1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika (dedikált példány)

Áttekintő alap a felsőoktatás és a pedagógus - továbbképzés számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Gyula
Kiadó: APC Stúdió
Kiadás helye: Gyula
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 281 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9135-30-x
Megjegyzés: Veszprémi László szerző által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1929. január 17-én születtem Magyardombegyházán, Csanád megyében. A Székelyföldről származó falusi tanítóm, Szakács Boldizsár különbözeti vizsga után a battonyai polgáriba, majd a székelykeresztúri tanítóképzőbe irányított, ahol a hátrányos helyzetet leküzdve, osztályelső lettem. Egy év múlva a háború miatt Kiskunfélegyházára kerültem. Ott országosan is kiemelkedő tanárok határozták meg a pedagógia és pszichológia iránti érdeklődésemet: Nagy Sándor és Kelemen László.
A Szegedi Pedagógiai Főiskolán, majd a József Attila Tudományegyetemen szereztem tanári diplomát. Gyakorlati munkám nagy részét vezető beosztásban: szakfelügyelőként és gyakorlóiskolai igazgatóként töltöttem. Emellett a Juhász Gyula Tanárképző főiskolán napjainkig pedagógiai tárgyakat oktatok.
Tudományos munkáim: 1964-ben bölcsészettudományi doktorátust szereztem, majd 1977-ben elnyertem a neveléstudományok kandidátusa fokozatát.
Ötven tanulmányom jelent meg országos és helyi lapokban, három önálló könyvet írtam és... Tovább

Fülszöveg

1929. január 17-én születtem Magyardombegyházán, Csanád megyében. A Székelyföldről származó falusi tanítóm, Szakács Boldizsár különbözeti vizsga után a battonyai polgáriba, majd a székelykeresztúri tanítóképzőbe irányított, ahol a hátrányos helyzetet leküzdve, osztályelső lettem. Egy év múlva a háború miatt Kiskunfélegyházára kerültem. Ott országosan is kiemelkedő tanárok határozták meg a pedagógia és pszichológia iránti érdeklődésemet: Nagy Sándor és Kelemen László.
A Szegedi Pedagógiai Főiskolán, majd a József Attila Tudományegyetemen szereztem tanári diplomát. Gyakorlati munkám nagy részét vezető beosztásban: szakfelügyelőként és gyakorlóiskolai igazgatóként töltöttem. Emellett a Juhász Gyula Tanárképző főiskolán napjainkig pedagógiai tárgyakat oktatok.
Tudományos munkáim: 1964-ben bölcsészettudományi doktorátust szereztem, majd 1977-ben elnyertem a neveléstudományok kandidátusa fokozatát.
Ötven tanulmányom jelent meg országos és helyi lapokban, három önálló könyvet írtam és négyet szerkesztettem. Hét évig tagja voltam az MTA Tudományos Minősítő Bizottságának. Munkám fő területe mindig az oktatáselmélet, a didaktika volt. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezető gondolatok7
A didaktika kialakulás, fejlődése9
Comenius jelentősége9
Herbart oktatáselméleti rendszere10
A reformpedagógia, új pedagógiai áramlatok11
Napjaink didaktikai törekvései16
Feladatok23
A tanulás fogalma, értelmezése24
Tanulási típusok27
A tanulás hatékonyságát befolyásoló tényezők, felfogások, modellek29
A tanulási módszerek, elvek29
A tanulás pszichológiai-nevelési téynezői32
A tanulási-tanítási modellek, elvek38
Feladatok43
Az oktatás tartalma44
A tudás különböző szintű elemei44
A tudomány fejlődésének üteme45
Az oktatás, a tanítás-tanulás célrendszere47
A nevelésfilozófiai nézetek és az oktatási célok50
Az iskolai tudás fogalma és rétegződése51
A jártasság fogalmának kétféle értelmezése53
Az oktatás taxonómiai szemlélete57
A tanterv fogalma, kialakulása59
Tanterv típusok63
A tantervek változatai, a tantervi műfaj kezdete65
Tantervi szabályozás Európában67
A magyar neveléstörténet néhány kimagasló személyisége tantervfejlesztés terén71
Napjaink korszerűsítési törekvései, a tantervelméletek75
A NAT tantervelméleti kérdései76
A NAT műveltségi területei77
A helyi tanterv78
A NAT és a kerettantervek81
Az Országos Értékelési és Vizsgaközpont86
Feladatok88
Az oktatási folyamat89
Az oktatási folyamat fogalma a didaktikai feladatok szempontjából89
Az oktatási folyamat pszichológiai, ismeretelméleti megközelítése97
Az oktatási folyamat kibernetikai, rendszerszemléletű megközelítése103
Az oktatási folyamat tervezése miatt108
Feladatok115
A hogyan kérdése a pedagógiában116
A módszer értelmezése, megválasztásának szempontjai, felosztása, felhasználásának a lehetőségei116
A szervezeti- és munkaformák134
A tanítási-tanulási stratégiák, tanuláselméletek148
A taneszköz fogalma, felosztása, funkciói150
Feladatok160
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás161
Az ellenőrzés-értékelés-osztályozás mérés fogalma, funkciói163
Problématörténeti visszatekintés166
Az értékelés fogalmának, funkcióinak rendszerszemléletű megközelítése170
Az értékelés módszerei186
Feladatok198
A differenciális oktatás199
A kiemelkedő képességű - tehetséges - tanulók oktatása199
Tanulmányi szempontból hátrányos helyzetűek214
Feladatok219
Az oktatási-pedagógiai munka ellenőrzése, irányítása az iskolában220
Az igazgató ellenőrző tevékenységének módjai229
Az ellenőrzés, tapasztalatcsere lehetőségei az iskolában231
A tanítási óra tervezésének, ellenőrzésének, elemzésének kérdései232
Feladatok236
A gyakorlóiskolai szakvezető tanár feladatai a hallgatók intenzív képzésében237
Színvonalas felkészítés a hallgatók tanítási óráinak megtartására239
Példaértékű vezetőtanári bemutatás241
Mikrotanítási gyakorlatok243
Elméletileg indokolt, igényes óraelemzés246
A vezetőtanár személyiségével szemben támasztott kívánalmak249
Mikrotanítás a gyakorlóiskolában252
Feladatok, megfigyelési szempontok, óravázlati minták a hallgatók intenzív gyakorlati képzéséhez262
Mellékletek, segédanyag a hallgatói feladatokhoz265
Óratípusok265
Tervezet- és óravázlat minta267
Felhasznált irodalom275

Veszprémi László

Veszprémi László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Veszprémi László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem