A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Vannak szerencsés „tanulóvezetők", akik részt vehetnek a New Yorkban félévente megrendezett CEO Academy műhelymunkával kombinált előadássorozatain. ahol a legismertebb vállalatok sikeres vezérigazgatói beszélnek a tapasztalataikról. De nem sikertörténetek ezek, hanem élő esettanulmányok, a főszerepl61( őszinte előadásában. Dilemmákról, nehéz helyzetekről, nagy és izgalmas feladatokról beszélnek, és elmondják saját megoldásaikat. Hogyan menedzselték a profilváltást? Hogyan küzdöttek meg elődjük élő árnyékával? Mit tettek, amikor rossz hírbe keveredett a cég? Mivel tudták nehéz időkben ösztönözni a munkatársaikat? Hogyan kezelték a versenytársakat? Hogyan vezényelték végig a felvásárlást vagy a fúziót? Hogyan korrigálták a tévedéseiket? Hogyan alakították a kapcsolatukat a sajtóval, a közvéleménnyel, a befektetőkkel, az igazgatótanáccsal? Nem utolsó sorban: hogyan viselik a mindezzel együtt járó feszültséget, bizonytalanságok közepette, állandóan változó helyzetekben?
Tartalom
ELŐSZÓ 9
Larry Bossidy, a Honeywell és az Allied Signal nyugalmazott elnöke és vezérigazgatója
BEVEZETÉS
A vezérigazgató dilemmája: ingatag környezetben, bizonytalanul 15
1. RÉSZ 29
Vezetés és irányításba változások idején
1. FEJEZET
A piaci realitások kezelése, avagy-. Mit tegyen egy vezető, amikor eltűnik a piac? 33
C. Michael Armstrong, a Comcast Corporation elnöke, az AT&T és a Hughes
Electronics volt elnöke és vezérigazgatója
2. FEJEZET
stratégiai váltások egy profilváltó vállalatnál 51
John Dasburg, a DHL Airways elnöke és vezérigazgatója, a Burger King és a Northwest Airlines volt elnöke és vezérigazgatója
3. FEJEZET
A stratégia tisztázása cégegyesítés, felvásárlás és eladás útján 63
William S. Stavropoulos. a Dow Chemical elnöke és vezérigazgatója
4. FEJEZET
A vállalat értékelése egy kívülről érkező szemével 75
Raymond V. Gilmartin. a Merck & Co. elnöke és vezérigazgatója
5. FEJEZET
Kiemelkedés a Tyco örvényéből, avagy: egy új vezérigazgató a második
száz napjára készül 89
Dennis C. Carey, a Spencer Stuart alelnöke
2. RÉSZ 101
Vállalatirányítás: az igazgatótanács és a vezérigazgató
6. FEJEZET
Az igazgatótanács mint főnök, avagy: a vezérigazgató és az igazgatótanács viszonya 105
John G. Smale, a General Motors volt elnöke, a Procter & Gamble nyugalmazott
elnöke és vezérigazgatója
7. FEJEZET
A vezérigazgató és az igazgatótanács munkakapcsolata 119
Kevin Sharer, az Amgen elnöke és vezérigazgatója
8. FEJEZET
Az igazgatótanács mint tanácsadó testület 131
Stephen P. Kaufman, az Arrow Electronics nyugalmazott elnöke és vezérigazgatója
9. FEJEZET
A cégvezetés kontrollja 147
Nell Minow, a The Corporate Library szerkesztője
10. FEJEZET
A vállalatirányítási folyamat reformja 159
Ira Millstein, a Gotshal & Manges senior partnere
11. FEJEZET
Az igazgatótanács szerepe a vezérigazgató szemével nézve 169
Harvey Golub, az American Express elnök-vezérigazgatója
3. RÉSZ 177
Kiemelkedő működés és stratégiai következetesség
12. FEJEZET
Annikor egy cégnek fel kell nőnie 181
Robert L Nardelli. a Home Depot ügyvezető elnök- vezérigazgatója,
az igazgatótanács elnöke
13. FEJEZET
A túlvezérelt cég karcsúsítása 195
Jack Krol, az E. I. duPont de Nemours nyugalmazott elnök-vezérigazgatója
14. FEJEZET
Hogyan méri a sikert a vezérigazgató? 207
Josh Weston, az Automatic Data Processing volt elnöke és vezérigazgatója
15. FEJEZET
Vezetői komnnunikáció 217
Lawrence A. Weinbach, a Unisys elnöke és vezérigazgatója
16. FEJEZET
Tanulni a hibákból: amikor a végrehajtás felülírja a stratégiát 227
Dávid Fuente, az Office Depot volt elnök-vezérigazgatója
4. RÉSZ 239
A vezérigazgató és a külvilág
17. FEJEZET
Ahogy a Wall Street látja 243
Róbert J. Hurst, a Goldman Sachs Csoport elnökhelyettese
18. FEJEZET
A befektetői bizalom építése 255
Mark W. Begor, a GE Consumer Finance-Americas elnök-vezérigazgatója,
a General Electric volt befektetői kommunikációs vezetője
19. FEJEZET
Az üzenet alakítása 267
Christoph J. Walther. a Communications & Network Consulting AG alapítója
és vezérigazgatója, a DaimlerChrysler volt elnökhelyettese és globális
kommunikációs vezetője
20. FEJEZET
A korrekt sajtóvisszhang kiérdemlése 277
Matthew Bishop, a The Economist üzleti rovatának a szerkesztője
21. FEJEZET
Két jó közül választani: az üzleti etika dilemmáinak kezelése 287
Joseph L. Badaracco jr., a Harvard Business School üzleti etika tanszékének
John Shad professzora
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.