1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vizuális nevelés II.

Feladatgyűjtemény és tanári kézikönyv a 7-12. évfolyamok számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Helikon Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 132 oldal
Sorozatcím: Tölgyfa-program
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-208-545-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A feladatgyűjtemény kettős célt szolgál. Egyrészt segítséget nyújt a rajztanároknak, szakkörvezetőknek az órai munkához, másrészt fontos szerepe van a tanárképzésben. A vizuális művészeti nevelés... Tovább

Előszó

A feladatgyűjtemény kettős célt szolgál. Egyrészt segítséget nyújt a rajztanároknak, szakkörvezetőknek az órai munkához, másrészt fontos szerepe van a tanárképzésben. A vizuális művészeti nevelés az a terület, ahol a kreativitás fejlesztése nem csupán lehetőség, de kötelező cél. Ez a tanár részéről is alkotó magatartást feltételez, mivel csak így válhat hitelessé pedagógiai munkássága. A tankönyvek szerepe ezen a területen korlátozott, hiszen a legjobbak sem szolgálhatnak kötelező mintaként, mert a tanárnak kell a bennük foglaltakat alkotó módon tovább alakítani, fejleszteni. A feladatgyűjtemény ehhez nyújt segítséget. Bőséges választékával a tankönyv kereteit tágítja, inspirálólag hat, amennyiben a feladatok helyi viszonyokhoz való adaptálására, újabb feladatok kigondolására ösztönzi a tanárokat, a tanárjelöltekben pedig segíti az alkotó tanári magatartás kialakulását. A vizuális nevelés természeténél fogva akkor igazán hatásos, ha olyan gyakorlati feladatokon keresztül valósul meg, amelyekben maga a kérdés tartalmazza az információt, hatásosan világít rá a probléma lényegére, amelyekben gyakran nem a megoldás a legfontosabb, hanem a kérdés megértése, és a hangsúly nem a válaszon van, hanem az odavezető úton vagy utakon, mert a feladatoknál nem csak egyetlen „helyes" megoldás létezik. Az évek során számos ilyen feladatot állítottam össze. Ezek egy része saját lelemény, más része gyűjtés, adaptáció. (Gyűjteményem egy része az Iskolakultúra mellékleteként megjelent 1993-ban; III. évfolyam, 10. szám.) Az itt közölt gyűjtemény a hagyományos művészeti nevelést célzó feladatok mellett a tágabb értelemben vett vizuális kommunikáció, valamint a tárgy- és környezetkultúra témakörébe tartozó feladatokat is tartalmaz. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ
5. oldal
BEVEZETŐ
7. oldal
A VIZUÁLIS NEVELÉS SAJÁTOS LEHETŐSÉGEI, BUKTATÓI
9. oldal
MÓDSZERTANI JAVASLATOK
11. oldal
A FELADATGYŰJTEMÉNY HASZNÁLATA
16. oldal
A FELADATGYŰJTEMÉNY TÉMAKATALÓGUSA
17. oldal
KÉPEK FORRÁSA
20. oldal
A GYŰJTEMÉNY TÉMÁIRÓL
21. oldal
FELADATGYŰJTEMÉNY
49. oldal

Bodóczky István

Bodóczky István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bodóczky István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem