Előszó
Tisztelt Olvasó!
Az VI. Minőségi Hét Konferencián elhangzott előadások túlnyomó részét feldolgoztuk és két kötetben közreadjuk a résztvevők és érdeklődők számára. Az első kötet a szerzők rövid szakmai életrajzát, a Plenáris Ülés és az 1. Szekció előadásait, a második kötet a 2., 3. és 4. Szekció előadásait, valamint a Konferencia Ajánlásait tartalmazza.
A szervezőbizottság célja - az iparilag fejlett országokhoz hasonlóan - olyan minőségügyi fórum létrehozása volt, ahol világosan körvonalazódnak a minőséggel kapcsolatos nemzetközi fejlődési tendenciák és ezek hazai hatása, továbbá a viták során szakmai és személyes kapcsolat alakulhasson ki a hazai és külföldi szakemberek között.
A Konferencia az alábbi fontosabb témaköröket ölelte fel:
A plenáris ülés a minőségügy átfogó fejlődési irányait foglalta össze, súlypontja a minőségügy várható fejlődése és az ezt szolgáló hazai törekvések és programok.
Az 1. szekció, az Informatika a minőség szolgálatában, beszámolt azokról a hazai tapasztalatokról, szoftverekről és irányokról, amelyek hazánkban kialakultak és hozzáférhetők.
A 2. súlyponti szekció a menedzsment stratégiáival és korszerű módszereivel foglalkozott, mint például a TQM, az önértékelés, a "benchmarking", a veszteségek megelőzése, az üzleti folyamatok menedzsmentjének gyakorlata. Mindezek az üzleti kiválóság eléréséhez kívánnak segítséget nyújtani.
Sok új gondolat hangzott el a szolgáltatások minőségbiztosítását tárgyaló 3 szekcióban, hiszen az egészségügyben, a pénzügyi tanácsadásban, a biztonságvédelemben, sőt az államigazgatásban is egyre szélesebb körben terjednek a minőségügyi rendszerek és a minőségmenedzsment elvei.
Minthogy a minőség-rendszerek létrehozása és tanúsítása Magyarországon is széles körben nyert polgárjogot, a 4. szekció tárgyalta a tanúsítás és versenyképesség összefüggéseit.
Reméljük, hogy kiadványunk hasznosan szolgálja további munkáját
Budapest, 1997. december
A SZERVEZŐ BIZOTTSÁG
Vissza