1.055.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Windows alkalmazások fejlesztése C++Builder 3 rendszerben

Windows 95/98, Windows NT

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 468 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-618-190-x
Megjegyzés: Első kiadás. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1995. Delphi 1.0 bemutató. Az emberek jönnek és azt kérdezik: "...szép, szép de mikor csinálja meg a Borland ugyanezt C-ben is?".
1997. március 19. C++Builder bemutató. Ez volt az a nap, amikor... Tovább

Előszó

1995. Delphi 1.0 bemutató. Az emberek jönnek és azt kérdezik: "...szép, szép de mikor csinálja meg a Borland ugyanezt C-ben is?".
1997. március 19. C++Builder bemutató. Ez volt az a nap, amikor dacára az időpontnak az országban éjszaka mintegy 15 cm hó esett és így sajnos a vidékiek nagy része nem tudott eljönni, hogy megnézze a "C-s Delphi-t".
Mára, amikor a C++Builder 3.0-nál tartunk (bár 1-ről egyből 3-ra ugrottunk), az eszköz a C++ programozók számára sohasem látott hatékonyságú fejlesztést tesz lehetővé. Bár lehet, hogy ezzel néhány "hard core" C-s úgy érzi, elvették tőle a korábban a csak kiválasztottaknak elérhető nyelv igazi ízét, de mi úgy érezzük, ez nem hátrány, sőt előny, hiszen a nyelv és annak teljes eszközkészlete sokkal szélesebb körben válik elérhetővé.
Az Olvasók most először kapnak a kezükbe (végre) egy olyan Borland (Inprise) RAD fejlesztőeszközről szóló könyvet, amely nem a Delphiről szól, bár a két eszköz közötti hasonlóságot nem lehet, de nem is akaijuk letagadni, sőt az Olvasó bizonyos tekintetben két legyet üthet egy csapásra.
A szerzők a tőlük már megszokott alapossággal és körültekintéssel írták meg ezt a könyvet, természetesen támaszkodva a már korábban elkészített jónéhány hasonló tárgyú mű írása közben és kapcsán szerzett tapasztalatokra.
Szakmai körökben és így nálunk is gyakran előkerül vitaminként a "C" és a Pascal nyelvek közötti sorrend megállapítására vonatkozó vita. Úgy gondolom a C++Builder-rel ez a vita egyre inkább okafogyottá válik, hiszen a termékekbe épített technológiák azonosak, a felhasználói illesztők nagyon hasonlóak, ezáltal a két nyelv alkalmazói köre egyre közelebb kerül egymáshoz.
Remélem a könyv, amit most a kezükben tartanak, segít Önöknek a "C" nyelv, a fejlesztőeszköz, a beépített technológiák jobb megismerésében és az Önökre kiszabott feladatok gyorsabb és jobb minőségű megoldásában.
Gyalogh Kálmán
Borland Magyarország Vissza

Tartalom

Előszó 1
Bevezetés 3
1. Ismerkedés a C++Builder rendszerrel 5
1.1. Az objektum-orientált C++ programozás alapelemei 5
1.1.1. Az egységbezárás - encapsulation 6
1.1.2. Az adatrejtés elve 7
1.1.3. Az objektumpéldányok és a this paraméter 8
1.1.4. Dinamikus objektumpéldányok 8
1.1.5. Az objektumok hierarchiája 8
1.1.6. Az objektumok sokalakúsága 9
1.1.7. Kivételek kezelése 10
1.2. A VCL C++ programozók számára 14
1.2.1. A VCL-objektumokat dinamikusan kell kezelni 15
1.2.2. A VCL-függvényeknek nincsenek alapértelmezett paraméterei 16
1.2.3. A VCL-osztályok nem támogatják a többszörös öröklődést 16
1.2.4. Delphi-specifikus osztályok 16
1.3. A vizuális komponensek könyvtára (VCL) 21
1.3.1. TForm és az TApplication osztályok 21
1.3.2. Komponensek osztályai 22
1.3.3. Események kezelése 24
1.3.4. Tulajdonságok kezelése 27
1.3.5. Futásidejű típus-információk 28
1.4. Az alkalmazás ablakának osztálya -TForm 30
1.4.1. A Form objektum 30
2. C++Builder alkalmazás felépítése 33
2.1. A C++Builder 3 indítása 33
2.2. A C-H-Builder integrált fejlesztői környezete 34
2.2.1. A komponenspaletta 34
2.2.2. A programok megjelenési formája (Form) 35
2.2.2.1. Az ablakmodell használata 35
2.2.3. Object Inspector (objektum-felügyelő) 37
2.2.3.1. Tulajdonságok beállítása 38
2.2.3.2. Események kezelése 38
2.2.4. A kódszerkesztő 39
2.3. Az első alkalmazói program tervezése | 41
2.4. Egy másik példaprogram 48
2.5. A projekt használata 59
2.5.1. Projekt fájl 59
2.5.2. A formállományok 60
2.5.3. C++Builder program 60
2.5.4. Erőforrásállományok 61
3. Menük 63
3.1. Menük létrehozása 63
3.2. A menütervező gyorsmenüje 77
3.3. A menük használatát bemutató mintafeladatok 78
3.3.1. Egyszerű szöveget kiíró programok 78
3.3.2. Alakzatok rajzolása menüvel, illetve gyorsítóbillentyűk segítségével 80
3.3.3. Menüpont változtatása programból 86
3.3.4. Felbukkanó menü készítése 93
3.3.5. Alakzatok rajzolása felbukkanó menü segítségével 98
3.3.6. Rajzolás egérkezeléssel 104
4. Vezérlőelemek használata 115
4.1. Vezérlőgombok 117
4.1.1. Button (nyomógomb) vezérlő 117
4.1.2. BitBtn (bitképes nyomógomb) vezérlő 120
4.1.3. CheckBox (jelölőnégyzet) vezérlő 126
4.1.4. RadioButton (választógomb) vezérlő 134
4.1.5. RadioGroup (csoportos választógomb) vezérlő 134
4.2. Szöveges vezérlők 142
4.2.1. Label (címke) vezérlő 143
4.2.2. Egyszerű szövegszerkesztő 146
4.2.3. Többsoros szövegmező vezérlők 149
4.3. ListBox (lista) vezérlő 154
4.4. ComboBox (kombinált lista) vezérlő 179
4.5. Scrollbar (görgetősáv) vezérlő 188
4.6. A Win32 komponenslap vezérlői 195
4.6.1. TrackBar (csúszka) komponens 195
4.6.2. ProgressBar (munkafolyamat-kijelző) vezérlő 201
4.6.3. Léptető (UpDown) vezérlő 203
5. A C++Builder grafikája 213
5.1. Grafikus vezérlők használata 213
5.1.1. Szövegek megjelenítése 213
5.1.2. Geometriai ábrák megjelenítése 214
5.1.3. Képek megjelenítése 214
5.1.4. Hogyan takarják a grafikus vezérlők egymást? 214
5.2. A Canvas tulajdonság használata 219
5.2.1. A Canvas objektum alapjellemzői 219
5.2.2. Rajzolás a Canvas objektum segítségével 222
5.2.3. Nyomtatás 229
5.2.4. Programkészítés a Canvas tulajdonság használatával 230
5.3. Egyéb grafikus lehetőségek 244
6. SDI és MDI alkalmazások 253
6.1. SDI ablakmodell kialakítása 253
6.1.1. Több ablakot használó alkalmazás felépítése 254
6.1.2. Műveletvégzés és rajzolás párbeszédablakkal 268
6.1.3. Kalkulátor működtetése fájlból 278
6.2. Az MDI megjelenítés ! 287
6.2.1. MDI form és MDI gyermek készítése 288
6.2.2. Az MDI gyermekek kezelése és elrendezése 289
6.2.3. Menük MDI ablakban 289
6.2.4. Az ablakok bezárása 290
6.2.5. Grafikus dokumentumok MDI ablakokban 290
7. Alkalmazások közötti adatkapcsolatok 303
7.1. A vágólap használata 304
7.2. A dinamikus adatcsere (DDE) 306
7.2.1. A hálózati kapcsolatok - NetDDE 308
7.2.2. DDE használata a C++Builder-ben 308
7.3. Az OLE és a COM technológia 315
7.3.1. Az inteface (interfész) definíciója 315
7.3.2. Az osztálygyár fogalma 316
7.3.3. Az OLE-automatizmus 316
7.3.4. A típuskönyvtár 317
7.3.5. OLE ügyfél-kiszolgáló alkalmazás készítése 318
7.3.6. Az OLE-konténer csatolt dokumentumok kezelésére 321
7.3.7. Az OLE vidd és dobd (drag and drop) lehetőségei 324
8. Adatbázis-kezelő alkalmazások készítése 327
8.1. Az adatbázisokról röviden 327
8.2. Adatbázis-kezelés komponensekkel 331
8.2.1. Az adattábla (Table) komponens használata 333
8.2.2. Az Query komponens használata 349
8.2.3. Jelentéskészítő - QuickReport 353
8.4. A Client/Server verzió speciális lehetőségei 359
8.4.1. Többdimenziós adatelemzés - a Decision Cube komponens 360
8.4.2. Többrétegű (multi-tier) adatbázis-kezelő rendszerek 362
8.4.3. Adatbázis-kezelés webszerver alkalmazasból 371
9. A C++Builder további lehetőségei 377
9.1. A DLL-től a komponensekig 377
9.1.1. Dinamikusan szerkeszthető könyvtárak készítése 377
9.1.2. Komponensek programból történő létrehozása 384
9.1.3. Saját komponensosztály származtatása 387
9.1.4. C-H-Builder-komponensek készítése 390
9.1.5. AxtiveX-komponensek készítése 404
9.2. A C++Builder mint multimédiás fejlesztőeszköz 412
FI. Néhány hasznos táblázat 435
FI. 1. Néhány fontosabb menüpont gyorsító parancsikon 435
FI.2. A Delphi adattípusok C++Builder megfelelői 436
F2. A C++Builder 3 client/server verzió komponenspalettájának elemei 439
F2.1. A Standard komponenslap 439
F2.2. Additional komponenslap 440
F2.3. A Win32 komponenslap 441
F2.4. A System komponenslap 443
F2.5. Az Internet komponenslap 443
F2.6. A DataAcces komponenslap 446
F2.7. A DataControls komponenslap 447
F2.8. DecisionCube komponenslap 448
F2.9. QReport komponenslap 449
F2.10. A Dialogs komponenslap 450
F2.11. A Win3.1 komponenslap 451
F2.12. Samples komponenslap 452
F2.13. Az ActiveX komponenslap 453
F3. A CD-melléklet használata 455
Irodalomjegyzék 461
Tárgymutató 463
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem