A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A történelemtanítás módszertana

Kézirat/Kossuth Lajos Tudományegyetem Történelmi Intézete/Vázlatos összegzés

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 90 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az együttélő emberi közösségek kezdettől emlékeztek "történetük"-re: a sorsukat alakító, ezért fontosnak tekintett belső- és külső történésekre, a kiemelkedő személyes és közös tettekre,... Tovább

Előszó

Az együttélő emberi közösségek kezdettől emlékeztek "történetük"-re: a sorsukat alakító, ezért fontosnak tekintett belső- és külső történésekre, a kiemelkedő személyes és közös tettekre, magatartásra, nézetekre. A közös múltról őrzött, nemzedékről nemzedékre hagyományozódó emlékanyag folyamatosan gyarapodott és a differenciálódó érdekek szerint módosult is. A társadalmat alkotó közösségek a jelen valóságát mindig a történeti előzményekkel együtt érzékelték és értelmezték. Ez az emberiségre jellemző történelmi tudat elősegítette a jelen kérdéseinek magyarázatát, a jövővel kapcsolatos következtetéseket, erősítette az összetartozás érzését, az összefogást, a közös cselekvést és az ehhez nélkülözhetetlen meggyőződés, erkölcsi normák elsajátítását is. A történelmi tudat éppen ezért a társadalmi-erkölcsi tudat legmagasabb foka,amely az egyéni-nemzedéki létet a történelemben felhalmozott tapasztalatokkal gazdagítja és a társadalom életébe, mozgásfolyamatába illeszti. A történelmi tudat fenntartását, társadalmi hasznosítását azonban főleg az irányító elit érdekei határozták meg, mint ahogyan az uralkodó társadalmi, politikai-erkölcsi tudat is elsősorban az uralkodó társadalmi, politikai-erkölcsi tudat is elsősorban az uralkodó elit tudata. De az egyenlőtlenség, a társadalmi tagozódás és ellentétek fejlődésével az eltérő érdekek szerinti törekvések is a történeti hagyományból merítettek érveket, legitimációt. A történelmi múlt értelmezésében mindig a társadalmi érdekeket kifejező ideológiai, politikai és erkölcsi célzatosság érvényesült. Vissza

Tartalom

Bevezetés8
A történelemtanítás és módszertanának fontosabb fogalmai8
A történelem megismerése (sajátosságok, a történelem tényei és megjelenítési formái; a gondolati megismerés és formái: ítélet, általános képzet /előfogalom/, fogalom; a történelmi fogalmak és a fogalmi műveletek sajátosságai)20
A történelemtanítás képzési feladatai /a történelmi időben és térben való tájékozódás/44
Az érzelmek és az érzelmi élet51
A metodikai gyakorlat56
Szóbeli módszerek57
Írott szövegek feldolgozása60
A szemléletesség és a szemléltetés eszközei 63
A tanulók intenzívebb foglalkoztatása (Csoportmunka, önálló tanulói munka, szakkör, tanulmányi verseny, komplex feladatmegoldási eszközök)71
Szaktanterem, szertár75
A megszilárdító ismétlés és ismeretfejlesztés77
A tantárgyi ellenőrzés és értékelés81
A tanítás tervezése86

Veress Géza

Veress Géza műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Veress Géza könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem