Célom a vad, abszolút imitáció, pazarló precízió. Catalogus Rerum | |
Örök játék: megismerni a világot? - megőrizni a világot? | |
Harsogva csicsergő, láthatatlan madarak fekete torkának "látomása" | |
Kétféle hőség: a természet nyári forrósága és a beteg ember láza - harcoljatok! | |
Himnikus élet - analitikus élet. Láz. Nyár. Pindaros. Proust | |
Banalitás és rím perverz házassága | |
Lehetőségek lázas fikciója és az imitáció: legtestvérebb testvérek | |
A rajz hűsít | |
Két női mozdulat | |
Erosz. Állati és virági része | |
Kis erkölcstan tipologia növényarcképekből | |
Forma: növények adta fogalom | |
Bronzvörös hajú nő hever a hegyoldalon. Idegen? ismerős? anya? szerető? | |
Látásból ismert nők: életem legfontosabb liaisonjai | |
A csábítások fent leírt formái | |
Tovább a bronzvörös hajú nő: a szemek flört-platonizmusa | |
Westöstlicher Divan: józanság és színes mesemiljő | |
Hálószoba nyári hajnalban: laboratórium és sors | |
Huberman | |
Az élettől három dolog távolít! A szerelem állapota: szintézisvágyam líra és objektív világ egyesítésére. Matematizáló tudományos relizmus: csillagász barátom nemlírai, objektív ember. Nők és tudomány után kivezet az életből: az álom? | |
A szerelem három metaforája vagy biológiai fázisa: virág, mondénség, betegség | |
Lényegem: abszolút és szakadatlan intenzitásigény. De orgazmus is legyen: forma! | |
Komédia. Szerelmi fóbia | |
Életünk legfiktívebb, legsemmisebb része: énünk. A csak-minket imádó nő erre hívja fel figyelmünket. Eksztázis és idill: van-e még két ilyan hazugság a földön? | |
Psyché, hetéra, szépség: szabadulhatunk-e a nő e három örök formájától? | |
Egy naplószerű mű: a végső formula és impressziók halmazának keveréke, melyben a főszereplő az idő | |
Abszolút szenvedés: álom beteg öregasszony fiatal-lányos szenvedő aktjáról. Goethe összes verseit olvasom: Goethe-mítosz és Goethe-valóság opalizáló ellentmondásai. I saw the beast most horrible: a szörny lakomája. Esteledő, elhagyatott park: elmerülés a csendben | |
Zsidó temetés | |
Reggeli ébredés: szűzen születni a szabadság gyötrő teljességében. Élet legyek-e, vagy mű? | |
Metafora: embrió; tisztázott gondolat: kifejlett embertest | |
Tett és gondolat. Elemi erosz, absztrakt metafora | |
Egy faun két szeretője, elég messze kalandozó embertani és lélektani követekeztetésekkel | |
Szerelmi háromszögből etikai Szentháromság | |
Egy szerelemkezdet kezdetnek hagyva | |
A lakás: a legfőbb metafizikum és praktikum | |
Stuart II. Károly regénye. Királyi erkölcstelenség hivatásos jelképe: "fantasztikus, mint egy címeralkatrész, unalmas, mint egy akta" | |
Az önkritika furora | |
Flagelláns stíluselemzés: az efemerség hajszálaiba kötözött ólomnehéz örökkévalóság | |
Magányos szoba gyönyöre nyári viharban | |
Fiatal Goethe: fád mítoszetiket , naivan durva érzékiség | |
Questionnarium doricum | |
Holbein: Fiatal lány arcképe | |
Haydn-szonáta és kaktusz. Regény kísérleteim: konkrét biológiai értelemben azok | |
Apropó, Haydn: formabontó klasszikusok, formábabénult romantikusok | |
A fúga mint materializált zene és mint tudatos érzékiség | |
Két motívum | |
A szépség kompilációjellege | |
Most hagyjatok egyedül | |
Van külön élet és külön művészet? | |
Miatyánk | |
A szerelem fullasztó virágházi virágbetegség | |
"Politikai ellenfelem" | |
Kétféle emberismeret | |
Történelmi szereplők abszolút, lényegi különfélesége | |
Hírlapok humbugja, rikkancsok nyomora, sznobizmus gyalázata | |
Miben áll valaminek a krízise? | |
Belemerülni a végzetes emberi konkrétum: a ma szolgálatába | |
Démosz, kéj, magány: Don Giovanni három büntetése | |
Két alfa és ómega ihletőm: természet és mondénség | |
Himnusz a Végzethez | |
Életem két nagy véglete: a "himnusz" és egy "érzéklési séma" | |
Betegségből és balesetből származó halál különbözősége | |
Étosz és igazság | |
Művész és nyárspolgár | |
Építészet, betegség, erosz: mind a három plasztikusságot keres | |
Regényterv (II. Stuart Károly) | |
Megtérés. Ágostoné. Enyém. Értéke vagy értéktelensége | |
Mért nem írok drámát? | |
Mellékes, hogy festő vagyok-e. Rajzolni, rajzolni! | |
Stílusom rongy, mint Szent Ferenc ruhája; stílusom tüdővész, mint Szent Terézé; stílusom vér, mint a mártíroké | |
A Szent (regényterv) | |
A keresztényszocialista (riport) | |
James I. és Jane Hobson szerelme, avagy az aránytalan harag parabolája | |
Vitriolos drámaterv (a párizsi Compagnie des Quinze színésztársaságnak ajánlva) | |
Őrjöngő karitász. Hála vagy gyilkosság? | |
Harmonikus álomképek | |
Gazdag nagykereskedők humbug munka (ő) etikája | |
Szülők titka. Távoli országok titka | |
Hamis egyenlet konzerv és emberiség között | |
Az e világi és a nem e világi ellentéte | |
Sex-biológia és sex-esztétika két véglete. J. C. Powys: Jobber Skald" | |
Caracalla álma. Regényterv, fantázia, analízis | |
Témám mindig egy... | |
Melyik a leg-"igazabb" virág? | |
Raffaelló négy madonnamodellje | |
Az eltávozott ember. Hiány, nemlét: abszurd matematikai elrugaszkodások és mindennapok realitása | |
Analízis és stílus | |
Nem lehet egyszerre két istent szolgálni: művészetet és morált | |
Áthidalhatatlan és kétségbeejtő különbség: írásaim és gondolataim között | |
Az eltávozott után és nyomában | |
A nyár: legnagyobb kosz és legnagyobb rend | |
Ami megváltoztatja a regényhős leírt arcképét | |
Mikor a fizikai súlypont a tárgyakon (szavakon) kívül esik | |
Az ifjú Bonington óráiból. Fantáziák akvarelljeinek nézése közben | |
Álom és próza viszonya. Realitás- vagy irrealitásösztönünk-e az "igazibb?" | |
"Charles VII." szenvedéseinek genealógiája | |
Valaki a szomszédban zongorán gyakorol; olvasok egy misztikus regényt; gondolkozom sorsomon: szédítő és gyötrelmes három világ | |
Hogyha az ember semminek sem születik igazán? | |
Az egyén nyavalyája és a társadalom nyavalyája. Regényterv | |
Himnuszt írjak vagy regényszerű adatkatalógust a szerelem lehetetlenségéről? | |
Hátborzongató dolog a művészet centrumában látni a művészet mérgét | |
Három különböző figura, három értelmetlenség, három szenvedés | |
Nyári délután dolgozószobámban. Beszélgetés matematikus barátommal. Témák: háború és számelmélet. Vagyis? Halál és az értelem útja az érthetetlenségig - kísérteties kővendégek | |
Két lehetséges programom: aszketikus-katolikus erkölcs vagy teljes életemnek a matematikára való feláldozása | |
A Boston Weekly 1935. július 20-i száma - kommentátorok, regénytervek | |
Életem és művem három determináló pillére: álom, mondénség, növények | |
Parabola teljesülhetetlen álmokról és lehetetlen valóságokról. Regényterv | |
"Merchant" Hengrik angol király, "Pallida" Fülöp spanyol király, Ydoleza spanyol királynő, Ucia d'Avar spanyol hercegnő - regényterv négy főszereplővel | |
Két világ. Egyik: Isten, ember, szenvedés. Másik: természet, szépség, boldogság. Kizárják egymást? | |
A problémátlanság jelképe: egy kiss fonnyadásnak indult margarétacsokor | |
Nyelvek varázsló-kuruzsló hatása. Sir Thomas Browne és Francois Mauriac olvasása | |
Egyetlen metafora felé vagy: milljó metafora felől egyetlen ember felé? | |