Előszó
Tisztelt Olvasó!
Ön az OKKER Kft. konferenciáit ismertető sorozat újabb kötetével ismerkedik. A felnőttoktatás helyzete, majd a Vezetésfejlesztés és vezetőképzés a közoktatásban után a harmadikkal: a Vezetés és tartalmi fejlesztés a közoktatásban cíművel.
Az előkészítő munkacsoport tagjai segítségével az egész országban igyekeztünk feltérképezni és felkérni a konferencián közreműködő kollégákat Azokat kerestük, akikre büszke környezetük, akik mindnyájunknak hasznos tanácsokat tudnak adni. Köszönetet mondunk az előadások, korreferátumok, beszámolók megtartóinak, a szekciók vezetőinek és raportőreinek.
Sajnos voltak, akik nem jöttek el, és olyanok is, akik nem bocsátották rendelkezésünkre előadásaik anyagát. Ezért nem tudtunk minden szekcióból mindenkit bemutatni, kiadványunkban megörökíteni és az olvasóknak még több segítséget nyújtani.
A napjainkban oly fontos témákat, főként a NAT használatbavételét, a közoktatás tartalmi fejlesztéséből adódó feladatokat, az intézmények pedagógiai programját és helyi tantervét, az iskolák vezetőit és fenntartóit érő kihívásokat, a változó vezetőképzést és vezetői kompetenciákat, a szakértők és a szaktanácsadók feladatkörét igyekeztünk feltárni, megvitatni.
A hét szekcióban tovább folytatták a közös gondolkodást kollégáink. A résztvevők többsége saját környezetéből, iskolájából hozta a példákat, de volt, akit nagyobb közössége bízott meg a referátummal. Reméljük, hogy tanulságosak lesznek. A szekcióülések beszámolói átfogó képet adnak a speciális területekről. Ki-ki megkeresheti benne az őt érdeklőket.
Az összegzések és reflexiók fejezetből a négy pedagógiai vezető reagálását, véleményét ismerhetjük meg, vonhatjuk le a következtetéseket. Köszönjük szíves érdeklődését, és bízunk benne, hogy az olvasottakat hasznosítani fogja munkájában.
Vissza