Előszó | 13 |
Néhány tanács az olvasónak | 15 |
A fantázia sokoldalú eszköze | 17 |
VRML mindenek felett... | 17 |
Mozaikok, avagy a felhasználás lehetőségeiről | 19 |
CyberSpace | 35 |
A VRML története | 36 |
Hogyan készítsünk virtuális világot? | 37 |
VRML 1.0 | 39 |
A VRML 1.0 | |
Szerkezeti részek, leíró elemek | 41 |
A virtuális tér tulajdonságai | 44 |
Elemi testek és formák | 47 |
A négy alaptest | 47 |
Szövegek, feliratok megjelenítése | 50 |
Rajzolás pontok, élek, lapok segítségével | 53 |
Geometriai transzformációk | 59 |
Elemi transzformációk | 59 |
A transzformációs mátrix használata | 63 |
Példák az elemi testek felhasználására | 79 |
Asztal | 79 |
Olvasólámpa | 82 |
Csoportok, definíciók | 78 |
A csoportosítás lehetőségei | 87 |
Definíció és felhasználás | 94 |
Fraktálok | 97 |
Színek és formák | 115 |
A szín meghatározása | 115 |
A színek hozzárendelése a testekhez | 120 |
Testek és textúrák | 127 |
Az anyag koordinátái | 127 |
Az anyag és a testek összekapcsolása | 130 |
Példa - televízió | 132 |
Fények és megvilágítások | 137 |
A fényforrások típusai | 137 |
Kamerák használata | 145 |
Perspektivikus kamerák | 145 |
Ortografikus kamerák | 146 |
Az optimalizáció és fejlesztés lehetőségei | 149 |
Árnyékolási technikák | 149 |
A rajzolás optimalizálása | 155 |
A megjelenítés szintjei | 156 |
Kapcsolat a Hálóval | 159 |
Kötések és beillesztések | 159 |
Információk | 163 |
Virtuális nyaraló | 165 |
VRML 2.0 | 185 |
Moving Worlds - Egy új világ | 187 |
A fájl struktúrája | 187 |
Az idő generálta események | 189 |
Összeférhetetlen node-ok | 189 |
Node-ok és mezőtípusok a VRML 2.0-ban | 190 |
A rajzolás optimalizálása | 197 |
Új elemek beillesztése | 199 |
Prototípusok definiálása | 199 |
Prototípus külső file-ban | 202 |
Események és kötéseik | 205 |
Csoportnode-ok | 209 |
Csoportosítási lehetőségek | 209 |
Alakzatok | 217 |
Geometriai node-ok | 219 |
Test megadása lapokkal - IndexedFaceSet | 228 |
Test megadása élekkel - IndexedLineSet | 230 |
Ponthalmazok - PontSet | 231 |
Gömb - Shphere | 231 |
Szövegek - Text | 231 |
Geometriai jellemzők | 233 |
Szín megadása - Material | 233 |
Anyagok megadása | 234 |
Interpolátorok | 237 |
Az interpolátorok típusai | 238 |
Megvilágítások és légköri hatások | 249 |
Fényforrások | 249 |
Látási viszonyok megváltoztatása | 252 |
Szenzorok | 255 |
Vonszolásérzékeny szenzorok | 255 |
Területérzékeny szenzorok | 259 |
Az idő mérése - TimeSensor | 264 |
Információk | 267 |
Háttér megadása - Background | 267 |
A navigáció jellemzői - NavigationInfo | 269 |
Nézőpontok - Viewpoint | 270 |
Egyéb információk - WorldInfo | 271 |
Hangok, képek, multimédiás lehetőségek | 273 |
Hangok a virtuális térben - Sound | 273 |
Egyéb node-ok | 277 |
Beillesztés - Inline | 277 |
Kidolgozottsági szintek megadása - LOD | 277 |
Programok a VRML világban - Script | 278 |
Összefoglalás | 287 |
Függelékek | 289 |
A VRML-olvasók | 289 |
VRML 1.0 | 289 |
VRML 2.0 | 294 |
Formátumok és konverterek | 297 |
VRML 1.0 | 297 |
VRML 2.0 | 302 |
Felhasználási területek | 303 |
A szintaxis BNF leírása | 307 |
VRML 1.0 | 307 |
VRML 2.0 | 307 |
Node-ok és mezőtípusaik VRML 1.0 | 309 |
Bibliográfia | 315 |
Tárgymutató | 315 |