1.062.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermek fejlődésének és nevelésének kérdései

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 198 oldal
Sorozatcím: Szocialista Nevelés Könyvtára
Kötetszám: 88
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52115.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a tanulmány a gyermek fejlődésének és nevelésének kérdéseivel foglalkozik.
Nem tárgyaljuk a gyermek fejlődésének élettani és lélektani kérdéseit, de sok lélektani és élettani problémát... Tovább

Előszó

Ez a tanulmány a gyermek fejlődésének és nevelésének kérdéseivel foglalkozik.
Nem tárgyaljuk a gyermek fejlődésének élettani és lélektani kérdéseit, de sok lélektani és élettani problémát érintünk, mert a pedagógia a legszervesebben, elválaszthatatlanul összefüg a lélektani és élettani kérdések egész hálózatával. Ez a szerves összefüggés természetes - hiszen távoli tudományágak területei is összefüggésben vannak egymással - az orvostudomány, a lélektan és pedagógia szorosan egymással érintkező tudományszakok. Mindháromnak tárgya: az ember. Ezen az alapon látta rokontudmánynak az orvostudományt, a lélektant és neveléstudományt a burzsoa szemlélet is. Azonban az élettan dialektikus szemlélete - a pavlovi - amely az embert abban az összefüggésben szemléli, melyben életkörülményeinek megfelelően a külvilággal áll - ezeket a tudományszakokat még szorosabban és másképen állítja egymás mellé. Ebben a szemléletben az orvostudomány, lélektan, pedagógia úgy kerül egymás mellé, hogy egiyk sem oldhatja meg a másik eredményeinek felhasználása nélkül a maga feladatait. Munkánkban azonban a hangsúly a pedagógiai kérdésekre kerül.
A gyermek fejlődésének lélektani-pedagógiai kérdéseivel különösen sokat foglalkoztak a XX. század pszichológusai és pedagógusai, akik a modern lélektan és pedagógia különböző irányainak megteremtésével, a lélektan, pedagógia, biológia összekapcsolásával új korszakot véltek teremteni mind a lélektan, mind a neveléstudomny területén. Szembefordulva a konzervatív-klerikális pedagógiával és lélektannal, »avant-garde«-nak, élgárdának tartották magukat. Vissza

Tartalom

Előszó3
Bevezetés23
A csecsemőkor27
A testi állapot27
Az érzékszervek27
A nevelés és fejlődés kérdése32
A mozgás fejlődése, a járás35
A csecsemő érzelmi élete36
Az avantgárdista csecsemőgondozás40
A külső sztereotípia40
A táplálás, az alvás, a szobatisztaság41
A kisgyermekkor és óvodáskor45
Az eválasztás után45
A három erőforrás46
A mozgásvágy46
Az érzelmi telítettség54
A féktelen fantázia65
Az iskoláskor78
Általános kérdések78
A testi fejlődés, az ültetés81
A látókör82
Képzetkincs, szókincs82
A szemléltetés jelentősége84
A tanulás89
Harc a verbalizmus ellen90
A tanulás, a tanulás módszerei94
A figyelem kérdése100
A gyermek szellemi képességei, gondolkozásának jelelge108
Az erkölcs118
A tekintély kérdése120
Az érzelmek minősége128
Az ambivalencia129
A társuló gyermek, a verseny, áldozatvállalás132
A siker137
Az osztályozás138
Az iskola és a szülő ház142
A napirend146
A szokások, a jellem147
Egyéni és nemzeti jellem155
Vérmérséklet és jellem158
A "konfliktusmentes" nevelés kérdése166
A példa, a szó ereje167
Jutalmazás, büntetés170
A pubertáskor, a nemi érés folyamata171
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem