1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Villamos járművek és dízel-villamos mozdonyok

Szerző
Budapest
Kiadó: Ganz Villamossági Művek
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 60 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Több, mit tíz év telt el azóta, hogy a GANZ Villamossági Művek közreadta az akkor sorozatban gyártott villamos járművek és dízel-villamos mozdonyok közös ismertetőjét.
Ez az évtized a... Tovább

Előszó

Több, mit tíz év telt el azóta, hogy a GANZ Villamossági Művek közreadta az akkor sorozatban gyártott villamos járművek és dízel-villamos mozdonyok közös ismertetőjét.
Ez az évtized a félvezető-technika és az elektrotechnika egyre gyorsuló fejlődésének jegyében telt el. Mint az ipar szinte valamennyi területén a villamos járművek fejlesztésében is az elektronika, főként a tirisztor-technika és az elektronikus irányítástechnika rohamos térhódítása vált általánossá.
A GANZ Villamossági Művekben ez idő alatt kifejlesztett villamos és dízel-villamos járművekre is az elektronika kiterjedt alkalmazása a jellemző. Időrendben először az M63 sorozatú, 2200 kW-os dízel-villamos mozdony készül el. Ez a mozdony az első olyan hazai tervezésű jármű, amelyen a félvezető-technika a mozdonyüzem szinte valamennyi funkciójában szerepet kap. A váltakozó áramú főgenerátorhoz csatlakozó főüzemi egyenirányító mellett elektronikus vonóerő- és teljesítmény-szabályozóval vezérelt tirisztoros áramirányító szolgáltatja a főgenerátor gerjesztését; tirisztoros feszültségszabályozó tartozik a segédüzemi- és vonatfűtő generátorhoz; félvezető egyenirányító táplálja a segédüzemi gépeket tirisztoros feszültség- és áramkorlátozó látja el az akkumulátor töltését. Vissza

Tartalom

Téby Lajos: Bevezető 1
Rácz Mátyás: A MÁV V63 sorozatú, 3600 kW-os tirisztoros villamos mozdonya 3
Megyeri Pál: 25 kV-os, 50 Hz-es, 1200 kW-os motorvonat a Jugoszláv Vasutak részére 15
Veres Géza: A Millenniumi Földalatti Vasút háromrészes motorkocsija 31
Viola István: Az M63 sorozatú, DVM 10 típusú dízel-villamos mozdonyok villamos berendezése 43
Siklósi Jánosné: A M41 sorozatú, DHM 7 típusú, 1320 kW-os B1B1 tengelyelrendezésű dízel-hidraulikus mozdony villamos vonatfűtési és segédüzemi berendezése 55
HÍREK
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem