1.063.223

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szemelvények a tanulási zavarok köréből

Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a fordításgyűjtemény főiskolánk "A korrekciós nevelés átfogó tudományos megalapozása" című kutatásának keretében készült. A válogatásban az a cél vezérelt, hogy az elmúlt évtized külföldi... Tovább

Előszó

Ez a fordításgyűjtemény főiskolánk "A korrekciós nevelés átfogó tudományos megalapozása" című kutatásának keretében készült. A válogatásban az a cél vezérelt, hogy az elmúlt évtized külföldi szakirodalmának segítségével bemutassuk a gyermekkori teljesítményzavarok sokféleségét, kitekintve a diagnosztika és a fejlesztés kérdéseire is.
A teljesítményt megalapozó pszichikus folyamatok működéséről szóló tanulmányok jól illusztrálják a kérdés sokrétűségét, a definiálás és a fejlesztés problémájának összetettségét. A tanulási teljesítményzavarok szűkebb vagy tágabb értelmezése ma megosztja a szakmai közvéleményt. Ezért érdekes W. H. Gaddes tanulmánya, amely a definiálás kérdésének történeti és szociálpszichológiai vonatkozásait is tárgyalja. Míg a szűkebb értelmezés a tanulási zavar meghatározásakor kizárja az átlagon aluli értelmi fejlettségű gyermekeket, a tágabb merítés az értelmi fogyatékosokra is kiterjeszti a kategóriát. Ennek ismeretében érthetővé válik, hogy az átlagos vagy azt meghaladó intelligenciájú, de tanulási problémával küzdő gyermekek szülei miért érezték elfogadhatatlannak a tágabb értelmezést, s miért hangsúlyozták a globális IQ érték jelentőségét, amely pozitív megerősítést jelentett részükre. Ha a kérdéshez az iskolai beválás szempontjából közelítünk, megtaláljuk azt a közös utat, amely a képességek és teljesítmények elemzéséhez és az erre épülő speciális fejlesztéshez vezet. A tanulmány utal arra, hogy a tanulási zavar definiálását a nemzeti kultúra kitapinthatóan befolyásolja, amit azzal egészíthetünk ki, hogy a szelekción alapuló iskolarendszer pedig kimerevíti és elkülöníti a tanulási problémát mutató gyermekcsoport tagjait. Ha a tanulási zavar definiálása nem az iskolatípusba sorolást szolgálja, hanem a szükséges beavatkozás jellegére és mértékére helyezi a hangsúlyt, a megsegítésre szorulók teljes körének megadható a felzárkóztatás, fejlesztés, terápia, illetve a jogaikat biztosító oktatási struktúra. Vissza

Tartalom

William H. Gaddes: A tanulási zavarok előfordulásának felmérése és etiológiája9
Annemarie Fritz: Minimális cerebrális diszfunkciós gyermekek tanulási gyengeségének kognitív és motivációs okai31
Byron P. Rourke - M. Alan J. Finlayson: Az iskolai teljesítmények mintázat-változatainak neuropszichológiai jelentősége; verbális és vizuális-téri képességek53
A. J. Ayres: Az integrációs folyamat71
Félicie Affolter: Az észlelési funkciók zavartalan és patológiás fejlődésének szempontjai87
Hildegard Bauer: A primér észlelési folyamatok fejlődése és jelentősége a testi fogyatékosok beszédfejlődésében Affolter és munkatársa nyomán97
Andreas D. Fröhlich: Gondolatok az észlelési és mozgásképesség összefüggéséről testi fogyatékosoknál 117
Christoph Wolfensberger-Haessing: A szeriális észlelési gyengeség, egy kevéssé ismert zavar POS gyermekeknél (POS = a pszichoorganikus szindróma rövidítése)133
D. D. Hammill - J. L. Wiederholt: A Frostig vizuális percepciós teszt és fejlesztő probram áttekintése141
Gudrun Schmitz: A vizuális percepció fejlesztésére szolgáló Marianne Frostig program tapasztalatai157
Jean Alston - Jane Taylor: A kézírási készségek szekvenciája és szerkezete179
I. A. McKinlay: Ügyetlen gyermekek191
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem