1.067.297

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés felnőttoktatási tanfolyamvezetők számára

Alapelvek, elméletek, információk, gyakorlat, vélemények

Szerző
Fordító
Bonn
Kiadó: Német Népfőiskolai Szövetség
Kiadás helye: Bonn
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 73 oldal
Sorozatcím: Felnőttoktatás Nemzetközi kitekintés
Kötetszám: 1992/2
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-04-2744-3
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kis könyv a Német Népfőiskolák Szövetsége Pedagógiai Intézete gondozásában készült, a német felnőttoktatásban tanfolyamvezetőként dolgozó többezer szakember és oktató számára.
A német... Tovább

Előszó

Ez a kis könyv a Német Népfőiskolák Szövetsége Pedagógiai Intézete gondozásában készült, a német felnőttoktatásban tanfolyamvezetőként dolgozó többezer szakember és oktató számára.
A német népfőiskolák a német felnőttoktatás-nevelés szilárd intézményei, amelyeknek mintegy 70%-as az illetékes önkormányzati szervekhez tartozik. Ebben a tekintetben a német népfőiskolákat leginkább a magyarországi művelődési házakhoz lehetne hasonlítani. Az 1991. évi statisztikai adatok alapján a Német Szövetségi Köztársaságban 1068 önálló népfőiskola működik 4232 kihelyezett részleggel. Ezekben a felnőttpedagógiai intézményekben - amelyeket mi népfőiskoláknak nevezünk - több mint 5000 főállású szakmai munkatárs dolgozik, ezenkívül mintegy 4000 további alkalmazott az igazgatási, gazdasági, szervezési munkakörökben. További kb. 17000 külső szakember tanfolyamvezetőként vesz részt a munkában. Vissza

Tartalom

Mi a célja ennek a füzetnek?7
Kérdések a kezdetről7
A résztvevők helyzete7
A képzési munka problémái8
Előkészületi segítség8
A résztvevők elvárásai és motivációja9
Továbbképzés - még mindig nem magától értetődő9
A népfőiskola látogatásának okai11
A tartalom az érdeklődés középpontjában14
Igény az elismerésre és az új kapcsolatokra16
Különböző tanulási szokások22
Tanítani és tanulni27
A kezdet nehézségei27
A tananyag közvetítése és feldolgozása33
Nehézségek az információmennyiséggel34
Absztrakció36
Érthetőség37
Munkaformák és a résztvevők aktivitása40
A "siker" átélése52
A népfőiskola, mint nyilvános továbbképzési intézmény57
A népfőiskola megbízatása és művelődéspolitikai jelentősége57
Programkínálat61
Szervezeti követelmények66
A népfőiskola szövetségesei68
A kiadó utószava70
"Feed-back"-nyomtatvány a tanfolyam hallgatói számára71
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Bevezetés felnőttoktatási tanfolyamvezetők számára
Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba