kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | LSI Informatikai Oktatóközpont a Mikroelektronika Alkalmazásának Kultúrájáért Alapítvány |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 247 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-577-341-2 |
Megjegyzés: | 93 fekete-fehér ábrával illusztrálva. CD-melléklettel. |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 11 |
A belemerítő virtuális valóság | 11 |
A megjelenítés segédeszközei | 12 |
Nembelemerítő virtuális valóság | 15 |
Alkalmazások | 15 |
Virtuális valósággal kapcsolatos technológiák | 16 |
A VRML nyelv alapelemei | 17 |
A virtuális valóság és az internet | 17 |
OOP | 19 |
Csomópontok | 21 |
Mezők | 21 |
Nyitott mezők | 22 |
Eseménykezelők | 23 |
Öröklés | 23 |
Csomópontnevek definiálása | 23 |
Útvonalak | 24 |
Album | 25 |
A VRML nyelv ismertetése | 27 |
Alakzatok | 27 |
A Shape csomópont | 27 |
Alakzatok geometriája | 27 |
A VRML tér | 28 |
Egyszerű alakzatok | 29 |
Összetett alakzatok | 31 |
Szövegalakzatok | 38 |
Alakzatok áthelyezése és átméretezése | 41 |
Alakzatok áthelyezése | 42 |
Alakzatok átméretezése | 43 |
Lépésről lépésre: Hóemberek | 43 |
Alakzat megjelenésének jellemzői | 55 |
Az Appearance csomópont | 55 |
Csillogás | 56 |
Egyedi pontok, vonalak, síkidomok színezése | 57 |
Mintázatok | 60 |
Mintázatok leképezésének befolyásolása | 63 |
Árnyékolás | 66 |
Csoportosító csomópontok | 67 |
Animáció | 69 |
Lépésről lépésre: Ventilátor | 74 |
A néző | 83 |
A néző cselekedeteinek érzékelése | 83 |
A néző közelségének érzékelése | 87 |
Nézőpont | 90 |
Avatar | 91 |
Lépésről lépésre: Íróasztallámpa | 92 |
A világ jellemzői | 107 |
Megvilágítás | 107 |
A háttér | 109 |
Köd | 110 |
Hang | 111 |
A megvalósítást segítő csomópontok | 114 |
Horgony | 1114 |
Fájlok beillesztése | 115 |
Részletesség | 115 |
Info | 117 |
JavaScript, Java | 117 |
Saját csomópont definiálása | 119 |
Munkakörnyezet kialakítása | 123 |
Javasolt beállítások | 123 |
Világok fejlesztése | 123 |
A Cosmo Player használata | 125 |
A kezelőpult | 125 |
Mozgás a világban | 126 |
Objektumok megvizsgálása | 126 |
Általános gombok | 127 |
Az egérrel való navigálás | 129 |
Gombokról általában | 129 |
Mintapéldák | 131 |
Hasáb | 131 |
Egyszerű alakzatok | 131 |
Űrállomás | 133 |
Kunyhó | 135 |
Három kunyhó | 136 |
Körasztal és székek | 137 |
Szekrény | 139 |
Szék | 142 |
Lámpa | 147 |
Kocka csúcsai | 149 |
Kocka élei | 150 |
Kocka lapjai | 151 |
Csillag színes vonalakból | 152 |
Eresz | 154 |
Csigalépcső | 155 |
Szoba falai extrudálással | 158 |
Sátortető extrudálással | 159 |
Korsó | 160 |
Csavart négyzetes oszlop | 161 |
Szöveg és alakzat | 163 |
A VRML koordinátarendszer | 164 |
Kémény | 166 |
Doboz mintákkal | 167 |
Szürkeárnyalatos mintázat | 169 |
Kerítés dróthálóból | 171 |
Pálma | 173 |
Zászló | 174 |
Forgó henger | 175 |
Körhinta | 176 |
Pattogó labda | 180 |
Lélegző gömb | 182 |
Villogó jelzőlámpa | 183 |
Bolygórendszer | 184 |
Árnyék animálása | 187 |
Árnyék négy ponttal | 187 |
Árnyék öt ponttal | 189 |
Érintésre forog | 191 |
Kattintásra forog | 192 |
Vonszolás korlátozott tartományban | 193 |
Pont körül forgatható | 194 |
Tengely körül forgatható | 195 |
Érintésre forog és vonszolható | 196 |
Ajtó | 197 |
Tolóajtó | 197 |
Ajtó | 199 |
Közelség | 201 |
Medence | 204 |
Világítás | 207 |
Teszt környezet | 207 |
Pontfény | 208 |
Irányfény | 209 |
Fényszórók | 210 |
Ég és föld | 211 |
Panoráma | 212 |
Lila köd kattintásra | 213 |
Házak | 213 |
Lila köd | 215 |
Harangok | 216 |
Ragtime | 217 |
Hivatkozás | 219 |
Részletesség | 219 |
Spirális mozgás | 220 |
Hasábok | 221 |
Hasábok DEF parancs segítségével | 221 |
Hasábok PROTO parancs felhasználásával | 222 |
Kocka | 223 |
Ellipszis | 225 |
Paraboloid | 226 |
Aranykarkötő | 228 |
Torusz | 228 |
Szkript | 229 |
Háttérváltás | 230 |
Lámpa | 233 |
Lámpa két kapcsolóval | 233 |
Lámpa nyomógombbal | 236 |
Világító lámpa nyomógombbal | 239 |
Több egérművelet érzékelése | 242 |
Ajánlott irodalom | 247 |