1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vezetés és munkaszervezés a vendéglátásban

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi Továbbképző és Módszertani Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 121 oldal
Sorozatcím: Üzletvezető továbbképző tanfolyam
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Minden nagyobb méretű közös munkánál nélkülözhetetlen az irányítás, mely biztosítja az egyének munkaveszésének összhangját, a szervezet mozgásából adódó tevékenységek... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Minden nagyobb méretű közös munkánál nélkülözhetetlen az irányítás, mely biztosítja az egyének munkaveszésének összhangját, a szervezet mozgásából adódó tevékenységek vezérlését.
Vezetésen azt a tevékenységet értjük, amely egy emberekből álló csoporton, vagy emberekből és tárgyi objektumokból /pl. ember-gép rendszerek/ álló egységen belül meghatározza a célokat, magatartást és cselekvést.
A vezetésnek nem egyetlen kizárólagos feltétele, hogy a vezetőnek hatalmában áll akaratát a vezetettekre rákényszeríteni /főnök/, hanem szabadon kell választania a rendelkezésére álló lehetőségek között. Vagyis a vezető nemcsak mások - a felsőbb vezetés - akaratát, döntéseit közvetíti, hanem maga is döntéseket hoz és biztosítja ezek végrehajtását. Ezáltal a vezetés társadalmi funkció, és a vele foglalkozó vezetéstudomány, társadalomtudománynak minősül.
A vezetési munkafolyamat" meghatározására és elemeinek felosztására vonatkozólag a szakirodalomban és a különféle irányzatokhoz tartozó ún. "iskolákban" számos definíció található attól függően, hogy az illető szerző, a komplex vezetési munkának mely sajátosságait kívánta hangsúlyozni." Vissza

Tartalom

I. KORSZERŰ VEZETÉSI MUNKA A VENDÉGLÁTÓIPARBAN
1. A vezetés fogalma 7
Magasabb szintű vezetők 10
Középszintű vezetők 11
Hálózati vezetők 11
2. A vállalat és üzletvezetés korszerűsítésének szükségszerűsége 12
3. Vezetési folyamat az üzletben 14
Az üzletek működésével kapcsolatos vezetési feladatok 14
Az üzleti munkafolyamatok irányítása 15
4. Az üzletvezető vezetési feladatai 15
Információk gyűjtése 15
Döntés 16
Végrehajtás megszervezése 19
Ellenőrzés 21
5. Az információáramlás szervezése 23
Üzleti információk 24
Vállalati információk 25
Adat és információfeldolgozás 26
6. Az üzlethálózat irányításának rendszere a vállalat központjában 29
7. A hatáskörök decentralizálása a vezetési munkában 31
Munkamegosztás a vezetésben 51
Demokratikus centralizmus a vezetésben 32
Az üzemi demokrácia fórumai 34
Az üzletvezető feladatai személyi és tárgyi vonatkozásban 35
8. A vezetők kiválasztásának szempontjai 37
A vezető személyével szemben támasztott hármas követelmény 38
A vezetői tevékenység egyéb követelményei 40
9. A vezető személye, vezetési stílusa 44
Főbb vezetési stílusok 44
Munkahelyi légkör 45
Az üzleti önállóság szerepe a vezetési munkában 47
Munkaverseny és brigádmozgalom 48
10. Kereskedelmi etika és morál jelentősége és szerepe a vezetési munkában 51

II. MUNKA- ÉS ÜZEMSZERVEZÉS A VENDÉGLÁTÓIPARBAN
1. A szervezésfejlesztés időszerű kérdései 56
Rendszerelméleti alapok 57
Rendszerszemléletű szervezés 58
2. A munkaszervezés jelentősége, időszerűsége a vendéglátásban 59
3. A vállalati szervezet követelményei 62
4. A szervezett működtetés jelentősége 63
Vállalati szabályozások 63
Üzemi, üzleti munkarend 67
5. A munka- és üzemszervezés kapcsolata az üzleti hatékonysággal 69
A szervezés személyi es technikai vonatkozásai 69
Gazdaságossági összefüggések 72
5. A munka- és üzletszervezés szakmai feladatai, sajátosságai 74
a/ Kereskedelmi vendéglátás 74
Termelés 74
Értékesítés 76
Szolgáltatás 78
b/ Munkahelyi vendéglátás 79
Termelés 79
Értékesítés 81
Diák- és gyermekétkeztetés 82
7. A munkafolyamatok szervezése, racionalizálása 84
8. Operatív központi munkafolyamatok szervezése 86
Áruforgalom szervezése 86
Hálózatfejlesztés szervezése 87
Szállítás és egyéb tevékenységek szervezése 94
9. Üzleti munkafolyamatok szervezése 96
a/ Kereskedelmi vendéglátás 96
Termelőüzemek munkafolyamatának szervezése 97
Melegkonyhás üzletek munkafolyamatának szervezése 99
Egyéb értékesítő üzletek munkafolyamatának szervezése 104
b/ Munkahelyi vendéglátás 105
Termelési tevékenység szervezése 105
Értékesítési tevékenység szervezése 107
Speciális szervezési feladatok 109
Az üzletvezetők szervezési feladatai üzletnyitástól zárásig 110
10. Szervezési feladatok új üzletek létesítése, , vagy átszervezések esetén 114
Berendezések, felszerelések ésszerű kiválasztása, elhelyezése 114
Munkafolyamatok szervezése 117

Dr. Thammer Emil

Dr. Thammer Emil műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Thammer Emil könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem