A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vezetés pedagógusszemmel

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-19-5071-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Előszó
„Ha most is azt csinálod, amit eddig, akkor megint oda jutsz, ahol vagy"
A hazai és nemzetközi iskolai szervezetkutatások egyetérteni látszanak abban, hogy e nagy történelmi hagyománnyal... Tovább

Előszó

Előszó
„Ha most is azt csinálod, amit eddig, akkor megint oda jutsz, ahol vagy"
A hazai és nemzetközi iskolai szervezetkutatások egyetérteni látszanak abban, hogy e nagy történelmi hagyománnyal bíró intézményi világ számára is elérkezett a filozófia és/vagy szemléletváltás korszaka. A változást - és ebben is egyetértés mutatkozik - az iskola szervezeti és kulturális szerepének újbóli felépítésével lehet csak eredményesen megalapozni.
Nem vitás, hogy a modern iskoláknak továbbra is meg kell őrizniük azt a kettős kötődésüket, melynek egyik ágense a kultúrában rögzített értékek tradicionális áthagyományozásában, másik ágense pedig az egyre dinamikusabban jelentkező intézményi-szervezeti kihívásokhoz való érzékenységben érhető tetten.
Nagyon is aktuális tehát azt a kérdést feltennünk, hogy miképpen követhetjük nyomon az iskolák szervezeti kultúrájának átalakulási folyamatát, és ami még ennél is fontosabb, milyen eszközrendszer áll ahhoz rendelkezésünkre, hogy a szervezeti folyamatokba tudatosan és hatékonyan avatkozhassunk be. Úgy is fogalmazhatnánk tehát, hogy
• ismerjük-e pontosan az iskolák belső szervezeti és életvilágát;
• kapcsolatba tudjuk-e hozni ezeket a dimenziókat a vezetés működési mechanizmusainak tipikus jegyeivel;
• fel tudjuk-e tárni, hogy milyen vezetési mechanizmusok támogatják, illetve akadályozzák egy adott iskola belső szen'ezeti és életvilágának megerősödését.
A válasz - az első pillanatban - nagyon egyszerűnek tűnik: vegyük elő a legkorszerűbb szervezet- és vezetéselméleti szakirodalmat, ismerjük meg a szervezeti folyamatokat, külső és belső változásokat magyarázó és értelmező modelleket, és illesszük hozzá a megfelelő vezetési technikát. Ám, ha jobban elmélyedünk a kérdéskörben, rá kell eszmélnünk, hogy az iskolai szervezetek olyan sajátosságokkal rendelkeznek, amelyek a szervezetelméleti fogalmak egyszerű adaptálása helyett kreatív megközelítést, az iskola külső és belső világának interdiszciplináris megközelítését igénylik. Ezt célozza meg e kötet szerzője is, aki igazgatóként és
- 3 - Vissza

Tartalom

Leküzdendő nehézségek 174
A vezetési stílus és az újítás összefüggése 176
3. Szervezeti kultúra, szervezetfejlesztés 177
Együttműködés a szervezetben 178
Munkamegosztás a vezetőségben 180
Pedagógusetika 181
Szervezetfejlesztés 182
4. Hatékonyan vezetni 183
A vezetői hatékonyság mutatói 184
A hatékonyságot gátló tényezők 191
5. Kerülendő hibák a vezetésben 193
6. A jó vezető 195
Irodalomjegyzék 200
4

Hoffmann Rózsa

Hoffmann Rózsa műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hoffmann Rózsa könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vezetés pedagógusszemmel Vezetés pedagógusszemmel
Állapot:
3.580,-Ft
18 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!