1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vermes évkönyv 2007/2008.

Beszámoló a Vermes Miklós Fizikus Tehetségápoló Alapítvány és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Soproni Csoportjának 2007/2008. tanévi tevékenységéről

Szerkesztő
Lektor
Sopron
Kiadó: Vermes Miklós Fizikus Tehetségápoló Alapítvány
Kiadás helye: Sopron
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím: Vermes évkönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Előfordult már a tudomány történetében, hogy egy ágazatot befejezettnek tekintettek. Max Planck fizikusi pályairányultságát értetlenséggel fogadta tanára, mondván: a fizika lezárt tudomány, abban... Tovább

Előszó

Előfordult már a tudomány történetében, hogy egy ágazatot befejezettnek tekintettek. Max Planck fizikusi pályairányultságát értetlenséggel fogadta tanára, mondván: a fizika lezárt tudomány, abban már mindent feltaláltak. Majd jött Planck, Einstein, Bohr, Rutherford, a Curie-k, és sokan mások (köztük a magyarok), akik forradalmasították a befagyni látszó tudományt. Valami olyan utóérzete van mindenkinek, aki a fizikus tehetséggondozásba fektette az energiái nagy részét, hogy ma - valamilyen indíttatásból - szintén legömbölyítettnek, tovább már nem alakíthatónak vélik ezt a tudományágat, amire hozzáértőket képezni nincs értelme. Elég, ha tudnak a régiek kutatásairól a diákok, azt pedig megkapják az integrált természettudomány típusú tantárgytól.
El kell fogadnunk, hogy a szakterületi határok átjárhatóságában sokat segít majd ez a tantárgy, ha a pedagógusképzés felkészül rá, majd megteremti a személyi feltételeit. A fizika - és a többi érintett természettudomány - lényegi mélységeihez való eljutás áldozatául esik ennek a törekvésnek. Russell egyik paradoxona szerint a mindenről valamit tudás (általános műveltség) határértéke: mindenről fogunk semmit tudni. Vissza

Tartalom

1. Előszó 4
Eseménynaptár a 2008 - 2009. tanévre 6
2. Mikola Sándor Országos Tehetséggondozó Fizikaverseny
Első forduló feladatai 7
Második forduló feladatai 13
Döntő 9. osztály elméleti feladatok 17
Döntő 9. osztály mérési feladat 19
Döntő 9. osztály eredmények 20
Döntő 10. osztály elméleti feladatok 24
Döntő 10. osztály mérési feladat 27
Döntő 10. osztály eredmények 29
3. Békésy György Fizika Emlékverseny
Elméleti feladatok 33
Mérési feladat 35
Eredmények 36
Értékelés 38
4. Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny
Elektromosságtan - Optika kategória
Elméleti feladatok 39
A feladatok megoldása 41
Mérési feladat 43
Mérési feladat megoldása 44
Eredmények 45
Mechanika kategória
Elméleti feladatok 45
A feladatok megoldása 47
Mérési feladat - 52
Mérési feladat megoldása 53
Eredmények 56
Hőtan kategória
Elméleti feladatok 57
A feladatok megoldása 59
Mérési feladat 62
Eredmények 63
A Vermes verseny értékelése 64
5. Melléklet
450 éves a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnázium (Líceum) 66
Sopron, a magyar fizikus tehetséggondozás fellegvára 67
Törekvések a természettudományos oktatás-nevelés terén 70
Tehetséggondozási kísérlet a Hegyvidéken 80
6. Képmellékletek
Néhány unikum a Líceum könyvtárából 83
Képek a Mikola verseny életéből 89
Képek a Vermes versenyről 91
Képek a Békésy versenyről 93
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem