Előszó
Ha visszagondolsz az elmúlt két évben tanultakra, akkor láthatod, hogy a vendéglátás milyen nagy emberi és anyagi erőket mozgat meg a lakosság ellátásának érdekében. A személyi és tárgyi feltételek...
Tovább
Előszó
Ha visszagondolsz az elmúlt két évben tanultakra, akkor láthatod, hogy a vendéglátás milyen nagy emberi és anyagi erőket mozgat meg a lakosság ellátásának érdekében. A személyi és tárgyi feltételek összehangolása, a tevékenység tudatos megszervezése elsősorban tehát ezért fontos.
És még valamiért!
Az eredményes gazdálkodásért!
Egy vállalat, szövetkezet, vagy üzlet gazdálkodása akkor eredményes, ha bevételei meghaladják a kiadásokat.
Nagyon fontos tehát, hogy a bevételeket minél kisebb létszámú munkaerővel, gép- és energiafelhasználással, ezek ésszerű megszervezésével érjük el. Az eszközök ilyen eredményes és hatékony felhasználása így végül ismét az alapvető célt szolgálja: a lakosság jobb ellátását.
A jól működő vállalatoknál és üzletekben e fő cél elérésére való törekvés és az eredményes gazdálkodás szándéka szoros egységet képez. A különböző áruforgalmi (választékbővítés, árváltoztatás stb.) és fejlesztési (pl. hálózatbővítési) döntések során mindig figyelembe veszik azok gazdasági következményeit is: tehát ne csak a vendéglátás tevékenységének színvonala javuljon, hanem eredményes is legyen.
A gazdálkodási szempontok azonban általában nem érvényesíthetők az ellátás rovására!
A vendéglátásnak olyan üzleteket is kell üzemeltetnie (pl. előfizetéses étkezést kiszolgáló étkezdéket), amelyek jelenleg nem sok hasznot hoznak, sőt még ráfizetéssel is járhatnak. A meleg étel kínálatát azonban éppen a vendéglátás nem tagadhatja meg. Ebben az esetben is törekedni kell azonban arra, hogy a lebonyolítás minél gazdaságosabb legyen, csökkenjen a ráfizetés.
Vissza