1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mester és Tanítvány 2008. február

Irodalom és iskola - Konzervatív pedagógiai folyóirat 17. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Miért tanítunk irodalmat? Haszonelvű világunk kedvez-e neki? Összefér-e a modernséggel, a progresszióval az, hogy rohanó világunkban irodalmi szövegekkel töltsünk el órákat?
Igen! Az irodalom nyelvünk és kultúránk hordozója, egyéni és társadalmi tudatunk formálója, erkölcsi- és szépérzékünk semmi mással fel nem cserélhető fejlesztője, szövegértési-, beszéd-, emlékezet- és gondolkodásbeli képességeink (kompetenciáink!) csiszolója, szellemünk és lelkünk nemesítője. Ennélfogva érdemelte ki évszázadokkal ezelőtt kiemelt minősítését: az irodalom az iskolai tantárgyak királynője. Ezért tanítjuk és ezért kell tanítanunk.
A királynőt megilleti a figyelem és a tisztelet. Időről időre adózni kell neki, hogy teljesíthesse feladatait. Az ötödik évfolyamához elérkezett Mester és Tanítvány jelen, 17. számával kívánja leróni adóját.

Tartalom

Bevezező 5
Homília
Gábor Bálint József O. Praem.: Irodalom és iskola - Homília a szabadságról 7
Irodalom és iskola
Jelentits István: "Ne válasszunk magunknak csillagot?" 10
Hargittay Emil: Műelemzés és nemzeti kánon - kérdőjelek a köz- és felsőoktatási
reformfolyamatban 17
Ott nem 21
Sályiné Pásztor Judit: Magógusok az irodalomban 22
Kanyó Etelka: A mesék heurisztikus haszna'egy kérdőíves felmérés tükrében 29
A fakanál 58
Bugovits Valéria: Amit még taníthatnánk a középiskolában Ibsenről és Tolsztoljról 39
Nem lehet jó a semminek, A tyú 49
Horváth Kornélia: Műfajiság, elbeszélés és identitás Alessandro Baritco
Novecento cimú regényében 50
Nincs már mire 02
Zilka Tibor: Az irodalmi szöveg filmváltozata - Milan Kundera: A lét elviselhetetlen
könnyűsége 63
Vörös István: Poétikai nyomozás, avagy a versbe süllyesztett emlékezet 73
Anyajegy, Középső falat 78
A Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet (KPSZTI) rovata
Fejezetek a tízéves Katolikus pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
évkönyvéből 79
MŰHELY
Oroszlány Péter: Alkat és önnevelés 98
Sejthető 102
Görbe László: Az univerzum az otthonunk 103
Iskola
Bárdy Péter: Gondolatok a gödöllői Premontrei Gimnázium múltjáról és jelenéről ... 114
Pedagógusok írták
Pappné Szabó Alexandra: Önképzőkörök Magyarországon.
Pillanatképek az egyik első hazai szakképző iskolában 1949-ig működő
önképzőkör tevékenységén keresztül 117
Puska, cipő 130
Bőjtös Zsuzsanna: Pistike és a rézgálic 131
AKTUÁLIS
Hoffmann Rózsa: Kettészakadt társadalmunk és integráció 133
PORTRÉ
Interjú Jókai Annával - Nekem a legtöbb gondot az okozza, hogy az irodalmat tantárgyként tanítjuk 138
KÖNYVISMERTETÉS
Nagy Ágnes: Közös szerelmünk, az irodalom és tanítása 145
VISSZHANG
Kelemenné Farkas Márta: Sikertelenségtörténet - adalékok a lektorátusi nyelvoktatáshoz 149
Lehoczky Katalin: Nyelviskolák és nyelvtanítás 154
Mihajlik Iván: Látlelet van, próbálkozzunk meg a gyógyítással! 160
ABSTRACT
Oross Eszter: A Mester és Tanítvány 17. számának angol nyelvű kivonata 167
NÉVJEGY
Szalay József 170
Pion István 171
EGYÉB
Előzetes a Mester és Tanítvány tizennyolcadik és tizenkilencedik számáról 172
A Mester és Tanítvány összevont tartalomjegyzéke - negyedik évfolyam (13-16. szám) 173
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem