Értelmi nevelés 148
A kifejezőkészség fejlesztése 153
Testi nevelés 157
Egészségre nevelés és szexuális nevelés 162
Kisegítő iskolások családi életre nevelése 168
Kulturális és esztétikai nevelés 173
A kisegítő iskolai pedagógusok és a debilis tanulók együttműködésének alapvető módszerei a pedagógiai folyamatban 177
A kisegítő iskola pedagógiai folyamatának tartalmairól és szervezéséről 189
A kisegítő iskola feladatai és szerkezete 189
A kisegítő iskolai tantervek 197
A kisegítő iskolai oktatás szervezetéről 203
Úttörő- és ifjúsági szervezet a kisegítő iskolában 209
A kisegítő iskolák és a tanulók szülei közötti együttműködés speciális kérdései 212
A kisegítő iskolai pedagógia mint tudomány néhány feladatáról 217
Jegyzetek a magyar kiadáshoz 225
Irodalom 227
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Bevezetés a kisegítő iskola pedagógiájába Bevezetés a kisegítő iskola pedagógiájába

A borító kopott.

Állapot:
2.440 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba