1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vevő- és reklámlélektan

Kézirat/Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 337 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J10-1601. A könyv 233 példányban jelent meg. 3 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pszichológiai ismeretek feldolgozási és alkalmazási tere napjainkban szinte beláthatatlan. Ma a pszichológus ott dolgozik, a termelésben, az áruk forgalmazásában, az iskolákban, a klinikákon, az... Tovább

Előszó

A pszichológiai ismeretek feldolgozási és alkalmazási tere napjainkban szinte beláthatatlan. Ma a pszichológus ott dolgozik, a termelésben, az áruk forgalmazásában, az iskolákban, a klinikákon, az űrrepülőtéren és a katonai laboratóriumokban stb.
A tudományos technikai forradalom különös jelentőséget adott a pszichológiai kutatásoknak. Minél bonyolultabbá válnak a gépek és az információs rendszerek, annál inkább figyelembe kell venni a bennük részt vevő ember pszichológiai lehetőségeit. A gazdasági élet fejlődése szempontjából, így az áruforgalmi tevékenység területén is - jelentősek az irányítás és végrehajtás problémái - és ezek sikeres megoldásához kíván a pszichológia segítségünkre lenni.
Az emberi élet folyamán rendszeresen dönteni kell a szükségleteink kielégítésére szolgáló javak tekintetében. Így sok tényező hatással van döntéseink kialakítására. Ahhoz, hogy a termelés és a kereskedelem jól lássa el feladatát meg kell ismernünk azokat a tényezőket, amelyek a fogyasztást, illetve a keresletet meghatározzák.
A keresletet meghatározó tényezőket elsősorban az emberek szükségletének tanulmányozásári keresztül ismerhetjük meg. A társadalmi fejlődésünk bizonyos szakaszán egyre nagyobb szerepet kapnak azok a marketing elemek, amelyek az emberi szükségletek jobb kielégítését hivatottak szolgálni; - így a keresletkutatás, a motivációkutatás, reklám stb. valamint a kereskedelem lélektan különböző területeinek rendszeres vizsgálata. Napjainkban a kereskedelmi szakképzés minden területén (alap, közép és felsőfokon) rendszeresen oktatják, a vevők, - eladók, - az eladás és a reklám lélektanát, E jegyzet is e vonatkozásban igyekszik a követelményeknek eleget lenni és az előző jegyzet anyagai (A vevő és reklámlélektant) kibővítettük az eladók és az eladás-pszichológiájával, mely feltétlenül szükséges az áruforgalom területén dolgozó közgazdászaink számára.
A kereskedelmi lélektan, illetve a pszichológia jelentőségét, népgazdaságunkban betöltött, illetve a közeljövőben betöltendő szerepét mindenki egyértelműen elismeri, az áruforgalom sikeres bonyolítása szempontjából pedig nélkülözhetetlennek tartjuk. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
I. Fejezet A PSZICHOLÓGIA TÁRGYA ÉS FELADATA 9
1.1 A pszichológia fejlődése a XX. század kezdetétől napjainkig 12
1.2 A reklámlélektan fogalma, felosztása és tárgya 25
1.21 A reklámlélektan kapcsolata más tudományágakkal 27
1.22 A reklámlélektan kezdete és fejlődése 28
1.23 A reklámlélektan Magyarországon a két világháború között 34
1.24 A klasszikus koncepció bírálata 40
II. Fejezet PSZICHOLÓGIAI ALAPFOGALMAK 43
2.1 A percepciótól a cselekvésig 44
2.2 A cselekvéstől a gondolkodásig 51
2.3 A jellem 55
III. Fejezet AZ ADÁS-VÉTEL FOLYAMATÁNAK LÉLEKTANI VIZSGÁLATA 57
3.1 A kereskedelem-lélektan tárgya és ágai 57
3.11 A kereskedelem lélektan vizsgálatai módszerei 58
3.2 Vevőlélektan 59
3.21 A vásárlás indítékainak vizsgálata 61
3.22 A motívum kutatás gyakorlata 64
3.221 Szótársítások és mondatkiegészitések 71
3.222 Képes tárgy-ábrázolási tesztek 74
3.223 Személyek, mint ingerforrások 75
3.224 Az ellenállások csökkenésének folyamata 81
3.23 Új módszerek alkalmazásának lehetőségei a hazai gyakorlatban 86
3.24 Fogyasztói bizalom mérése a hazai gyakorlatban 96
3.241 A kereskedelmi akciók hatása a fogyasztóra 99
3.25 Vevőismeret - vevőtípusok 101
3.251 A Személyiség 101
3.252 Vevőtípusok 106
3.253 Lélektani típusok 107
3.254 A vásárló 109
3.255 Statikus nézetek 121
3.256 A fogyasztói magatartás állandósága és változtathatósága 122
3.2561 A csatornaelmélet 124
3.2562 A kapuőr pszichológia 125
3.2563 Szükséglet és motiváció 130
IV. Fejezet AZ ELADÓK LÉLEKTANA 134
4.1 A kereskedelmi tevékenység társadalmi megítélése napjainkban 134
4.11 Az eladók feladatai 136
4.12 Vevők - eladók kapcsolatának hatása az értékesítési folyamatra 139
4.121 A kereskedelmi szakemberekkel szembeni igény 142
4.13 Az eladói érvelés lélektani módszerei 153
4.131 A vevő ellenérveinek (ellenvetéseinek) fogadása 155
4.132 Az ellenvetések legyőzésének pszichológiai kérdései 156
4.133 A vásárlási döntés és annak akadályai 164
V. Fejezet AZ ELADÁS LÉLEKTANA 169
5.1 Az eladás folyamatának lélektani vizsgálata, gyakorlati példák alapján 171
5.11 A sikertelen eladási tevékenység szubjektív okai. Hibafeltárás 4x4-es módszerrel 175
5.12 A 4x4-es módszer hazai alkalmazása 177
5.13 Technikai tényezők vizsgálata 182
5.14 Az eladó személyiségére vonatkozó alapfaktorok vizsgálata 185
5.15 Emberi kapcsolatok kiemelt fontossága a vendéglátásban 187
5.16 Munkahelyi közérzet és tevékenység kapcsolata 192
VI. Fejezet REKLÁMLÉLEKTAN A GYAKORLATBAN 194
6.1 A reklámhatás 194
6.2 A reklámhatás lélektani tulajdonságai 196
6.3 A reklámhatás vizsgálata 197
6.31 Reklámlélektani gondolkodási modellek 199
6.4 A reklám mondanivalójának megfogalmazása a gyakorlat tükrében 207
6.5 A hatáskeltés eszközei 211
6.51 A tudatos és a nem tudatosuló hatás keltés 211
6.6 Normatív és vállalat-centrikus reklámok 212
6.61 A racionális hatásrendszer 213
6.7 Az imago fogalma és szerepe 238
6.8 Cég és terméknevek lélektana 244
6.9 Vállalat és termékjelek korszerűsítése 248
6.91 A képek nyelvezete 252
VII. Fejezet REKLÁMESZKÖZÖK PSZICHOLÓGIÁJA
7.1 Vizuális reklámeszközök 255
7.11 A kirakat 255
7.12 A sajtóreklám 257
7.13 Plakát 271
7.14 Árjegyzék, katalógus 272
7.2 Reklámfilm (mozi, tv) 273
7.21 A reklámfilm iránti igény napjainkban 273
7.22 Különbség a TV és mozi hirdetés között 278
7.23 A mozifilmek 278
7.24 TV és mozifilmek reklámcélok szerinti vizsgálata 280
7.25 A reklámfilm célja 283
7.26 A reklámfilm hatását gyengítő tényezők 287
7.261 A TV és mozifilm "üzenetének" a befogadóhoz eljuttatásának problémái 290
7.27 A reklámfilmek lélektani sajátosságai 293
7.3 A csomagolás lélektana 296
7.31 A jó csomagolás elad 296
7.32 A csomagolás lélektana 296
VIII. Fejezet AUDITÍV REKLÁMESZKÖZÖK 300
8.1 A rádióhirdetés pszichológiája 300
8.2 A rádióreklám néhány lélektani vonatkozású problémája 301
8.3 Az emberi hang szerepe 301
8.4 A slogan helye a rádióreklámban 302
8.5 Hazánkban alkalmazott rádióreklám műsorok 303
8.6 A rádióreklám és fogyasztó kapcsolata 305
IX. Fejezet A SZÍNEK LÉLEKTANA 306
9.1 A színek keverése 308
9.2 A színek reklámhatása 309
9.3 Színemlékezés 310
9.4 A színek felosztása 310
9.5 A színek szerepe a reklámfilmben 316
9.6 A színek szerepe a kirakatban 318
9.61 A szín érzelmeket közöl 319
9.62 A színek mesterséges fényben 320
FÜGGELÉK
Szövegírás - Szövegszerkesztés 322
10.1 A reklámszövegről általában 322
10.2 A szép magyar stílus 324
10.3 A szövegírás alapjai 325
10.4 A kulcsmondat (slogan) 325
10.5 Cím és bevezető sor 326
10.6 Szöveg és humor 332
FELHASZNÁLT IRODALOM 334

Dr. Skodnik László

Dr. Skodnik László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Skodnik László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem