1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén

Írások az internet és a média világából

Előszó

Kedves Kollégák! Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

A digitalizáció világszerte átformálja a médiafogyasztási szokásokat, átrajzolja a médiatérképeket Az újabb és újabb platformokon meginduló... Tovább

Előszó

Kedves Kollégák! Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

A digitalizáció világszerte átformálja a médiafogyasztási szokásokat, átrajzolja a médiatérképeket Az újabb és újabb platformokon meginduló tartalomszolgáltatások (digitális földi, digitális kábel, digitális műholdas, ADSL, mobil 3G stb.) versenye egyre könnyebbé teszi az egyre bővülő körű és mennyiségű tartalomhoz való hozzáférést. Hovatovább akkor és ott nézhetünk és hallgathatunk az eddiginél lényegesen több televízió- és rádiócsatornát, tölthetünk le zenét, filmet, híradót vagy vásárolhatunk, ahol és amikor éppen szeretnénk. A médiafogyasztás demokratizálódása mellett demokratizálódik a másik oldal is: egyre többen férhetnek hozzá a „médiacsinálás" lehetőségéhez. Bárki készíthet műsort, filmet, tartalmat és hozzáférhetővé teheti az interneten. Az interneten, ahol egyébként már ma is megszámlálhatatlan mennyiségű net-TV adását nézhetjük, akár real-time, akár műsorszámonként letölthető módon. Vajon milyen szabályok vonatkoznak azokra a tartalomszolgáltatókra, amelyek csak a neten - vagy a neten is - „sugároznak"? Milyen további területvesztéssel jár majd az egyre nagyobb technológiai és tartalmi kínálat, a médiakonvergencia a hagyományos médiumok számára, és milyen átalakulást kényszerít ki belőlük az életben maradás érdekében? Ebben a konvergencia által áthatott világban van-e még jelentése azoknak a szavaknak, hogy „televízió", t „rádió", „közszolgálatiság"? És mi is valójában a közszolgálati: a csatorna vagy a műsor? Figyelembe kell-e venni a nézettséget, hallgatottságot? Meddig irányíthatja a szabad piac a tartalmat, és hol indokolt az állam szerepvállalása? Vissza

Tartalom

Csermely Ákos: Előszó 6
Kovács György: Köszöntő 8
A közszolgálatiság újrafogalmazása
Heltai Péter: A hírverseny terrorja 16
Kaposi Ildikó: Közszolgálat 2.0 20
Charles Fletcher: Közszolgáltatás a digitális korban 32
Tóta W. Árpád: A közszolgálat vége - a köz kiszolgálja magát, ha hagyják 41
Kassai Szilvia: A közszolgálati média finanszírozása az Európai Unióban
és Magyarországon - Mennyit és hogyan? - A közszolgálati csatornák állami
támogatásának és jogszerű felhasználásának kritériumai 50
Baló György: Kinek hiszünk, avagy a média hitelességi válsága 62
Kotroczó Róbert: A kiegyensúlyozottságról és a pártok megszólalási arányairól 69
Miklósi Gábor. Hatalmi vigaszág - A cenzúra ma 87
Vicsek Ferenc: Az ördögi körtánc - politika és média összefonódása,
de van lekérés 96
Sinka Zoltán: Mit eszik a hírfogyasztó - Televíziónézők hírfogyasztási szokásai,
különös tekintettel a földi sugárzású kereskedelmi televíziók közönségére 112
Hargitai Lilla: Hogyan befolyásolja a gazdasági szereplő a szerkesztőségi
tartalmakat az elektronikus médiumoknál - Merengés 145
Kert Attila: Versenyképesség a kátyús utakon: közszolgálati hír,
kereskedelmi hír (gondolatok a híradózás és a bulvár viszonyáról) 152
Radnai Péter: Patent műsorok Moszkvában 158
Mark Spesce: Forradalom a médiában! Isten veled központi médiahatalom! 165
Digitális forradalom - Műsorok, programok és üzleti modelleik
Kumin Ferenc: A hagyományos közszolgálati kommunikáció technikai
meghaladása 180
Bozóki András: A digitalizáció szerepe a kulturális értékek megőrzésében 190
Dusicza Ferenc: Egyházi élet a digitális univerzumban 195
Mikes E. Lajos: Ingyenebéd, ingyenbörtön, ingyenforradalom - az ingyenesen
fogyasztható tartalmak a digitális világban 201
Bence György és Pogonyi Szabolcs: Aki magának főz, és egyedül eszik - Mit
tehetünk a digitális szolipszizmus ellen? 209
Koltai Péter: Átalakulóban a tévészolgáltatói piac? 214
Kolosi Péter. A televíziózás jövője 224
László Géza: Mit ér egy digitális frekvencia? 232
Gulyás István: Tematikus csatornák a digitális forradalom küszöbén 237
Kárpáti Rudolf: A digitális földfelszíni sugárzás üzleti modelljei 248
Bodoky Tamás - Gerényi Gábor: A frekvencia halála? Műsorszórás vs. -fájlcsere 255
Szűcs László: Tematikus csatornák az éterben 265
A digitális rádiózás és blogok
Vicsek Ferenc: Tíz év helyben járás - Csipkerózsika-álomban a digitális rádiózás? 272
Tiszttartó Titusz: A rádiózás új útjai 279
Dobó Mátyás: A rádiós biogok - Ipod rádiók 287
Bujdosó Bori: Bloggerek Magyarországon 295
Bodoky Tamás: Hírportálok két tűz között. A nyomtatott sajtó megbízhatóbb,
a blog gyorsabb? 324
Számok, adatok, tények a digitális világról
Füzes Péter- Pintér Róbert-Székely Levente: Internetes áradat: a magyar
internet az árak tükrében 332
Kurucz Imre: Kik, mit és hogyan vásárolnak az interneten? Az NRC Piackutató
elemzése a hazai online vásárlásról 355
Kálmán András: A filmipar új üzleti modelljei a digitális felhasználás hajnalán 365
Hammer Ferenc: Az interaktív digitális tévé közönsége 378
Szabályozás a digitális forradalom idején
Markovich Réka: Az internet - és amit a jog eddig tenni tudott 386
Tálas Péter: Erre aztán Orwell sem mert gondolni - avagy miért
nem indokolt az intézményesített szabadságkorlátozás 397
Földes Adám: (Mellék)hatások és kockázatok - szűkülő magánszféra, lopakodó jogkorlátozás 411
Nahimi Péter: Mi mennyi? 431
Lengyel Márk: A médiatörvény módosításának lehetőségei és kritériumai 436
Bertrand Plnon: Bevezetés a virtuális reklámozásba 450
Szeszlér Vera-Végvári Imre: Tekintet alapú perszonalizáció? Hol és hová
tart a digitális interaktív kommunikáció Magyarországon és a világban 454
Életrajzok 471
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén
Állapot:
2.740 Ft
1.370 ,-Ft 50
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén

Szép és tiszta példány.

Állapot:
2.740 ,-Ft
41 pont kapható
Kosárba