1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

VII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia 2005.

Közoktatásfejlesztés - esélyteremtés/Előadások, korreferátumok, riportok, fotók/2005. október 13-15.

Szerkesztő
Grafikus
Fotózta
Debrecen
Kiadó: Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 555 oldal
Sorozatcím: Országos Közoktatási Szakértői Konferencia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-8696-01-X
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
2005. októberében immár hetedik alkalommal kerüli megrendezésre Debrecenben - „Közoktatásfejlesztés-esélyteremtés" címmel - az Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Az... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
2005. októberében immár hetedik alkalommal kerüli megrendezésre Debrecenben - „Közoktatásfejlesztés-esélyteremtés" címmel - az Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a hagyományteremtő céllal elindított rendezvénysorozatnak helye van az országos közoktatási rendezvények sorában. Egyre népszerűbb a háromnapos konferencia a szakmai közönség körében. A résztvevők létszáma évről évre több száz fő. A közoktatással foglalkozó intézmények szervezetek minden szegmense képviseltette magát. A jelenlévők l6 %-a óvodából, 34 %-a általános iskolából, 17 %-a felsőoktatási intézményekből, 10%-a intézményfenntartóktól és 19 %-a a pedagógiai szolgáltatóktól érkezett a rendezvényre.
A konferencia minden évben igyekszik az új kihívásokra, az éppen aktuális kérdésekre választ adni. Az idei év központi témája a közoktatásfejlesztés és az esélyteremtés volt.
A konferencia hasznos szakmai ismereteket nyújtott, lehetőséget adott a közoktatás aktuális irányelveinek, feladatainak megvitatására a szakértőkkel, a közoktatási intézmények képviselőivel, az érdeklődőkkel. Lehetőséget biztosított az Oktatási Minisztérium, az Országos Köznevelési Tanács, az OKÉV, a suliNova Kht., a felsőoktatási intézmények és a résztvevők közötti párbeszédre, valamint a konkrét feladatok, tapasztalatok, teendők megvitatására. Ismertette az NFT I. és az NFT II. közoktatási vonatkozásai a kétszintű érettségi eddigi tapasztalatait és várható változásait. Több előadás foglalkozott az esélyteremtéssel és az esélyegyenlőtlenséggel közoktatásunkban. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
A konferencia programfüzete 5

Plenáris előadások
Dr. Szenes György: Köszöntő, megnyitó 29
Dr. Köpeczi Bócz Tamás: Közoktatásfejlesztés - a Nemzeti Fejlesztési
Terv (NFT II.) közoktatási vonatkozásai 31
Dr. Pála Károly: Kompetenciafejlesztés - programfejlesztés - modernizáció 45
Pongrácz László: Kétszintű érettségi 2005 49
Dr. Aáry-Tamás Lajos: Oktatási jogok 67
Dr. Loránd Ferenc: Kistérségek szerepe az esélykülönbségek mérséklésében 72
Könczöl Tamás: Virtuális Tanulási Környezet- Sulinet Digitális Tudásbázis 77
Dr. Lőrincz András: Tehetség vagy fogyaték...? 94
Dr. Vass Vilmos: A pedagógus mesterség megújítása 104
Dr. Csapó Benő: Esélyegyenlőtlenség az óvodától az érettségiig 114
Csillag Márta: Az OKÉV aktuális feladatai a 2005/2006. tanévben 126
Kissné Takács Erika: Az ÓVODA szekció összefoglalója 133
Mandák Csaba: Az ÁLTALÁNOS ISKOLA szekció összefoglalója 135
Dr. Szenes György: A KÖZÉPISKOLA szekció összefoglalója 136
Szabó Imre: A GYÓGYPEDAGÓGIA szekció összefoglalója 138
Dr. Polonkai Mária: A SZAKÉRTŐI TEVÉKENYSÉG szekció összefoglalója 140
Nagyrónai László: A TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK szekció összefoglalója 142
Szalay Sándor: A TANKÖNYV, DIGITÁLIS TANANYAG szekció összefoglalója 143
Dr. Bánhidi Sándorné - Kapuvári Béla: Az IKT-ALAPU TANANYAGOK AZ
ÁLTALÁNOS ISKOLÁKBAN szekció összefoglalója 144
Sipos János: A közoktatási intézmények konkrét feladatai a 2005/2006. tanévben 145

ÓVODA szekció
Villányi Györgyné: A képességfejlesztés feladatai egy kutatómunka tükrében 164
Kovács Erika: A készülő óvodai programcsomag aktuális helyzete 175
Rákóczi Zoltánné: Objektív megismerést segítő módszerek, eszközök, és
lehetséges alkalmazásuk az óvodai gyakorlatban 190

ÁLTALÁNOS ISKOLA szekció
Gönczöl Enikő: Kompetenciafejlesztés a HEFOP 3.1.1. program keretében 197
Mandák Csaba: Általános iskolai fejlesztési tevékenység 202
Kindrusz Pál: Kompetencia-mérések 207

KÖZÉPISKOLA szekció
Dr. Aáry-Tamás Lajos: Oktatási Jogok 216
Pósfai Péter: Érettségi, felvételi 225
Dr. Bazsa György: Érettségi, felvételi 250
Dr. Fedor Mihály: Szakképzés-fejlesztési Stratégia 264

GYÓGYPEDAGÓGIA szekció
Dr. Benczéné Csorba Margit: Segítünk, hogy segíthess! 295
Kapcsáné Németi Júlia: Közoktatás-fejlesztési programok a sajátos nevelési igényű tanulók méltányos oktatásáért 304
Szabó Imre: Az „új" Irányelv megjelenéséből adódó szakértői feladatok 317

SZAKÉRTŐI TEVÉKENYSÉG szekció
Kovács Tibor A KÖSZE jövőbeli tervei, elképzelési a szakértői munka
menedzselésén, a lehetőségek bővítésén 327
Dr. Polonkai Mária: Intézményértékelés 329
Juhász Sándorné: Intézményértékelés a fenntartó minőségirányítási
programjában 336
Korcsmáros István: Intézményértékelés a gyakorlatban 345

TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁSOK szekció
Nagyrónai László: A többcélú kistérségi társulások szerepe a közoktatási
feladatellátásban 349
Tátrai Anikó : Kistérségi intézkedési terv - tapasztalatok, elvárások 358
Berecz Árpádné: A kistérségi intézkedési tere tervezési módszertana 366
Gábor Dezső: A kistérségi intézkedési terv tervezési módszertana 373
Kindrusz Pál: Kistérségi mérés-értékelési rendszer 382

TANKÖNYV , DIGITÁLIS TANANYAG szekció
Szalay Sándor: A tankönyvvé nyilvánítás értékelési szempontjai 389
Könczöl Tamás: SDT a gyakorlatban 394

IKT-ALAPÚ TANANYAGOK AZ ÁLTALÁNOS ISKOLÁKBAN szekció
Hunya Márta: Az EPICT (Európai Pedagógus IKT Jogosítvány) tananyagok magyarországi adaptációja pedagógus teamek munkájával 406
Csámer Iván: A pedagógus munkájának segítése az EPICT Információkeresés modul segítségével 409
Bacskay Csabáné: Az EPICT „Játék és az IKT' moduljának bemutatása 415
Bicsákné Némethy Terézia: Az IKT a speciális pedagógiában - szabadon
választható EPICT modul 434
Szalayné Tahy Zsuzsa: Az EPICT táblázatkezelés tananyagának beépítése a tanítási órába 443
Koppándi János: Információs-kommunikációs metodikai és technológiai
háló 445
Bánné Mészáros Anikó: ,Így tanítom számítógéppel" - a Phare pályázat
hatása az iskolánkban 451
Dr. Bessenyei Zoltánné: A számítógép, mint esélyteremtő eszköz a kistérségi iskolákban 454
Kapuvári Béla: Az Információs Technológiák alkalmazása az általános
Iskolákban - ESZA pályázatírástól a multiplikációig 461
Sándor István: Az Európai Szociális Alapok - ESZA pályázat adta lehetőségek a putnoki iskolákban 465

Riportok a konferencia előadóival
Komiszár János riportja Dr. Aáry-Tamás Lajossal 478
Komiszár János riportja Dr. Csapó Benővel 483
Komiszár János riportja Könczöl Tamással 484
Komiszár János riportja Dr. Köpeczi Bócz Tamással 486
Komiszár János riportja Dr. Loránd Ferenccel 489
Komiszár János riportja Dr. Lőrincz Andrással 490
Komiszár János riportja Dr. Pála Károllyal 492
Komiszár János riportja Dr. Polonkai Máriával 494
Komiszár János riportja Pongrácz Lászlóval 497
Komiszár János riportja Pósfai Péterrel 499
Komiszár János riportja Szalay Sándorral 502
Komiszár János riportja Dr. Szenes Györggyel 505
Komiszár János riportja Dr. Vass Vilmossal 507

Az ALFÖLD TV műsorából
Soltész Judit - Molnár Csaba: Beszélgetés az Alföld TV műsorában 513

Kulturális program
Dr. Koháry György festőművész kiállítása 517
In Memoriam Kovács Istvánné 518
OMAI-HEFOP oktatási tárgyú pályázatainak összefoglalása 520
Suliszerviz Kft. - Hortobágy Club Hotel**** 549
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem