A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Rövid és tömör jó tanácsok, amelyeket a tanulás során hasznosíthatunk - ez az, amit kötetünk nyújt. A rövidség esetünkben azt jelenti, hogy nem zaklatjuk az olvasót fölösleges történetekkel, mellőzzük a hosszadalmas tudományos magyarázatokat, és nem hitegetjük hamis ígéretekkel. A jó tanács pedig annyit tesz, hogy számos, tudományosan megalapozott példával szemléltetünk, szöveg megfogalmazása egyszerű, szem előtt tartja a gyakorlati alkalmazást.
A gyakorlathoz közeli példákon mutatjuk be az emlékezőművészek technikáit, ahogy azokat az utóbbi évtizedekben újra fölfedezték. A speciális feladatok végrehajtásában ez nem csak nagymértékben megkönnyíti a tanulást, de kellemes, örömet okozó tevékenységgé is változtathatja. A tanuláson mi - számos hasonló, önsegítő könyvtől eltérően - nem egyszerűen információfelvételt és annak elraktározását értjük, hanem ide tartozónak tekintjük és tárgyaljuk a viselkedés minden olyan területét, amelynek köze van a tanuláshoz, így a szorongás...
Tovább
Fülszöveg
Rövid és tömör jó tanácsok, amelyeket a tanulás során hasznosíthatunk - ez az, amit kötetünk nyújt. A rövidség esetünkben azt jelenti, hogy nem zaklatjuk az olvasót fölösleges történetekkel, mellőzzük a hosszadalmas tudományos magyarázatokat, és nem hitegetjük hamis ígéretekkel. A jó tanács pedig annyit tesz, hogy számos, tudományosan megalapozott példával szemléltetünk, szöveg megfogalmazása egyszerű, szem előtt tartja a gyakorlati alkalmazást.
A gyakorlathoz közeli példákon mutatjuk be az emlékezőművészek technikáit, ahogy azokat az utóbbi évtizedekben újra fölfedezték. A speciális feladatok végrehajtásában ez nem csak nagymértékben megkönnyíti a tanulást, de kellemes, örömet okozó tevékenységgé is változtathatja. A tanuláson mi - számos hasonló, önsegítő könyvtől eltérően - nem egyszerűen információfelvételt és annak elraktározását értjük, hanem ide tartozónak tekintjük és tárgyaljuk a viselkedés minden olyan területét, amelynek köze van a tanuláshoz, így a szorongás leküzdését, az optimális vizsgamagatartást, a tanulás során szerezhető sérelmek elkerülését, valamint a társadalmi környezet reagálását. A kötet legvégén néhány hasznos könyvre utalunk, amelyek a sajátos tanulási feladatok kapcsán felmerülő kérdéseket tárgyalják.
Martin Schuster prof. (sz. 1946) Bonnban tanult pszichológiát. Tudományos fokozatait a koblenzi egyetemen nyerte el, 1999-ig a kölni egyetem tanára volt. jelenleg a koblenzi egyetemen tanít. Főbb kutatási területei: a művészetpszichológia, a gyermekrajzok, valamint a képekkel történő művészetterápia és kommunikáció.
Vissza
Tartalom
1. Tanácsok a tanuláshoz 9
1.1. Miért olyan nehéz a tanulás? 9
1.2. A tanulási tevékenység megtervezése 10
1.2.1. A tanulási terv 10
1.2.3. A tananyag kiválasztása 12
1.3. Mi fontos? 21
1.4. Ezt a zagyvaságot még csak végigolvasni sem lehet! 22
1.5. Az olvasás stratégiája 25
1.6. Az olvasás során különösen kiemelendők: modellek és analógiák 31
1.7. Belátás révén történő tanulás: a szöveg megértése 35
1.8. A „gyakorlással" és az „ismétléssel" kapcsolatos félreértések és helyes felfogásuk 39
1.9. Még egyszer az ismétlésről 42
1.10. Kérdezzük ki úgy önmagunkat, ahogy majd a vizsga zajlik! 42
1.11. A tanulási környezet észrevétlenül lopódzik be emlékezetünkbe 47
1.12. Térképezzük fel a gondolatokat! 50
1.13. A figyelem 54
1.14. Az unalom leküzdése 60
1.15. Szünetek és különféle tevékenységformák a szünetekben 61
1.16. Mi közöm van mindehhez? 63
1.17. Ne alvás közben, elalvás előtt tanuljunk! 64
1.18. Automatikus tanulás 64
1.19. Nem árt, ha a férfiak is megtanulnak sírni! 65
1.20. Mindenki másképp tanul 68
2. Az emlékezőművészek trükkjei 71
2.1. A locustechnika 71
2.1.1. Szólisták megtanulása locustechnikával 72
2.1.2. Számok tanulása a (kissé megváltoztatott) locustechnikával 82
2.1.3. Szavak tanulása egy (kissé megváltoztatott) locustechnikával: kulcsszótechnika 85
2.1.4. A locustechnika néhány további hasznos alkalmazása 86
2.2. További szamárhidak a felsorolások megtanulására 88
2.2.1. A jelszótechnika 89
2.2.2. Betűszók (akronímák) 90
2.2.3. A történetalkotásos technika 91
2.3. A fonetikai rendszer 92
2.4. Tanulás rímekkel 96
3. Különleges tanulási és memóriafeladatok 99
3.1. Szavak és nevek 99
3.2. Gyakori cselekvések: nyitva maradt a gáz vagy elzártam? 103
3.3. Mozgások tanulása 105
3.4. Hogyan emlékezzünk tennivalóinkra és határidőinkre? 106
3.5. Tanuljunk meg helyesen látni! 107
4. A tanulás testi feltételei 109
5. A tanulás motivációja 111
5.1. Találjuk meg a helyes beállítódást! 111
5.2. Valóban fogjunk hozzá! 112
5.3. Őrizzük meg jó hangulatunkat! 113
5.4. Mérsékeljük bántódottságunkat a tanulás során! 115
6. Szorongás a tanulás során - vizsgadrukk 117
6.1. Helyes légzés 118
6.2. Kapcsoljuk ki szorongásos gondolatainkat! 119
6.3. Önszuggesztiók 120
6.4. Ellazulás 121
6.5. Mozgás 121
6.6. Tapasztalat: a szorongás sem béníthatja meg teljesítőképességünket 122
6.7. Modelltanulás 122
6.8. A szorongással társalogva 122
6.9. Lehorgonyzás 123
6.10. Fessük le a probléma alapvető dimenzióit, majd képzeletben oldjuk meg őket! 125
6.11. Vigyázzunk a gyógyszerekkel! 126
7. A társadalmi környezet 129
7.1. A velünk együtt vizsgázók 129
7.2. A szülők 131
7.3. Társunk 132
7.4. A vizsgáztató 133
7.5. Az egykori vizsgázók 134
8. Tanácsok: hogyan viselkedjünk a vizsgákon? 135
8.1. Tájékozódjunk! 135
8.2. Érezzük jól magunkat! 136
8.3. A vizsgát megelőző órák, percek 137
8.2. Ragadjuk meg mi magunk a kezdeményezést! 138
8.2. Kritikus helyzetek vizsgákon 139
9. Hasznos irodalom 143
10. Tárgymutató 145
Martin Schuster műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Martin Schuster könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.