1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Veterán 2009/12.

Opel Ascona B/Autó és motor - XIII. évfolyam 12. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Oldtimer Média Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím: Veterán
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva. Megjelenik minden hónap első napján. További kapcsolódó személyek a magazinban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Négy, három, kettő, egy, rajt! Huszonöt jobb kettő szűk, tizenöt bal kettő szorosan. Tizenöt jobb egy és jobb egy, abból bal kettő szűk tempó. Jobb három ultraszűk a hídra, huszonötben... Tovább

Előszó

Részlet:
Négy, három, kettő, egy, rajt! Huszonöt jobb kettő szűk, tizenöt bal kettő szorosan. Tizenöt jobb egy és jobb egy, abból bal kettő szűk tempó. Jobb három ultraszűk a hídra, huszonötben fék, szigorú. Bal négy korlát, kétszer törik - halljuk Gáll Csaba navigátorának, Laboncz Lászlónak utasításait, miközben Csabával a szeptemberi Elba Rallyn rögzített belső kamerás felvételt nézzük. A sofőr természetesen kommentálja a történéseket: "A tempó megválasztása a legnehezebb. Én akkor érzem, hogy jól megyünk, ha lebeg az autó a fenekem alatt. Az ideális ívet megtalálni sem egyszerű. Minden kanyart kívülről kezdek, s belülre húzok benne. Gázadás mellett kanyarokban bal lábbal fékezni is szoktam, ezzel stabilizálni tudom a kocsit. S bár én kormányzom, a navigátor vezeti az autót - ha kiesik a ritmusból, elveszik minden, összedől az érzékeny rendszer."
A képernyőn közben többször is a klasszikus hátsó kerekes raliautókra jellemző becsóválós kanyarodási technikát látjuk, amely szerint a pilóta a kanyar előtt annak külső íve felé fordítja a kocsi orrát, majd bródszájdolva, kilinccsel előre fordul be, gyakran egyesben. Az Asconához többféle váltó van, melyek közül a hosszú egyesű vált be - egyesben 87 km/h-nál forog 7000-et a motor -, ezzel lehet tempósan abszolválni a szűk fordítókat. Közben megtudom azt is, hogy a pályát általában háromszor járják be, a kanyarokat egytől hatig számozzák, de például ötféle jobb hármas ívet is megkülönböztetnek. Vissza

Tartalom

2 Opel Ascona B 2.0 Gr 2
16 Oldtimer Szuperkupa
18 III. Oldtimer Show
22 GAZ 13 Csajka
28 Csepel SR 26
31 Canadian Graffiti
32 Peugeot 504 Coupé V6
40 Wanderer 2,5 PS
46 Henderson a föld alól
48 Album
50 BMW R75/6
66 Mesélnek a régiek - Ifjabb Reisz János
70 Szerkesztőségi flotta - Zsiguli, Polski FIAT, Wartburg
72 Kenny Roberts és a dirt track-verseny
76 Porsche-múzeum, Gmünd
Állandó rovatok
10 Hírek
20 Pf. 66
38 Velünk pusztuló történelem
56 Keres-Kínál
79 Programok
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem