kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Novotrade Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 295 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-02-5894-3 |
A Commodore Plus/4-es | 13 |
A számítógép általános felépítése | 15 |
A Labdajáték példaprogram | 17 |
Számrendszerek | 19 |
A bit és a byte | 21 |
A Hexs és a Dec utasítás | 23 |
Lottószámok példaprogram | 24 |
Számolás a számítógéppel | 25 |
Az SGN, ABS, SQR, EXP, LOG függvények | 26 |
A szögfüggvények | 27 |
Függvények meghatározása a DEF FN segítségével | 28 |
Az RND parancs | 28 |
Az INT parancs | 30 |
Példaprogram: Számtotó | 31 |
Logikai műveletek | 34 |
AND (konjunkció) | 34 |
OR (adjunkció) | 35 |
NOT (negálás) | 36 |
A KIZÁRÓ VAGY művelet | 36 |
A logikai műveletek alkalmazása | 37 |
Példaprogram: GYUFASZÁLAK | 38 |
Összehasonlító utasítások | 40 |
Az IF...THEN utasítás | 40 |
IF...THEN...ELSE | 42 |
A WAIT utasítás | 43 |
Példaprogram: REAKCIÓTESZT | 44 |
Plus/4-es billentyűzete | 45 |
A közvetlen üzemmód | 45 |
A RETURN billentyű | 46 |
A CTRL billentyű | 46 |
A C= (Commodore) billentyű | 47 |
A SHIFT billentyű | 48 |
A Plus/4-es egyéb billentyű | 49 |
A funkcióbillentyű | 49 |
A funkcióbillentyűk programozása | 50 |
Az ESCAPE billentyű | 53 |
A "képernyőablak" programoz ása | 56 |
Ablakprogramozás POKE paranccsal | 57 |
Példaprogram: AUTÓVERSENY | 58 |
A változók | 60 |
A változónevek | 60 |
A változók típusai | 61 |
Foglalt változók | 61 |
A dimenzionálás | 62 |
Példaprogram: AKASZTÓFA JÁTÉK | 63 |
Programok írása a Plus/4-esen | 67 |
A program mód | 67 |
A programok indítása | 67 |
Egy program megállítása | 68 |
Programok befejezése | 68 |
A programírást támogató parancsok | 69 |
A LIST parancs | 69 |
Az AUTO parancs | 70 |
A RENUMBER parancs (átszámozás) | 70 |
A parancsok rövidítése | 71 |
A programok javítása | 72 |
A DELETE parancs | 72 |
A NEW parancs | 73 |
Előkészületek a programozáshoz | 73 |
A REM parancs | 73 |
Strukturált programozás | 74 |
A programok folyamatábráiban használt szimbólumok | 75 |
A struktogramban használt szimbólumok | 77 |
Példaprogram: KALENDÁRIUM | 80 |
Karakterek beírása | 86 |
Az INPUT parancs | 86 |
A GETKEY utasítás | 88 |
A GET utasítás | 89 |
Írás a képernyőre | 92 |
A PRINT parancs | 92 |
A vessző szerepe a PRINT utasításban | 93 |
A pontosvessző szerepe a PRINT utasításban | 94 |
A PRINT USING utasítás | 97 |
A jel a PRINT USING utasításban, számok kiírásánál | 97 |
A tizedespont a PRINT USING utasításban | 98 |
Plusz és mínusz jel a PRINT USING utasításban | 99 |
A hatvány jel a PRINT USING utasításban | 99 |
A dollár jel a PRINT USING utasításban | 100 |
A vessző a PRINT USING utasításban | 100 |
Szöveg formázott kiírása a PRINT USING utasítással | 101 |
A jel a PRINT USING utasításban, szövegek kiírásánál | 101 |
Az egyenlőségjel a PRINT USING utasításban | 101 |
A nagyobb jel a PRINT USING utasításban | 102 |
A PRINT USING használatának további lehetőségei | 102 |
A PUDEF utasítás | 103 |
A kurzor pozicionálása | 104 |
A kurzor pozicionálása a CHAR utasítással | 105 |
Az SPC(X) utasítás | 105 |
A TAB(X) utas ítás | 106 |
A POS(X) utasítás | 106 |
Pozicionálás a kurzormozgató karakterekkel | 107 |
Írás képernyőre a CHRS utasítással | 107 |
Az ASC utasítás | 109 |
Írás a képernyőre a POKE utasítással | 109 |
A képernyő felépítése karakteres üzemmódban | 109 |
A végrehajtást vezérlő utasítások | 112 |
A GOTO utasítás | 112 |
Az ON...GOTO utasítás | 113 |
A GOSUB utasítás | 114 |
Az ON...GOSUB utasítás | 115 |
Programciklusok | 116 |
A FOR...NEXT utasítás | 116 |
Ciklusszervezés DO...UNTIL/WHILE utasításokkal | 118 |
Az EXIT utasítás | 119 |
Karakterláncokra vonatkozó utasítások | 121 |
A LEN függvény | 122 |
A LEFT$ függvény | 122 |
A RIGHT$ függvény | 123 |
A MID$ függvény | 123 |
Egy karakterlánc megváltoztatása a MID$ utasítással | 124 |
Az INSTR függvény | 124 |
A VAL függvény | 125 |
Az STR$ függvén y | 125 |
A finomfelbontású grafika | 127 |
A képernyő felépítése | 127 |
A PLUS/4-es grafikus üzemmódjai | 129 |
A grafikus (pixel) kurzor | 129 |
Példaprogram: TÉVÉÓRA | 131 |
A képernyő felosztásának megváltoztatása - a SCALE utasítás | 135 |
A grafikai utasításkészlet | 136 |
A színmezők | 136 |
Példaprogram a finomfelbontású grafikára | 140 |
Tárolható alakzatok | 142 |
A grafika tárolása | 145 |
A grafika betöltése | 147 |
Függvények rajzolása | 147 |
A háromdimenziós függvények példaprogramja | 151 |
A lemezmeghajtó egység programozása | 153 |
A hajlékony lemezek | 153 |
Lemezes meghajtó vagy kazettás egység? | 155 |
Az állományok típusai | 156 |
Az OPEN utasítás | 156 |
A fizikai egység száma | 157 |
A másodlagos cím | 157 |
A CLOSE utasítás | 158 |
PRINT, GET, INPUT, CMD | 158 |
A joker karakterek | 160 |
A lemezutasítások | 161 |
A lemezes meghajtó egység rendszerutasításai | 168 |
Közvetlen hozzáférés a tárhoz: a PEEK, POKE és a WAIT utasítás | 172 |
READ, DATA, RESTORE | 175 |
A READ utasítás | 175 |
A DATA utasítás | 176 |
A RESTORE utasítás | 176 |
Hibakezelés | 177 |
A TRON és a TROFF | 178 |
Hibakezelés programon belül | 178 |
A TRAP és a RESUME utasítások | 178 |
A Plus/4-es gépi kódú programozása | 181 |
A TEDMON | 182 |
A SYS BASIC utasítás | 188 |
Az USR BASIC utasítás | 189 |
Bevezetés a gépi kódú programozásba | 189 |
A 7501-es mikroprocesszor felépítése | 190 |
Címzésmódok | 195 |
A gépi kódú programozás | 199 |
Példaprogram: a billentyűzet lekérdezése | 202 |
Példaprogram: Grafikus minta | 202 |
Példaprogram: Grafika áttárolása | 204 |
Példaprogram: OLD rutin | 205 |
A Plus/4-es gépi kódú programozása haladóknak | 208 |
A megszakítások programozása | 208 |
A megszakítások | 208 |
A megszakítások előállítása | 209 |
A megszakítások programozása | 210 |
A TED megszakító regiszterei | 212 |
A memórialapozás | 215 |
A memórialapozó rutinok | 219 |
Modul-reset | 221 |
Egy EPROM csatlakoztatása a bővítő bemenethez | 222 |
DATA sorok előállítása | 223 |
Egy BASIC programsor felépítése | 224 |
A BASIC programtár felépítése | 226 |
Tárhely foglalása | 229 |
A DATA sorokat előállító program betöltő programja | 230 |
A DATA-előállító program | 235 |
A felhasználói csatlakozó (User Port) | 244 |
A programozás | 246 |
A Plus/4-es mint riasztóberendezés | 247 |
A Centronics-nyomtatók illesztése a felhasználói csatlakozón keresztül | 250 |
A Centronics-ról | 251 |
Függelék | |
A BASIC hibaüzenetei | 253 |
A lemezmeghajtó hibaüzenetei | 257 |
A BASIC-utasítások rövidítései | 260 |
A BASIC tokenek | 262 |
A képernyő felépítése | 264 |
A színek kialakítása a COLOR és a POKE utasításokkal | 266 |
A CHRS kódok | 268 |
A Plus/4-es fontosabb tárcímei | 272 |
A 7360-as chip (TED) fontosabb regiszterei | 278 |
A csatlakozók lábkiosztása | 280 |
Átváltási táblázat a hexadecimális, decimális és bináris számok között | 283 |
A 7501-es mikroprocesszsor gépi kódú utasításai | 286 |
Számítástechnikai kislexikon | 290 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.