A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Most, hogy ötven tengeren eltöltött év után, a sok hadi- és kereskedelmi hajóval megtett temérdek utat követően visszavonultam, úgy érzem, írásos feljegyzést kell hagynom a fiatalabbak és a jövő...
Tovább
Előszó
Most, hogy ötven tengeren eltöltött év után, a sok hadi- és kereskedelmi hajóval megtett temérdek utat követően visszavonultam, úgy érzem, írásos feljegyzést kell hagynom a fiatalabbak és a jövő nemzedékek számára arról a tengerészéletről, amit az 1890-es évek vitorlás hajóiról a mai személyhajó "monstrumokra" való áttérés időszakában ismertem meg. Negyvennégy óceánjáró hajón szolgáltam, az 1034 tonnás County of Pembroke barktól, a 81 237 tonnás Queen Mary és a 83 673 tonnás Queen Elisabeth atlanti-óceáni luxusgőzösökig bezárólag.
Egészében véve a szerencse kivételes kegyeiben részesített. Sokszor valamely hajón, amelyen nagyobb szerencsétlenségek nélkül szolgáltam, éppen hogy csak elkerültem a bajt, bár szerintem túl gyakran voltam a közelében, miközben másokat szörnyű katasztrófák értek. Máskor több ezer életért feleltem, és olyan kockázatokat kellett vállalnom, amitől a hajam őszbe fordult, de sikerült mindezt sértetlenül megúsznom. Talán emiatt ismertek "Szerencsés Bisset"-ként, és ezért pirultam el alaposan, amikor 1946-ban a Cambridge-i Egyetem Tanácsülésének Szónoka azt mondta rólam, hogy "navigatorum principem, tempestatum hostiumque irrisorem", ami, ahogy azt elmondták nekem, annyit tesz, hogy "a navigátorok hercege és a veszély megvetője, származzék az a vihartól vagy ellenségtől".
Vissza
Fülszöveg
Háromárbocos teljes vitorlázatú hajó! A legszebb dolog amit emberkéz valaha is épített. Még száz éve sincs, hogy az óceánok hullámait gyönyörűséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idő múlva a Panama csatorna megnyitása után megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gőzhajók vonszolják őket szénnel és egyéb ömlesztett áruval megrakva uszályként.
1898 kegyetlen hideg, esős októberében egy tizenöt éves, harmincöt kilós legényke, e könyv szerzője didereg a County of Pembroke bark fedélzetén, mint elsőutas tisztjelölt, hogy elinduljon élete első földkerülő útjára. Csenevész testében minden akadályt legyőzni képes elszánt szív dobog, csak a tengert, a hajózást kívánja, bár legmerészebb álmaiban sem gondolná, hogy mekkora karrier előtt áll. Kivételes tengerészpályáját három kötetben írta meg, miután hatvannégy évesen mint a Queen Elisabeth kapitánya és a Cunard társaság commodoréja, mellékesen két világháborúban kitüntetett hős és „Sir" visszavonult....
Tovább
Fülszöveg
Háromárbocos teljes vitorlázatú hajó! A legszebb dolog amit emberkéz valaha is épített. Még száz éve sincs, hogy az óceánok hullámait gyönyörűséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idő múlva a Panama csatorna megnyitása után megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gőzhajók vonszolják őket szénnel és egyéb ömlesztett áruval megrakva uszályként.
1898 kegyetlen hideg, esős októberében egy tizenöt éves, harmincöt kilós legényke, e könyv szerzője didereg a County of Pembroke bark fedélzetén, mint elsőutas tisztjelölt, hogy elinduljon élete első földkerülő útjára. Csenevész testében minden akadályt legyőzni képes elszánt szív dobog, csak a tengert, a hajózást kívánja, bár legmerészebb álmaiban sem gondolná, hogy mekkora karrier előtt áll. Kivételes tengerészpályáját három kötetben írta meg, miután hatvannégy évesen mint a Queen Elisabeth kapitánya és a Cunard társaság commodoréja, mellékesen két világháborúban kitüntetett hős és „Sir" visszavonult.
Ez a könyv az első kötet, melyben Bisset leírja a gyermekkorától felnőtté éréséig tartó időszakot, négy földkerülő útját vitorlák alatt, melyből a negyediket már ifjú tisztként tette meg. Az olvasó megismerheti belőle egy tiszteletreméltó tengerészhagyományokkal rendelkező nemzet fiának magával ragadó, néha izgalmas, néha érzelmes, időnként humorral és alapos szakmai részletekkel fűszerezett lenyűgöző élettörténetének első fejezetét. Olyan emberét, akinek az élete példa lehet minden magára valamit adó kalandos kedvű fiú és szilárd akaratú férfi számára.
Vissza
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.