I. KÖTET | |
Bevezetés | 3 |
A Microsoft Visual C++ 6 bemutatása | 7 |
A szoftver telepítése | 11 |
A Visual C++ 6 telepítése | 11 |
Mit tartalmaz a Visual C++ 6? | 14 |
A mellékelt CD használata | 18 |
Programok készítése a Microsoft Developer Studioval | 23 |
Projektek készítése | 23 |
A program forrásfájljainak létrehozása és szerkesztése | 30 |
Projektbeállítások megváltoztatása | 37 |
A program fordítása | 40 |
A program tesztelése | 44 |
Bevezetés a C++-ba | 51 |
Váltás a C++-ra | 55 |
Áttérés C-ről C++-ra | 56 |
A C++ új lehetőségei | 61 |
C++-osztályok létrehozása | 95 |
Osztály létrehozása | 95 |
Példányok létrehozása | 97 |
Tagok elérése | 98 |
Egységbezárás | 99 |
Konstruktorok és destruktorok | 103 |
Inline tagfüggvények | 114 |
Forrásállományok elrendezése | 116 |
A this mutató | 118 |
Statikus tagok | 120 |
C++ osztályok származtatása | 127 |
Osztály származtatása | 127 |
Osztályhierarchia létrehozása | 134 |
Virtuális függvények használata | 140 |
Túlterhelés, másolás és konverzió | 155 |
Operátorok túlterhelése | 155 |
A másolási és konverziós konstruktorok használata | 169 |
C++ sablonok használata | 185 |
Függvénysablonok definiálása | 185 |
Osztálysablonok definiálása | 190 |
Kivételkezelés C++-ban | 203 |
Kiváltott kivételek kezelése | 203 |
A Win32 kivételek kezelése | 217 |
Windows-programozás az MFC osztálykönyvtárral | 227 |
Windows GUI program fejlesztése | 231 |
A Windows GUI programozása | 231 |
A program létrehozása és lefordítása | 233 |
A program osztályai és fájljai | 248 |
Hogyan működik a program? | 252 |
A nézet megvalósítása | 267 |
A MiniDraw program | 267 |
A MiniEdit program | 293 |
A dokumentum megvalósítása | 307 |
A grafikus adatok tárolása | 308 |
Az ablak újrarajzolása | 313 |
Menüpontok létrehozása | 314 |
A dokumentum adatainak törlése | 315 |
A menüpontok megvalósítása | 317 |
A MiniDraw program forráskódja | 323 |
Dokumentumok tárolása háttértárolón | 329 |
A fájl I/O megvalósítása a MiniDraw programban | 329 |
A fájl I/O megvalósítása a MiniEdit programban | 342 |
Görgethető és elválasztott nézetek | 357 |
Görgetés megvalósítása | 357 |
A feloszthatóság megvalósítása | 372 |
A nézetablakok frissítése | 375 |
A MiniDraw program forráslistái | 383 |
Státuszsorok és eszköztárak használata | 391 |
Eszköztár és státuszsor hozzáadása új programhoz | 391 |
Eszköztár hozzáadása a MiniDraw programhoz | 395 |
Státuszsor hozzáadása a MiniDraw programhoz | 414 |
A MiniDraw forráskódja | 418 |
Dialógussávok és rebar kontrolok | 419 |
Saját dialógusablakok létrehozása | 425 |
Modális dialógusablak létrehozása | 426 |
Nem modális dialógusablak létrehozása | 465 |
Több fülből álló dialógusablak létrehozása | 467 |
Beépített dialógusablakok | 476 |
Dialógus alapú alkalmazások készítése | 483 |
Egyszerű dialógus alapú program készítése | 483 |
Form alapú program készítése | 495 |
II. KÖTET | |
Többdokumentumos alkalmazások készítése | 3 |
A többdokumentumos felület | 3 |
A program elkészítése | 5 |
A programhoz tartozó osztályok, fájlok és forráskód | 8 |
Az alkalmazásosztály | 8 |
A dokumentum osztály | 8 |
A fő keretablak osztály | 9 |
A gyermek keretablak osztály | 10 |
Több dokumentumtípus együttes használata | 12 |
A nézetosztály | 13 |
A generált kód | 13 |
Tervezzünk előre! | 14 |
Az erőforrások testreszabása | 14 |
Menüpontok másolása | 16 |
Néhány szó a New Window menüpontról | 17 |
Ikon másolása | 18 |
A MiniEdit példaprogram forráskódja | 19 |
Összefoglalás | 19 |
Szöveges input- és outputkezelés | 25 |
Szöveg kiírása | 25 |
A program elkészítése | 27 |
A sorok megjelenítését végző kód megírása | 27 |
A Font objektum létrehozása és a szöveg tárolása | 33 |
Alapfontok használata | 47 |
Gördítés megvalósítása | 49 |
Az InitInstance függvény módosítása | 52 |
Olvasás a billentyűzetről | 52 |
Billentyűk olvasása egy WM_KEYDOWN üzenetkezelő segítségével | 52 |
Billentyűk beolvasása egy WM_CHAR üzenetkezelő segítségével | 59 |
A forráskód előállítása | 60 |
Az erőforrások módosítása | 60 |
Az üzenetkezelők definiálása | 61 |
Kód hozzáadása | 62 |
Kurzorkezelés | 65 |
A TextDemo és az Echo programok forráskódja | 70 |
Összefoglalás | 70 |
Rajzolófüggvények használata | 75 |
Az eszköz-környezet objektum létrehozása | 76 |
Rajzeszközök kiválasztása | 78 |
Alap rajzolóeszközök választása | 79 |
Saját rajzeszközök létrehozása | 81 |
Rajzolási tulajdonságok beállítása | 86 |
A leképezési mód | 88 |
Grafikák rajzolása | 92 |
Pontok rajzolása | 93 |
A Mandel program | 94 |
Egyenes vonalak és ívek rajzolása | 101 |
Egyenes vonalak | 101 |
Reguláris görbék | 102 |
Nem reguláris görbék | 103 |
Vonalak rajzolási módjai | 106 |
A háttérmód és háttérszín nem szolid vonalak esetén | 107 |
Zárt alakzatok rajzolása | 107 |
Egyéb rajzoló függvények | 112 |
A MiniDraw program | 113 |
Az alakzatok osztályainak definiálása | 120 |
Egyéb kódmódosítások | 131 |
A MiniDraw forráskódja | 138 |
Összefoglalás | 139 |
Bittérképek és bitműveletek használata | 143 |
Bittérképek létrehozása | 143 |
Bittérképek betöltése erőforrásból | 144 |
Bittérképek létrehozása rajzolófüggvényekkel | 146 |
Bittérképek megjelenítése | 150 |
Bittérképek használatának további módjai | 153 |
Bitműveletek használata | 153 |
BatBlt | 154 |
BitBlt | 156 |
A BitBlt használata animációkhoz | 158 |
StretchBlt | 160 |
Ikonok megjelenítése | 161 |
A BitDemo program | 164 |
A bittérkép megtervezése | 165 |
A kód módosítása | 166 |
A BitDemo forráskódja | 168 |
Összefoglalás | 169 |
Nyomtatás és a nyomtatási kép | 173 |
Egyszerű nyomtatás és nyomtatási kép | 173 |
Erőforrások módosítása | 174 |
A forrásprogram módosítása | 176 |
Nyomtatási támogatás hozzáadása egy CEditView ablakhoz | 181 |
Kibővített nyomtatás | 182 |
A nyomtatási terület méretének változtatása | 182 |
Virtuális nyomtatási eljárások felüldefiniálása | 183 |
Az OnDraw függvény módosítása | 190 |
A GetDeviceCaps függvény | 192 |
Altenatív leképezési módok használata | 194 |
A MiniDraw forráskódja | 194 |
Összefoglalás | 195 |
Többszálú programok | 201 |
Másodlagos szálak készítése és kezelése | 201 |
Szálak megállítása | 205 |
Szálak kezelése | 205 |
Korlátozások MFC osztályokra | 207 |
Szálak szinkronizálása | 209 |
További szinkronizációs objektumok | 213 |
Más szinkronizációs módszerek | 214 |
A Mandel program többszálú változata | 215 |
A MandelMT forráskódja | 223 |
Összefoglalás | 223 |
Processzek közötti kommunikáció | 229 |
Új processz indítása | 229 |
Processzek szinkronizálása, osztott objektumok kezelése | 233 |
Örökölt és másolt azonosítók | 236 |
Adatcsere csatorna használatával | 237 |
Osztott memória | 239 |
A vágólap használata | 240 |
Vágólap parancsok | 240 |
A vágólap használata szöveges adatok továbbítására | 244 |
Szöveg küldése a vágólapra | 244 |
Szöveg beillesztése a vágólapról | 250 |
A vágólap használata grafikus adatok továbbítására | 254 |
Bittérkép másolása a vágólapra | 254 |
Bittérkép beillesztése a vágólapról | 257 |
A vágólap használata regisztrált formátum továbbítására | 260 |
Összefoglalás | 262 |
Az OLE használata | 267 |
Beágyazás, csatolás és Automation | 268 |
Szerveralkalmazás készítése | 271 |
A szerveralkalmazás vázának elkészítése az AppWizard-dal | 272 |
Az alkalmazás osztály | 273 |
A dokumentumosztály | 277 |
A szerver adatelem osztály | 277 |
A helyben-szerkesztő keretablak osztály | 278 |
A nézetosztály | 279 |
Az erőforrások | 280 |
A szerveralkalmazás-specifikus részleteinek elkészítése | 280 |
Az OLE támogatás megvalósítása | 281 |
A ServDemo program forráslistái | 288 |
Tárolóalkalmazás készítése | 289 |
Az alkalmazás osztály | 290 |
A dokumentumosztály | 290 |
A tároló adatelem osztálya | 291 |
A nézetosztály | 293 |
Az erőforrások | 294 |
A ContDemo program lefordítása és futtatása | 296 |
A ContDemo program forráslistája | 299 |
Összefoglalás | 299 |
ActiveX vezérlők készítése és használata | 305 |
ActiveX vezérlő készítése | 306 |
A forrásfájlok elkészítése | 307 |
Az ActiveX vezérlő program testre szabása | 308 |
A vezérlőben megjelenített bittérképek elkészítése | 308 |
A program ábrájának és ikonjának megváltoztatása | 310 |
A bittérképek elkészítése és megjelenítése | 310 |
Üzenetkezelő készítése a kattintás eseményhez | 311 |
Tulajdonságok definiálása | 312 |
A BackColor beépített tulajdonság definiálása | 312 |
A saját készítésű ShowFrame tulajdonság definiálása | 314 |
Az OnDraw függvény megváltoztatása | 316 |
A tulajdonság-lapok megváltoztatása | 317 |
Metódusok definiálása | 320 |
Események definiálása | 321 |
A vezérlő lefordítása | 322 |
Az AXCtrl program forráslistája | 322 |
ActiveX vezérlőt tartalmazó tárolóalkalmazás készítése | 323 |
A forráskód fájlok elkészítése | 323 |
Az ActiveX vezérlő beillesztése a projektbe | 324 |
A program dialógusablakának elkészítése | 326 |
Az ActiveX vezérlő és a burkoló osztály példányának összekapcsolása | 328 |
Üzenetkezelők definiálása a nyomógombokhoz | 328 |
Üzenetkezelő létrehozása a kattintás eseményhez | 329 |
Az AXCont program lefordítása és tesztelése | 330 |
Az ACXont program forráslistái | 330 |
Összefoglalás | 331 |
Tárgymutató | 335 |