Fülszöveg
A „hit" és a „tudomány" tárgya évszázadok óta foglalkoztatja elménket. Meglepő, hogy a hitnek milyen óriási és döntő
befolyása van a tudományos kutatómunkára és főleg az eredmények értelmezésére. Két lehetőség áll fenn:
L Hiszünk a Biblia Istenében, mint minden dolog teremtőjében.
2. Hiszünk az evolúcióban, hiszünk a hosszú időkben, hiszünk a véletlenekben, hisszük, hogy az idő múlása egy olyan
folyamatot hoz létre, amelyben a primitív komplexebbé, felsőbbrendűvé és tökéletesebbé válik.
A mai tudományos kutatónak rendkívül nagy hitre van
szüksége, hogy rá tudja bízni a folyamatokat a „véletlenre" és
az „anyag önszerveződésére". El kell fogadnia, hogy ma minden folyamat ugyanúgy zajlik, mint régen, az idők kezdetén,
tehát a hatások és az erők változatlanok maradtak. Mivel a
valószínűségszámítás semmilyen esélyt sem hagy ezeknek a
véletleneknek, így óriási időtartamokkal, modellszámításokkal és elméletekkel kell a bizonyíthatatlant áthidalni. Ezeket
tetszés szerint lehet...
Tovább
Fülszöveg
A „hit" és a „tudomány" tárgya évszázadok óta foglalkoztatja elménket. Meglepő, hogy a hitnek milyen óriási és döntő
befolyása van a tudományos kutatómunkára és főleg az eredmények értelmezésére. Két lehetőség áll fenn:
L Hiszünk a Biblia Istenében, mint minden dolog teremtőjében.
2. Hiszünk az evolúcióban, hiszünk a hosszú időkben, hiszünk a véletlenekben, hisszük, hogy az idő múlása egy olyan
folyamatot hoz létre, amelyben a primitív komplexebbé, felsőbbrendűvé és tökéletesebbé válik.
A mai tudományos kutatónak rendkívül nagy hitre van
szüksége, hogy rá tudja bízni a folyamatokat a „véletlenre" és
az „anyag önszerveződésére". El kell fogadnia, hogy ma minden folyamat ugyanúgy zajlik, mint régen, az idők kezdetén,
tehát a hatások és az erők változatlanok maradtak. Mivel a
valószínűségszámítás semmilyen esélyt sem hagy ezeknek a
véletleneknek, így óriási időtartamokkal, modellszámításokkal és elméletekkel kell a bizonyíthatatlant áthidalni. Ezeket
tetszés szerint lehet változtatni és a jelentkező nehézségekhez
idomítani.
A könyv megvitatja a Biblia és az evolúciós elmélet alapján
a Föld páratlanságát, az élővilágot, az özönvizet, a Föld és a kőzetek korát, a világmindenséget és Isten csodálatos teremtését,
az embert.
Ellentétben a svájci-francia kultúrfilozófus, Jean-Jacques
Rousseau felfogásával, az előadássorozat címe - „Vissza a teremtéshez? Vissza a teremtőhöz!" - utal a teremtőhöz és a teremtéshez való fordulásra bibliai értelemben: Isten kell, hogy
életünket befolyásolja és megváltoztassa a mi üdvösségünkre.
Az író geológus, és főleg őskohászattal foglalkozott régi kultúrákban.
Vissza