Előszó
Az Isten végtelen bölcseségét bizonyítja, hogy tulajdonságunkká tette a szebbre, a jobbra, a nemesebbre való törekvést. Ez a törekvés megmutatkozik a nevelés módjának és eszközeinek a...
Tovább
Előszó
Az Isten végtelen bölcseségét bizonyítja, hogy tulajdonságunkká tette a szebbre, a jobbra, a nemesebbre való törekvést. Ez a törekvés megmutatkozik a nevelés módjának és eszközeinek a megválasztásában is. Minden nevelő igyekszik az ember átöröklött testi és lelki képességeit tökéletesíteni, hogy a nemzet boldogabb jövőjét elősegítse.
Hazánkban már nemcsak a pedagógus, hanem az egész művelt társadalom értékeli és ismeri az iskolai testnevelés fontosságát, tudja a nevelő testgyakorlás célkitűzéseit és mint szülő követeli is, hogy a testgyakorlással, a játékokkal és az iskolai sportokkal testben és lélekben edzetté, munkabíróvá, az élet küzdelmeire felkészültté tegyük ifjúságunkat.
A nm. vallás- és közoktatásügyi minisztérium a tantervben gondosan előírta az iskolák nevelő testgyakorlati anyagát, de ez az anyag - teljes egészében - csak azokban az iskolákban végezhető el, amelyeknek tornaterem is áll rendelkezésére.
Sajnos azonban, hogy tornateremmel igen sok népiskolánk, sőt polgári iskolánk sem rendelkezik. Ezekben az iskolákban csak az osztályteremben végezhető a testgyakorlás tanítása az iskolai év legnagyobb részében. Hasznosnak és szükségesnek véltük azért, hogy megírjuk, illetőleg összeállítsuk ezt a könyvecskét. Kartársainknak akarunk segítségére lenni ezzel abban, hogy a tantervben előírt nevelő testgyakorlás anyagát ne csak megtaníthassák, hanem, hogy azt a célkitűzésnek, a tanulók nemének, korának és képességeinek megfelelően rendszeresen alkalmazhassák, hogy fokozatos, hónapról-hónapra és osztályról-osztályra való haladással végezhessék el ott is, ahol nincs tornaterem. Ott is, ahol a felszerelés hiányában minden tornaszert az osztályterem padjai, talaja és a tanulótársak pótolnak.
Vissza