kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 247 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-4447-7 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52840. |
Bevezetés | 5 |
A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal | 11 |
A didaktika fogalma | 11 |
A didaktika tárgya, vizsgálódási területei | 12 |
A didaktika kapcsolata más tudományokkal | 17 |
Didaktikai alapfogalmak | 25 |
A tanulás és a tanítás | 25 |
Ismeret, tudás, tudásszint | 28 |
Jártasság és készség | 33 |
A képesség | 41 |
Oktatás, képzés, nevelés | 44 |
Didaktika alapelvek | 47 |
Az iskola és az élet kapcsolatának elve | 49 |
A tudományosság és szakszerűség elve | 55 |
A rendszeresség elve | 58 |
A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve | 61 |
A szemléletesség elve | 64 |
A koncentráció elve | 68 |
Az érthetőség elve | 71 |
Az ismeretek tartósságának elve | 73 |
A tanítás-tanulás célja, feladai és tartalma a szakmai képzést nyújtó iskolában (tanterv-elméleti kérdések) | 77 |
A társadalmi célok és igények számbavétele | 78 |
A szakmai képzést nyújtó iskola céljai és feladatai | 81 |
Az általános képzés tartalma | 88 |
A szakmai elméleti és gyakorlati képzés tartalma | 93 |
A tananyag elrendezése, didaktikai rendszerbe foglalása | 103 |
A tanterv | 106 |
A tantervek jellege, típusai | 107 |
Az óraterv | 109 |
A tantervek szerkezeti felépítése | 115 |
A tankönyvek | 116 |
Az oktatás folyamata | 119 |
Az oktatási folyamat ismeretelméleti alapjai | 120 |
Az oktatási folyamat szerkezete | 123 |
Az oktatási folyamat irányításának kibernetikai vonatkozásai | 135 |
Az oktatási folyamat megszervezése | 155 |
Az oktatás szervezeti formái | 156 |
A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) szerkezete és típusai | 159 |
A gyakorlati oktatás rendszerei | 166 |
Az oktatás munkaformái | 169 |
A tanítás-tanulás eszközei és módszerei | 175 |
A tanítás-tanulás eszközrendszere | 177 |
A tanítás-tanulás módszere | 188 |
Az ismeretek szóbeli közlése | 190 |
A beszélgetés (megbeszélés) és a vita | 193 |
A bemutatás (szemléltetés) és megfigyelés | 196 |
A tanulók önálló munkája nyomtatott szövegekkel | 198 |
A gyakorlás | 200 |
A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése | 204 |
A pedagógus felkészülése a tanítási órára, gyakorlati foglalkozásra | 221 |
A tanítási órák és gyakorlati foglalkozások elemzése | 227 |
A szakmai képzés továbbfejlesztésének útjai és feltételei | 233 |
Irodalomjegyzék | 244 |