1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vezetőképzés a vállalaton belül

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 305 oldal
Sorozatcím: Tanulmányok a vállalati oktatásról
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gazdasági válság sújtotta fejlett ipari társadalmakban a hetvenes évek második felében, a nyolcvanas évek elején egyre határozottabb felismeréssé vált, hogy a túlélés, a fennmaradás érdekében... Tovább

Előszó

A gazdasági válság sújtotta fejlett ipari társadalmakban a hetvenes évek második felében, a nyolcvanas évek elején egyre határozottabb felismeréssé vált, hogy a túlélés, a fennmaradás érdekében fokozott figyelmet kell fordítani a vezetői tevékenységre, a vezetői munkában rejlő tartalékok intenzívebb kihasználására.
Egyetemi oktatók, vállalati vezetők, képző, továbbképző intézetek munkatársai, azaz a szakértők szerint a megújuláshoz elengedhetetlenül szükséges a jelen és a jövő követelményeivel összhangban újragondolni a vezetők képzését, továbbképzését. Napjainkban ugyanis bebizonyosodott, hogy a kor követelményeinek nem felel meg a kötelező, ciklusos jellegű tanfolyami rendszer, amely tulajdonképpen alig veszi figyelembe a konkrét vezetői - vállalati igényeket, szükségleteket.
A vezetők képzésének, továbbképzésének vizsgálatakor abból kell kiindulni, hogy mit is jelent ma vezetőnek lenni, milyen feladatokat kell a vezetőnek az adott szervezetben megoldani, melyek azok a tényezők, amelyek munkáját, magatartását, tevékenységének eredményességét alapvetően befolyásolják. Ennek ismerete nélkül ugyanis nem tudunk képet alkotni a vezetőkkel szemben támasztott követelményekről, a vállalati célokról, a vezetői alkalmasságról /vagy alkalmatlanságról/, felkészültségről, azaz a képzési, továbbképzési feladatok meghatározásához szükséges összetevőkről. A hatékony képzési, továbbképzési programok jellemzője a jól körvonalazott vezetői igények és vállalati célok, valamint az ezeknek megfelelő oktatási formák. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
I. Fejezet: A vezető és világa 9
1. A vállalati vezető munkája a közfelfogás szerint és a valóságban /USA/ 13
2. Pályaválasztás, munkával való elégedettség és a Peter-elv helytállóságának kérdése /USA/ 49
3. A vezetői hozzáértés értékelése a képzési szükségletek megállapításához /USA/ 61
4. A vezetői készség fejlesztése /USA/ 75
5. Mire van szükségük a vezetőtovábbképző tanfolyamok résztvevőinek? /USA/ 85
6. Tanítható és tanulható-e a vezetés /Svájc/ lo3
7. A változásokra való helyes reagálást tanulni kell! /Svájc/ 117
II. Fejezet: Irányzatok és elképzelések 127
1. Harvard vezetéstudományi koncepció /NSZK/ 129
2. Vezetőképzési forma és tartalom - amerikai módra /NSZK/ 145
3. Vezetőtovábbképzés a szervezetekben /USA/ 159
4. A vállalat szerepe a vezető dolgozók továbbképzésében /Lengyelország/ 171
5. A vezetők vállalati továbbképzése /NSZK/ 191
6. A vezetőképzés kudarcának okai és sikerének titkai /USA/ 205
III. Fejezet: Módszerek és tapasztalatok 223
1. A viselkedéselemzés: hasznos módszer a vezetői készségek fejlesztésére /USA/ 225
2. Új vezetőképzési módszer: a magatartás modellezés /USA/ 235
3. Vezetőképzés tervszervi munkakörváltással /USA/ 249
4. Eredményre orientált vezetőtovábbképzés /USA/ 265
5. A vezetők önképzésének fontossága /Anglia/ 283
6. Vállalati tervjátékok: átélés útján való tanulás /NSZK/ 293
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem