1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár Győr

Győr
Kiadó: Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyár
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 71 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Orosz  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Délkelet Európa dunamenti államai között Magyarország ezer év óta az összekötő kapocs Kelet és Nyugat között. Ezen fontos szerepe tette lehetővé nemcsak a kereskedelem, a közlekedés, hanem az ipar... Tovább

Előszó

Délkelet Európa dunamenti államai között Magyarország ezer év óta az összekötő kapocs Kelet és Nyugat között. Ezen fontos szerepe tette lehetővé nemcsak a kereskedelem, a közlekedés, hanem az ipar - aránylag - gyors fejlődését. Győr városát földrajzi fekvése szinte predestinálta a nagyipar kifejlődésére. A Budapest-Wien-i fővonal kellős közepén, a Duna, Rába és Rábca folyók összefolyásánál fekvő Győr városában a gyáriparnak a XIX. század második felében történt jelentkezésére és annak későbbi kifejlődésére nagy hatással volt, hogy itt már korábban is fejlett iparos és munkástársadalom telepedett le.
A győri Vagongyár 1896-ban alakult, és működését - egyelőre egészen szűk keretben - 1897-ben kezdi meg. Két év múlva, 1898-ban már az ezredik vasúti kocsi elkészültét ünnepli a gyár, és a következő években már tekintélyes exporttevékenységet fejt ki a vagongyártás terén.
Az állandóan fejlődő vasúti járműgyártás mellett 1903. évben a győri gyár rátért a saját, tökéletesített típusú autók gyártására is.
1904-ben volt az első kocsi próbaútja. Bár az autógyártás csak mellékes üzemágként szerepel, ez évben 4 kerék hajtású járművet állítottak elő, mely világviszonylatban az első ilyen konstrukció volt.
Mint érdekességet ki kell emelni, hogy 1906-ban a győri Vagongyár szállította a londoni földalatti vasút személykocsijait, melyek sok tekintetben megelőzték korukat, főkép a teljesen acélvázzal épült lemezszekrénnyel.
A győri Vagongyár a technika fejlődésével állandóan lépést tartott, mely körülmény gyártmányai állandó javulásában jutott kifejezésre, és ennek eredményeként 60 éves fennállása óta 45 ezer db különféle vasúti kocsit gyártott, melynek kb. 40%-át exportálta a világ minden tájára.
Az elmúlt évtizedek során a szállítások legnagyobb része különböző európai országokba irányult (Anglia, Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehszlovákia, Franciaország, Hollandia, Jugoszlávia, Lengyelország, Oroszország, majd a Szovjetunió és Törökország), de felsorakozott a gyár rendelőinek névsorába számos tengeren túli állam is, mint pl.: Argentína, Burma, Chile, Costarica, Délafrika, Egyiptom, Keletindia, Kína stb., és így a Vagongyár gyártmányai a világ minden táján ismertekké váltak, jó hírnevet, elismerést és megbecsülést szerezve a "Rába" márkát viselő gyártmányainak.
A második világháború alatt a gyár exporttevékenysége szünetelt, és a háborús események folytán a gyár romokban hevert. Az 1945-ös év a győri Vagongyár történetében új szakaszt jelentett. Az újjáépítés folyamán nemcsak helyreállították a győri gyárat, hanem lényegesen kibővítették és korszerűsítették. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem