1.067.168

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Feladatgyűjtemény 1. osztály

Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 170 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-19-0163-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83136/1.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A feladatgyűjteményekkel új típusú taneszközt adunk át a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelésben közreműködő pedagógusoknak. E kötet rendszeresen felépített feladatsorokat tartalmaz olyan... Tovább

Előszó

A feladatgyűjteményekkel új típusú taneszközt adunk át a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelésben közreműködő pedagógusoknak. E kötet rendszeresen felépített feladatsorokat tartalmaz olyan nyelvhasználati tevékenységek tanulásához, amelyekhez nem volt gazdaságos kifejleszteni a hagyományos taneszköztípusokat (nyomtatott taneszközöket, audiovizuális taneszközöket, szemléltetőeszközöket). A feladatgyűjteményekkel programunk taneszközrendszere hiánytalanul átfogja a tantervi anyagban szereplő valamennyi tevékenységet.
A feladatgyűjtemények egyes feladatait a pedagógus a gyerekek képességeinek megfelelően módosíthatja (nehezítheti vagy könnyítheti). Egyszerűsítheti az utasítást, ha a feladatvégzés módját már ismerik a tanulók. Bővítheti az anyagot, ha több gyakorlásra van szükség. Az információs szövegek olvastatásához, az iskolán kívüli önművelés tanulásához összeállított feladatokat a tanító a helyi lehetőségeknek megfelelően átalakíthatja.
A szerkesztő Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
OLVASÁS, SZÖVEGFELDOLGOZÁS, ÖNMŰVELÉS 5
Az olvasás tempójának és pontosságának fokozása 7
A betűtévesztés javítása 7
A betűkihagyás javítása 11
Az újrakezdés és mást olvasás javítása 13
Az olvasás gyakoroltatása szövegeken 15
Tájékoztató és felhívó feliratok olvasása 15
A könyvtárhasználat tanítása osztály- vagy iskolakönyvtárban 17
A teljes magyar ábécé megtanulása 17
A betűrendbe sorolás megtanulása 18
Címszavak keresése 20
Szócikkek olvasása 21
Gyermekkönyvek, gyermekfolyóiratok fedelén és címoldalán lévő adatok olvasása 24
Egy gyermekfolyóirat néhány rovatának megnevezése
és elolvasása 27
A rádió és a televízió használatának tanulása 28
Műsorkeresés 28
Az intézményekhez kötött önművelés lakóhelyi lehetőségeinek bemutatása 31
Művelődési intézmények meglátogatása az osztállyal 31
ÍRÁS, HELYESÍRÁS 33
A helyesírás-tanulás megalapozása 35
A helyesírás tanítása szavak másoltatásával és diktálás
utáni íratásával 35
A helyesírás tanítása szavak és mondatok másoltatásával, illetve diktálás utáni íratásával 49
A szótagolás szerinti elválasztás gyakoroltatása 55
Helyesírási hibák javításának tanítása 56
BESZÉDMŰVELÉS, KOMMUNIKÁCIÓ, ILLEM 63
Helyesejtés-tanítás 65
A légzéstechnika gyakorlása 65
Hangadás gyakorlása magánhangzópárok, szópárok,
szósorok utánmondásával 69
Ajakartikuláció gyakorlása hangsorok utánmondásával,
valamint szópárok utánmondásával és olvasásával 70
Gyorsasági gyakorlatok végzése szótagsorok és nyelvtörők utánmondásával 74
Ritmusgyakorlatok végzése szótagok, szavak olvasásával, jól ritmizálható gyermekversek utánmondásával, olvasásával 76
Időtartam érzékeltetésének gyakorlása szósorok, szóoszlopok utánmondásával és olvasásával 78
A hangsúlyozás gyakorlása szavak, szókapcsolatok és
rövid (három-négy szavas) egyszerű mondatok utánmondásával és olvasásával 79
A hangkapcsolatok ejtésének gyakorlása szavak olvasásával 83
A hanglejtés gyakorlása rövid (három-négy szavas) egyszerű mondatok olvasásával 84
A helyesejtési normákhoz igazodó versmondás tanítása 85
Beszédfejlesztés, kommunikációtanítás 91
Köszönés felnőtteknek és gyerekeknek 91
Bemutatkozás felnőtteknek 94
Megszólítás felnőttek és gyerekek körében 100
A véleménynyilvánítás tanulása 101
Elbeszélés élmény alapján kiscsoportos kommunikációban; a beszélgetés illemszabályainak tanulása 102
Mesebefejezés meghallgatott meserészletek alapján 103
Üzenetközvetítés tanítónak, szülőnek, gyereknek 109
Hirdetés osztálytársaknak, a közlés felhívó funkciójának gyakorlására 110
Állatok leírása kép alapján 110
Személyek leírása külső testi jellemzőik alapján 111
A kapcsolatfelvétel viszonzásának és a rá vonatkozó illemszabályoknak a tanulása 114
Személyi adatok közlése 114
Szövegértés elbeszélő, leíró szövegek befogadása során; a kérdezés gyakorlása 120
Az illem tanítása 121
Az iskolai viselkedésre vonatkozó illemszabályok tanítása 121
Az étkezésre mint helyzetre, valamint az evésre vonatkozó illemszabályok tanítása 125
A gyalogos közlekedés illemszabályainak tanítása ... 128
A jó megjelenés illemszabályainak tanulása (a testi tisztaság, a ruházat tisztasága, rendezettsége) 132
IRODALOM 139
Nem-verbális kommunikációs gyakorlatok végeztetése az
irodalmi művek mimetizálásának előkészítésére 141
Tevékenységek, cselekvések megfigyelése, eljátszása
mozgással, testtartással 141
Érzelmek kifejezésének gyakorlása arcjátékkal 144
Tekintettel, gesztikulációval történő közlések gyakorlása 145
Irodalmi élményszerzés irodalmi szövegek reprodukáltatása és mimetizáltatása révén 146
Végh György: Kleofás, a didergő kis tojás 146
Weöres Sándor: Ujévi mese 148
Kormos István: A kevély kiskakas 150
Móricz Zsigmond: Iciri-piciri 158
Hidasmester, itthon vagy-e? (Népköltés) 160
Danyiil Harmsz: Negyvennégy pici pinty (Fordította: Rab Zsuzsa) 161
Virágéknál ég a világ (Népköltés; részlet) 165
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem