1.062.356

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nem igaz, hogy a reklámtól lettem ilyen!

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 228 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-693-079-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Virányi Péter e munkájának a legnagyobb érdeme, hogy közérthetően, nagyon egyedi, remek stílusban, kifejezetten szórakoztató olvasmányként tárja az olvasó elé a »reklámproblematikát«. Megértetve így nem csupán a »vájtfülűekkel«, hogy a reklám mint kommunikációs műfaj nem is olyan egyszerűen bugyutácska" (Móricz Éva).
Ez a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha-néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult... Tovább

Fülszöveg

"Virányi Péter e munkájának a legnagyobb érdeme, hogy közérthetően, nagyon egyedi, remek stílusban, kifejezetten szórakoztató olvasmányként tárja az olvasó elé a »reklámproblematikát«. Megértetve így nem csupán a »vájtfülűekkel«, hogy a reklám mint kommunikációs műfaj nem is olyan egyszerűen bugyutácska" (Móricz Éva).
Ez a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha-néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult hajjal, kitágult orrlyukkal, kidülledt szemmel cikáznak fel s alá egy-egy bevásárlóközpontban az aktuális leértékeléseket keresve. Azoknak, akik a lakás legkisebb helységében azon bosszankodnak, hogy nem tudják rendesen kinyitni egy-egy áruházlánc aktuális prospektusát.
Ez a könyv a reklámról, a megközelíthetőségéről vagy épp az elutasításáról szól. nem kínál sem receptet, sem kapaszkodót a reklámkészítéshez, de arról sem akarja meggyőzni az olvasót, hogy melyik a jó vagy rossz reklám. Csupán egy könyv a reklámról. Nem is akar többnek látszani. És ezzel nem csak több, hanem más.
"...Több éve tanítok reklámszociológiát, reklámelméletet. Néhány reklám elkészítésében magam is tevékenyen részt vettem. Talán olyanok is vannak közöttük, amelyeket a feledés homálya még nem fed. Az asztal minden oldalán vagy inkább sarkán ültem. Voltam megrendelő, kivitelező, ám elsősorban fogyasztó. Mindezek nem jelentenek semmit, de nem szólnak az ellen, hogy saját és mások elmélkedéseit, közöttük néhány egyetemi hallgató véleményét, írásait megosszam másokkal is."
A szerző nem csupán tapasztalatait adja közre, hanem közérthetően magyaráz el fogalmakat, összefüggéseket a reklámkészítés, -kivitelezés és -befogadás oldaláról. Vissza

Tartalom

I.7
Nem kell nagyon várni, jönnek azok maguktól is11
Azt látjuk, halljuk, amit mi akarunk...14
Tegyük a helyére -, fél siker!17
Ha léteznek szitokszavak, akkor közöttük biztosan ott szerepel a reklám is...18
Hogyan lehet a reklámot a tudomány nyelvén definiálni?20
Végül is mi a reklám?24
Ki mondja meg, hogy mitől jó a reklám?28
A reklám nem más, mint technika32
A reklám szinonímája a propaganda32
Reklám és/vagy hirdetés?34
Ahol a reklám megjelenik35
Művészet vagy művészkedés?36
A reklám nem tudomány42
Akik kutatják43
Van-e reklámnyelv?44
Mióta van reklám?51
A reklám dolga, hogy segítse az eladást59
"Itt a márka...!"60
A meggyőzésről61
A meggyőzés útjai63
Lehet-e immunitást szerezni a meggyőzés ellen?65
Itt a "régi-új": a retro66
Szükséglet vagy sem?68
A reklám manipulál?69
Egy közbevetés, csupán a fogalom magyarázatára72
Még egy kis történelem72
Most egy kis szociálpszichológia...73
Egy álom a megvalósítható ígéretekről74
Akkor most a trükkökről is74
Egy örök téma: van-e tudat alatti reklám?78
Egy kis elmélkedés az érzékelési küszöbről78
Ezek után...80
Az ismétlés a tudás anyja: a "megunni tudásé"82
Vannak más módszerek is83
Miért vagyunk manipulálhatók?88
Nehéz választani, de kell90
Számít az attitűd?92
Újabb kérdőjelek a reklámok felosztásában, de nem csak erről van szó93
Érzelmekről95
"Értem én a viccet, csak nem szeretem...!"98
Befolyásolhatók vagyunk, akár tetszik, akár nem99
Biztos a siker, vagy mégsem?101
Újabb főszereplő: a négylábú107
Ez kicsit messze vezet, de talán érdemes belegondolni...109
Gyerek és kutya után...110
"Fabulon a bőre őre"113
"Hoppá, itt van, tiéd, nesze", az internet116
Mérj, amit csak tudsz119
Ha a vége jó, nem biztos, hogy minden jó123
Irodalom126
II.
Tősér D. Bence: Reklámszövegek és mögöttes tartalmuk129
Soltész Tamás: Reklámok és a városi közlekedés139
Gutási István: Tudat alatti reklámok150
Dóbiás Attila: Reklámhatás158
Somosi Ágnes: A retroreklám története170
Puskás Noémi: Japán-reklám-gyűjtés180
Tábori Péter: Termékminták meggyakoribb alkalmazásai188
Halász Ágnes: A kávé története. Kávéreklámok Magyarországon197
Mező Áron: A reklámhumorról205
Bajzik Boglárka: A tv-reklám212
Iváncsics Bence: Szépérzékünk torzulása, reklámok a természetes szépség ellen216
Hoboth Ákos: A reklám és az internet kapcsolata222
Nagyon sokan voltak segítségemre a könyv megírásában229

Virányi Péter

Virányi Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Virányi Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem